Haar/ kapsel topic #1

Volgens mij laten sommigen het een hele nacht inwerken zelfs, dus denk niet dat het snel te lang is dan. Maar misschien idd en handig om niet gelijk hele dag er op te doen ivm mogelijke irritaties ofzo, doe ik het er een paar uurtjes in :grimacing:

1 like

Het gaat pas na 45 min - uur werken dus wel goed idd om het niet te kort erin te laten!

Ik denk hoe meer verdund de olie is (verhouding essentiële oliën vs carrier olie) het okay is om het langer te laten zitten.

Op deze instas bieden ze soortgelijke oliën aan: https://instagram.com/duygu.cdc?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://instagram.com/afsennah?igshid=YmMyMTA2M2Y=

en raden ze het af om langer dan paar uur te laten zitten ivm evt verstopt/oververzadigd raken van haarzakjes waardoor het missh juist gaat uitvallen

Denk ook lekker in de sauna als je je hoofdhuid laat stomen/“uitzweten”

3 likes

Ja klopt! Ik wilde precies hetzelfde zeggen indd. Ik laat daarom m’n olie nooit een hele nacht intrekken en dat adviseer ik anderen ook niet,
maar een paar uur max. En in de sauna indd juiiist lekker voor je hoofdhuid om te stomen ipv met een olie “dichten”haha

4 likes

Ik merk dit verschil ook enorm, van om de dag wassen kan ik nu gewoon 3/4 dagen zonder te wassen.

Ben door beide van je links wel geïntrigeerd om juist eigen olie te maken ipv die van 37 euro of zelfs 90 euro te kopen.

Los daarvan, ben nu dus los aan het gaan op tiktok om een goed haarolie recept te vinden. Ik heb al druivenpitolie, jojobaolie en avocado olie in huis namelijk. Heeft iemand daar een tip voor? Rozemarijn sowieso dus.

Klopt ik volg hen alleen voor de haartips maar ga niet zoveel geld neertellen voor die producten!
Wordt wel veel verkocht, terwijl het vrij makkelijk na te maken is.

Welke haar”problemen” wil je aanpakken? Want de oliën hebben div eigenschappen. Bijv munt olie/lavender tegen jeuk etc

Op Pinterest kan je ook veel vinden:

De linkjes doen het niet:

7 likes

Oh dit helpt echt enorm! Dankjewel! Voor mij is het vooral super vet haar na 1 dag maar wel echt droge uiteinden, vooral dat laatste plaatje gaat me helpen. En ik struggle een beetje met de verhoudingen, ik ga op Pinterest kijken

1 like

Zo geweldig spul he. Het zat vorig jaar in een van de adventkalenders, maar ben het pas recent gaan gebruiken. Ik heb dik golvend / krullend haar en met dit spul erbij blijft m’n haar echt kaarsrecht en mooi glanzend.

1 like

Vrijdag was ik bij een intake voor haar extensions (Ben een pixie aan het uitgroeien en het duurt me te lang. ja i know, geduld enzo. maar dat heb ik niet) ben bijna bij mijn schouders en wilde checken of het kan. Het kan maar dan ben ik veel duurder uit dan wanneer het tot mijn schouders is (liefst nog net iets over), dus raadde ze me aan om rozemarijn te gebruiken want dat schijnt goed te werken.
Nu heb ik legit net rozemarijn gehaald en ben dat aan het koken. Je kan dus of een spray er van maken met water of het met olie doen. Ben zelf voor spraywater gegaan omdat dat het makkelijkst is voor mij.
Ben benieuwd of het echt werkt.

4 likes

Ik ben heel benieuwd of dit werkt! Ik heb genoeg kruiden in mijn kruidentuintje, kook je de rozemarijn en gebruik je het water dan als spray? Laat je het dan er in of spoel je het uit, en hoe lang laat je dan inwerken?

1 like

Ik maak ook vaak rozemarijn water, als je er naar googelt (in het Engels krijg je meer hits) staat precies hoe het moet en hoe je het kunt gebruiken.

Ik laat het erin zitten

4 likes

Ik laat het er ookin zitten inderdaad.

Zijn er hier mensen die hun curtain bangs met krullers in model brengen zonder behulp van een krultang/stijltang/airwrap? Ik zag deze bij de hema en vroeg me af of dat zou werken…

Ik vond zulke kleefrollers altijd heel pijnlijk om uit mijn haar te halen. Wil je helemaal geen hitte gebruiken, of gewoon alleen geen krultang/fohnborstel. Anders zou je ook nog even kunnen föhnen met een ronde borstel, ik denk dat dat het snelste werkt.

Ja ik krijg die techniek niet onder de knie. Ook niet met een fohnborstel. Het lukt me gewoon niet. Ik zag ook al filmpjes op instagram met de stijltang, dus dat is eventueel ook een optie. Maar dacht zonder hitte is beter!

2 likes

Ik draai het altijd in elkaar op een soort van invlecht manier voor ik ga slapen. Soms ook met een badjaskoord maar soms maak ik het gewoon vast met een scrunchie en het zit eigenlijk altijd goed.

1 like

Ja ik gebruik deze, zijn prima! Soms zet ik ze vast met een schuifje maar zonder blijven ze een kort tijdje ook wel zitten. Vind eruit halen ook helemaal niet pijnlijk.

2 likes

Toch maar proberen dan! Het is natuurlijk ook geen extreme uitgave haha

2 likes

Werkt prima bij mij. Wel even goed naar de maat kijken en wat technieken uit proberen, ook wbt naar voren of naar achter rollen afhankelijk van wat je wil bereiken
Ik heb een kleinere maat dan deze zo te zien, anders krijg je alleen maar een bolling

3 likes

Ja mijn curtain bangs zijn vrij lang, niet echt een pony meer maar een lok tot aan mijn kaak. Dus dan is een bolling en volume wel mooi. Voor een kortere kun je die felroze pakken, werken even goed

1 like