Haar/ kapsel topic #1

Hoe lang is je haar? En wil je dat de kop zelf kan draaien?

3 likes

Mijn haar is de foto met de blauwe trui hierboven, veel en dik haar. Ik heb werkelijk 0 ervaring met fohnborstels en ik weet niet wat handig is. Ik wil het graag gebruiken om mijn haar te polijsten/glad te maken.

Ik was vanmiddag eventjes naar de winkel, maar ik wist gewoon echt niet wat goed zou zijn.

1 like

Ik heb zelf deze en ik ben er heel tevreden mee. De grote borstel kan roteren en dat is fijn voor polijsten. Bijkomend voordeel is dat je geen lamme arm krijgt. De kleine borstel gebruik ik zelf alleen voor klein beetje slag, maar ik pak dan net zo lief een krultang. De andere opzet stukken gebruik ik om het stijl te maken en volume te creëren.

Je moet wel opletten met een ronde föhn borstel dat je de borstel op dezelfde manier er uit draait als dat je hem er in draait. Als je de borstel iets schuin houdt kan je de borstel vast komen te zitten.

3 likes

Ik heb ook erg lang dik en veel haar (typisch centraal Azië Perzisch haar). Mijn favoriete borstels die ik gebruikt heb

• Dyson airwrap
  • Daarvoor meerdere van Babyliss PRO lijn gebruikt. Altijd de niet roterende variant. Meerdere kapperszaken zoals Rob Peetoom of Team Kapsalon gebruiken deze:
3 likes

Hoe tevreden ben je met de airwrap? Ik twijfel heel erg.

Ik ben er iets minder enthousiast over dan @Leukocyten
Heb in dat zelfde topic wat geantwoord:

2 likes

Helemaal mee eens!
Ik heb de airwrap ook sinds kort en vind vooral de borstel opzetstukken helemaal fantastisch. Ik heb echt een pluizig vogelnest op mijn hoofd (veel haar met slag en heeeel veel pluis) en met de borstel krijg ik het werkelijk waar helemaal stijl, glad en PLUISVRIJ! Is me nog nooit gelukt behalve dan met een stijltang.

De krul opzetstukken gebruik ik niet zo veel, moet nog uitvogelen hoe die het beste voor mij werken. De fohnborstel vind ik ook fantastisch, krijg er ook mooi glad en pluisvrij haar van met veel volume.

1 like

Ik heb zowel de Dyson föhn als de airwrap in mijn handen gehad vanmiddag, maar ik kon die prijs gewoon niet verantwoorden tegenover mezelf. :pleading_face::pleading_face:

2 likes

Volgens mij heeft @ZusjevanJoost zo’n kapsel gehad! En volgens mij nog wel meer forummers, ik dacht @Electric ook.

5 likes

Ik had dat ja! Ongeveer een jaar standje 1 op de tondeuse. Vond het erg tof staan!

Edit: nee standje 2 dacht ik.

2 likes

Iemand toevallig ook ervaring met deze fohnborstel? Bij deze lijkt het me ideaal dat er een platte en ronde borstel bij zit.

2 likes

Heerlijk hè zo’n kort bolletje. En geen haarroutine: je staat op en je haar is klaar!

2 likes

Je post bleef in mijn hoofd zitten en ik heb nu helemaal geen model meer en wil graag alvast een pony terug. want dat vind ik fijn om mijn voorhoofd te verbergen. Nu zat ik even op pinterest te kijken en ik denk dat ik morgen de kapster ga bellen met de vraag of ze dit voor mij kan fixen.

14 likes

Love die tweede :heart::heart::heart:

3 likes

Ik dacht ik wacht even twee weken met afspraak maken bij de kapper maar kan over 3,5 week pas terecht. Heb er zo’n zin dus wel lange voorpret haha

Ken je iemand die je pruiken kan maken of kan plaatsen? Want ik ken kappers op insta die in België zijn en pruiken maken, haar verkopen en dan opsturen naar elke Europees adres.
@Jessybellex op insta, zij is echt goed en ik zou je een closure wig met een elastic band aanvragen want die is makkelijk zelf aan en uit te doen, stylen. Frontals zou ik nog niet mee beginnen.

Om het echt goed vast te hebben, zou ik een wig grip kopen op Etsy. Dit draag je net na je haarlijn. Dus eerst wig cap(panty om je haar te beschermen tegen wrijving), wig grip en dan je pruik met de elastic band. Zo heb je dubbele bescherming. Let op: het blijft een pruik en die kan blijven verschuiven. Voor gewone bewegingen volstaat dat maar ik zou je partner niet vragen om er hard aan te trekken tijdens doggy of zo :sweat_smile:

Contacteer de kapster voor vragen. Ze spreekt Nederlands en gaat je goed kunnen adviseren.

1 like

Weet je of ze pruiken verkopen van goeie kwaliteit? Wat is hun prijsmarge? De kwaliteit van het haar is echt belangrijk en zo gaan je pruiken uiteindelijk lang mee. Heb er een paar nu 5 jaar en ze gaan nog steeds mee.

Een closure en frontal zijn allebei gemaakt uit dat kant alleen verschilt de grootte. Een closure gaat dus eigenlijk een tiental cm breed zijn en zo’n 6 diep en dan heb je die ruimte als speelruimte om je scheiding te doen. Frontals gaan van oor tot oor en zijn dus breder maar daar gaat echt enorm wat werk in om dat natuurlijk te doen lijken en ook voor jou later, zal het enorm moeilijk zijn om het effect te hebben van je kapster. Je moet wat kennis en ervaring hebben voor je aan Frontals begint.
Een closure wig is echt goed voor iedereen en perfect geschikt voor dagdagelijks gebruik.

Als referentie als je googelt: 13x4 of x6 zijn Frontals. 4x4, 5x5, 6x6 zijn closures (de breedte is altijd kleiner dan 13 inch bij closures)

Bij een closure wig hoef je niet te lijmen maar gaat die elastic band alles wat platter maken en tegen je voorhoofd duwen voor een natuurlijk resultaat. Frontals worden wel vaak gelijmd maar dan met got2b-gek bvb. Daar vind je echt veel tutorials over.

5 likes

Ja denk dat 3-350 euro voldoende is voor een closure wig met lang haar (20 inch+).
Vraag zeker of de pruik gecustomised wordt, dan ziet het er allemaal beter en natuurlijker uit.

4 likes

Ik vind deze heel fijn, is eerst behoorlijk nat, is even wennen, maar maakt je haar niet hard. Maar goed, ik zie dat Kruidvat hem al niet meer verkoopt dus ook deze zal er wel uit gaan…

Edit: staat ook al niet meer op de website van Andrelon, hier heb je dus nis aan.

2 likes

Ik gebruik de andrelon perfecte krul. Die spray ik na het krullen ruim op mijn haar, even laten drogen en dan lichtjes borstelen. Het plakt totaal niet/niet krokant en mijn grove krullen blijven de hele dag pluisvrij zitten.

2 likes