Haar/ kapsel topic #1

Met een warmteborstel (ik heb die van Evryday) en dan het liefst nog even in een kleefrollen van dezelfde afmeting om het te laten afkoelen

2 likes

Iemand ervaring met k18? Heb wel even zoekfunctie gebruikt maar niet echt dingen gelezen.

1 like

Ja ik heb het een tijdje gebruikt.
Het werkte naar mijn idee wel, maar ik vond het gebruik ervan niet fijn. Je mag namelijk geen conditioner gebruiken. Je kunt wel terug de douche in gaan nadat het een kwartier is ingetrokken, maar dat vind ik te veel gedoe.
Uiteindelijk vind ik het te duur en doet gewone olaplex nagenoeg hetzelfde. Ik zou dus gewoon voor Olaplex 3 gaan.

2 likes

Ik vind het heel fijn. Je mag inderdaad geen conditioner gebruiken. Mijn haar wordt er veel zachter van dan als ik conditioner gebruik. Gebruik het 1x per week en vind het fijner dan olaplex

3 likes

@Nysmn vanaf hier gaat het even over k18! (citeren lukt me niet maar de post waarop ik reageer dus)

Ik vind het heel fijn, mijn haar lijkt glanzender en sterker (minder breekbaar) en heb geen conditioner nodig als ik dit heb gebruikt

1 like

Ik heb wel eens een tester gebruikt en vind het zelf erg goed en verzorgend maar zou nooit zoveel geld uitgeven aan een haarproduct. Je kan misschien eens horen bij je kapper of zij het product gebruiken en of je dat als masker kan laten gebruiken daar, kan je eens proberen voor je het zelf koopt? (Moet er wel bij zeggen dat ik nogal makkelijk haar heb en er daarom niet zoveel geld aan zou uitgeven, misschien zou ik dat wel doen als ik mijn haar zou verven ofzo)

1 like

Ik heb het gekocht voor het geblondeerde deel van mijn haar. Dat je geen conditioner mag gebruiken vind ik niet erg. Na 4 minuten inwerktijd mag je wel een leave-inn of andere producten in je haar smeren.

Voor mij werkt het echter niet. De combinatie blonderen en steampod is te heftig voor mijn haar. Mijn bruine haar is niet beschadigd en helemaal mooi maar ik zag van de week dat mijn blonde kant echt aan het afbreken is. En het is ondanks de K18 super super droog. Dus van mij geen positief verhaal.

Over een kleine 2 weken laat ik alles weer bruin verven, helaas.

1 like

Ik heb nu geen pony meer, maar deed m altijd met een kam en gewone fohn. Mijn fohnborstel is veel te goot, dan staat mn haar recht overeind ofzo

2 likes

Ik gebruik nooit iets in m’n haar voor styling maar had laatst iets geleend van een vriendin en wil toch wel wat proberen. Ik heb fijn en steil haar (maar wel snel pluis) dus ik wil niet iets wat het verzwaard.

Wat ik had geleend van een vriendin was een mousse van Shea Moisture (wat helemaal niet voor mijn haartype is) maar het is slecht verkrijgbaar en wil niet ergens bestellen voor 1 product.

Wat vinden jullie fijne droogshampoo? Ik heb donker haar en alle droogshampoos geven zo’n witte waas. hebben ze dat echt allemaal, of heeft iemand een super goede tip voor een droogshampoo zonder witte waas?

1 like

Je hebt van Batiste een droogshampoo speciaal voor bruin haar. Heb zelf blond haar, maar vind Batiste altijd wel een fijn merk.

https://www.kruidvat.nl/batiste-divine-brunette-droogshampoo/p/2468446

1 like

Ik gebruik inderdaad de bastiste voor donker haar. Werkt goed, maar ik vind de geur niet lekker dus als iemand anders nog een tip heeft hoor ik het ook graag.

2 likes

Wat is jullie favoriete haarspray? Ik gebruik nu biosilk finishing spray maar daar blijft m’n haar echt nog heel lang stroef/vettig van ofzo, ook nog na een wasbeurt

1 like

Als je de droogshampoo voor het slapen gaan in doet heb je wel het effect, maar is de waas weg/kun je hem makkelijk weg wrijven met je vingers.

2 likes

Ritualisme vind ik fijn en geeft niet een heel,erge waas. Iets goedkoper vind ik colab ook fijn, en idd voor het slapengaan indoen

2 likes

Vorige week kwam ik een advertentie voor shampoo bars tegen op Facebook met mega goede reviews van het merk /Kit•sch/. En aangezien ik geen ruggengraat heb een bestelling geplaatst. Vandaag heb ik de producten voor het eerst gebruikt en ben best enthousiast dus bij deze een mini review. Ik heb zelf steil haar, door de dag heen pluist het en is het altijd een beetje warrig. Mijn haar is ook beschadigd door het gebruik van de de airwrap en restjes blondeer.



De rice water shampoo en conditioner zijn volgens mij de meest populaire uit de lijn. De shampoo was makkelijk in gebruik en schuimde goed. Mijn haar voelde wel wat stroef aan na het uitspoelen. Ik was het meest benieuwd naar de conditioner, want een blok schuimend zeep kende ik wel maar dit nog niet. Maar dit ging ook verrassend goed. Het haalde de meeste klitten uit mijn haar en spoelde ook goed uit. Mijn haar was echt mega zacht na het föhnen en het viel ook goed zonder er iets aan te hebben gedaan. Normaal klit het door de dag heen, maar daar heb ik nu geen last van gehad. Ook geen last van een warrige look.


Dit was ook prima, had hem gebruikt voor mijn oksels en schaamstreek zonder irritatie. Vind zo een bus scheergel nooit fijn, want groot en het wordt vies in de douche. Weet niet of ik heb de volgende keer weer van dit merk zou kopen. Omdat andere merken denk ik wel iets soortgelijks hebben en er geen speciale ingrediënten in zitten.


Was ook prima, maar een beetje zoals het scheermiddel. Er zijn veel bars met Shea butter te koop. Mijn huid voelde niet droog aan na gebruik dus dat is wel een plus omdat ik aan de roaccutane zit, en last heb van een vrij droge huid.


Deze zou ik niet opnieuw kopen. Ik scrub mijn lichaam sowieso nooit, maar vond deze echt te grof.

Moet zeggen dat ik het idee van plastic loze producten wel fijn vind, maar ik moet echt nog even bedenken hoe ik de zepen het beste kan bewaren in de douche. Dat is wel heel onhandig.

8 likes


Deze!

2 likes

Ik heb een shampoo bar en die bewaar ik buiten de douche op een klein schaaltje, en als ik dan ga douchen leg ik ‘m hoog (hoger dan de douchestraal) op een droog washandje. Dat gaat op zich prima. Maar ik laat ‘m dus niet in de douche liggen tussen twee douchebeurten en ook niet waar ‘ie nat wordt van de straal.

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Haar/ kapsel topic (Deel 2).