Haar/ kapsel topic #1

Met de app INCI Beauty kun je de codes van producten scannen! Heel handig.

2 likes

Heeft iemand hier een goede tip voor goede shampoo voor geblondeerd haar maar dan parfumvrij? Ik kan niet tegen parfum maar heb daardoor best wel beperkt keuze

1 like

Ik huil nog steeds dat Hema hun shampoo’s overhoop heeft gehaald. Ze waren zo fijn :sob:

3 likes

Ik vind dit zelf een beetje voor de hand liggend, maar haal de bovenste 10/20 ingrediënten door Google met “in skincare” of “in haircare” erbij. Zijn echt veel goede sites te vinden die info bieden

1 like

Ik gebruik de no yellow shampoo van fanola maar dit is wel zilvershampoo, weet niet of je dat bedoelt?

1 like

Ik ben door stress in korte tijd best veel haar verloren. Heb ook tijdens paniekaanvallen een aantal keer flink wat haren uitgetrokken en heb nu op sommige plaatsen last van kale plekken.

Heeft iemand iemand hier ervaring mee en hoe je je haar nu het best kan verzorgen? Ik las iets over avocado-olie of rozemarijnolie en dat dat zou kunnen helpen.

2 likes

Wat vervelend, haaruitval kan ook hormonaal zijn (of een bepaald vitamine tekort). Ben je naar de huisarts geweest, kun je evt bloed laten prikken? Ik smeer zelf rozemarijn olie (helpt wel iets) en doe soms een haarmasker van ui (!) want de zwavel schijnt erg goed te zijn.

Ik volg ook een aantal accounts die hier veel over posten, missh heb je wat aan de tips?

https://instagram.com/afsennah?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://instagram.com/duygu.cdc?igshid=YmMyMTA2M2Y=

5 likes

Ik heb onlangs een Dyson Airwrap gekocht, maar telkens als ik alleen al mijn haar föhn dan valt hij uit en knippert er een hele tijd een rood lampje. Ik denk oververhit? Daarna kan ik ‘m pas na een tijdje weer gebruiken. En dan heb ik er nog niet eens krullen mee gemaakt, plus mijn haar is vrij kort, dus echt lang ben ik niet bezig.

Herkent iemand dit?

1 like

Meteen mee terug naar de winkel? Dat hoort toch niet? Zo’n duur ding, dan moet het goed zijn hoor!

5 likes

Zou ook zeker terug gaan.

2 likes

Jaaa dat heb ik ook heel vaak maar dan moet je inderdaad de stoffilter schoonmaken met dat dingetje. Ik gebruik zelf een tandenborstel daarvoor.

Ik heb mijne altijd op mn kaptafel liggen, daardoor krijg je dat eerder dan als je hem in de doos hebt

1 like

@Leukocyten @Karl_Lagerfeld hij is een week oud en ik bewaar ‘m netjes in de doos. Wordt het stoffilter zo snel vies? Heel irritant :sweat_smile:

1 like

Ik heb door m’n Corona besmetting in juni nu last van after COVID hairloss. Moet je maar eens googelen, echt klote.

Echt extreme plukken haar uit m’n haar en nu twee weken, denk dat ik al bijna de helft van m’n haar kwijt ben. Had een bos haar. Merk dat t me mentaal echt ziek maakt, de stress dat ik kaal kan worden (of kale plekken krijg zoals heel veel vrouwen op insta/TikTok) maakt me echt HEEL verdrietig tbh. De ervaring dat je met je handen door je haar gaat (ik durf m’n haar niet eens te borstelen) en hele dossen haar mee pakt is echt fucktup. Heb bijna een plastic zak vol bij elkaar aan verloren haar. Overal lees ik dat het nog maanden kan aanhouden. Ik merk al langzaam een inham links van m’n voorhoofd. En m’n knot is nog maar de helft van wat het was

Het kutte is dat je er ook vrij weinig aan doet. Heb nu m’n Mielle olie natuurlijk al, maar maak ook rozemarijn water en probeer ook op m’n voeding te letten om m’n lichaam een handje mee te helpen.

Iemand andere tips? Of ervaring hiermee? Over biotine lees ik verschillende dingen.

2 likes

Dankjewel :kissing_heart:. Ik had niet gedacht dat dit mij zo ontzettend zou raken. Deze ervaring is echt zo zo zo zo zo moeilijk. Ik ben continue in paniek modus omdat het letterlijk voor m’n ogen gebeurt en ik machteloos ben. De helft van m’n haardos ben ik al kwijt en het is pas twee weken gaande. M’n haardos was echt m’n trots. Van andere vrouwen op TikTok en insta lees ik bij 8 vd 10 dat het minstens nog twee maanden kan duren. Als dit op deze manier zo doorzet ben ik tegen die tijd kaal of hele grote kale plekken (ik overdrijf niet).
Ik durf m’n haren niet eens aan te raken en heb al een week m’n haren niet geborsteld.

Ik heb me verdiept in wat en waarom dit gebeurt (zit een logica achter) en overal staat ook dat je er vrij weinig aan doet en dat het niet permanent is.

1 like

Ik heb mijne al een jaar en heb dit nog nooit hoeven doen, dus ik zou teruggaan.

2 likes

Ik voel je paniek en de stress. Vind het erg naar voor je! Niet hetzelfde maar ik heb na mijn zwangerschap extreem veel haar verloren (bleek een auto-immuum ziekte te hebben aan mijn schildklier) en ken het niet durven kammen van je haren, het niet durven wassen om niet geconfronteerd te willen worden met de hoeveelheid haar in het putje. Ik hoop voor je dat het snel stopt en je je mooie haren weer terug krijgt! :heart:

1 like

Je zou Minoxidil kunnen proberen. Dat is geconcentreerder (denk ik) dan de olie van Mielle.

Ik heb dat maanden tot een gebruikt en het heeft me enorm geholpen. De 1e 3 maanden 20 sprays op m’n hoofdhuid en het sloeg zo goed aan (kreeg ook meer haar op plaatsen waar ik het niet wilde) dat ik toen naar 10 sprays ben gegaan.

Nu ben ik een poos gestopt en gebruik ik de Mielle olie.

1 like

Ja thanks voor de tip. Ja de Mielle gebruik ik jaren, ik ben benieuwd of dat m’n haargroei extra gaat helpen nu in deze situatie

Ik heb ook op t forum deze week gezocht en heb gezien dat jij deze weleens hebt geadviseerd indd. Maar las toen dit en daarom denk ik niet dat die geschikt is voor m’n situatie, of had jij hetzelfde?

Minoxidil mag je niet gebruiken:

• Als haaruitval plots en/of onregelmatig optreedt
  • Als haaruitval het gevolg is van zwangerschap of baring (dit geldt alleen voor vrouwen) of bij onverklaarde haaruitval
  • In gevallen waarbij haaruitval het gevolg is van bepaalde behandelingen of bij bepaalde ziekten alsmede bij ernstige ondervoeding
3 likes

Ik ben geen dermatoloog maar ik denk van wel! Ik had haaruitval door stress, was ongeveer 30% van m’n haar kwijt.

Alleen maar herkenning. Om de een of andere geheimzinnige reden valt mijn haar uit en verlies ik echt de helft van mijn haar. Groote deel komt ook weer terug (al is het nooit meer zo mooi geweest sinds mijn 20ste.) Je zou nog kunnen kijken of je ijzer gehalte ook laag is want dat helpt ook niet mee. Ik slik op aanraden van de huissarts vitamine pillen voor haar (Van Otrica) maar of het echt hept, geen idee.
Dus vooral heel veel sterkte en hopelijk merk je snel dat het stopt. Als je je haar voorzichtig strak trekt kan je vaak rond je scheiding al wel weer allemaal kleine haartjes omhoog zien staan, dat zijn je nieuwe haren. Helpt mij ook vaak om die weer te zien.

@ZusjevanJoost , ik wilde ook Minoxidil gaan gebruiken maar was het heel lastig om op je hoofdhuid aan te brengen? En moet je daarna ook steeds je haar wassen want daar heb ik dus echt een hekel aan gekregen. En ze zeggen dat als je stopt de uitval ook weer terug komt maar dat heb jij dus niet?

1 like