Hardlooptopic #2

Op Strava kon je heatmaps zien en op basis daarvan kon je wel bepalen wat fijne routes zijn. Maar geloof dat ze dat tegenwoordig achter de betaalmuur hebben gestopt.

1 like

Zal ik dan toch moeten gaan betalen voor Strave :grimacing:

Misschien kun je via de eerste maand gratis en dan snel opzeggen?

Meer info: Strava Routes and Heatmap: Find New Places to Go

Hmmm heuvels klinkt kut haha! Maar ik heb mij ingeschreven voor die 15km trailrun op de Veluwe. En de 10k race vandaag gelopen binnen mn tijdsdoel en het was heel leuk!

2 likes

Goedzo!

En in een trailrun zitten toch ook hoogtemeters zeker op de veluwe? Haha :grimacing: heb net even voor je gekeken maar valt mee wel beetje klimmetjes

Haha fijn dat je gekeken hebt :joy: ik wist het niet zo goed maar had verwacht dat het wel mee viel in dit stukje.

Denk dat ik die trailrun sowieso wel zonder tijdsdoel ga lopen

1 like

Een kinesist is dus een fysio, ben een Belg. Heb volgende week m’n eerste afspraak. Ik mis het in beweging zijn zo!

3 likes

Garmin heeft ook heatmaps! Verder is langs een rivier of water vaak een goede als je een vlakke route wil.

Oh dan heb ik mn garmin app niet goed bekeken! Ja normaal zou ik ook langs water gaan maar dat ligt hier helaas niet in de buurt, behalve de pittoreske waterval die steil naar beneden komt :joy:

2 likes

Dacht ik over mn verkoudheid heen te zijn… gister 7,5 km gelopen op slakken tempo. Ben ik weer terug bij af en weer verkouden. Echt ongelofelijk 🫠

Super leuk! Gewoon gaan genieten en ervaren, niet op het tempo letten! Sommige stukjes kunnen wat zwaarder zijn als het heuvelop gaat of als er mul zand is, dan is het ook niet erg om te wandelen. En bij de verzorgingspost ook lekker je tijd nemen om wat te drinken en wat van het buffet te eten haha!

Trailschoenen zou ik niet doen als je er ook niet op kan trainen. Ook in dat geval zou ik zeggen, ga het eerst ervaren en als je het vaker wil doen kun je trailschoenen aanschaffen en vaker onverhard lopen.

Heuvels zijn juist het leukste! Breekt de afstand ook op in kleine stukjes, traint lekker de bilspieren, sowieso even een andere spierspanning dan wanneer alles vlak is dus het is ook een andere belasting (ik vind het fijn als bijv. mijn bovenbenen moe worden en er komt een heuvel aan dan kunnen mijn billen het werk overnemen, en daarna voelen mijn bovenbenen weer alsof ze wat hersteld zijn), het is ook een goed excuus om even te wandelen haha, daarna naar beneden wel weer oppakken natuurlijk. :stuck_out_tongue:

Ik snap ook nooit in de zomer als mensen op de meest prachtige locaties op vakantie zijn dat ze alleen maar over de boulevard heen en weer rennen (Annemerel bijv. haha) terwijl ik op Strava de gaafste trailpaadjes zie! Japke Janneke doet ook altijd van die saaie verharde asfaltloopjes als ze in Italiƫ zit en dan denk ik echt, omggg je bent IN DE BERGEN, ga wat leukers doen zoals bijvoordbeeld trailrunnen en een berg op rennen/hiken! :rofl: Maar ik ben ook gewoon jaloers want ik zou ook wel net zo vaak als zij naar Italiƫ willen gaan. Ze gaat in de zomer ook een keer (gesponsord) op een trailrunreis van een week maar ze is er totaal niet voor aan het trainen. Onbegrijpelijk. :crazy_face:

3 likes

Als ik alleen ga lopen in het buitenland met 30 graden zie ik het meestal ook niet zitten om allerlei dingen te proberen. Eerste keer ga ik vaak heen en terug of een simpel rondje. Daarna m’n route terugkijken in Garmin en Strava en de tweede keer probeer ik nog wel eens een paadje ergens, maar ook vaak heen en terug.

Ik neem dan ook geen telefoon mee dus ik hou het simpel haha.

3 likes

Ik ben vandaag mijn eerste rondje gaan rennen onder begeleiding van Evy! Ik heb nog geen band voor om mijn arm of heupen waar mijn telefoon en sleutels in kunnen of broek waar dat in kan. Hebben jullie tips over wat jullie handiger vinden en waarom, broeken met vakjes daarvoor of een band voor om je arm/heupen?

1 like

Flipbelt! Kan ik makkelijk telefoon en sleutels in kwijt zonder dat het ā€˜hopst’ of rammelende sleutels. En irriteert of schuurt niet.

Edit: Kan me voorstellen dat de prijs je misschien tegenhoud maar ik vind het echt waard. Veel ā€˜echte’ hardloopwinkels hebben ze in de winkel hangen. Dan kun je bepalen wat een fijne maat is.

1 like

Ik gebruik voorlopig ook nog de Evy appen heb een simpele band voor om mijn arm van de decathlon. Die kan ik goed strak trekken en heb ik verder geen last van. Kost een tientje volgens mij.

2 likes

Ja het probleem is vaak dat mensen niet weten waar ze kunnen lopen. Ik gebruik Strava Maps en programmeer een route in mijn horloge met navigatie, zo kan ik de mooiste routes ontdekken in het buitenland :grin:

1 like

Nouja probleem is vooral dat ik niet zo’n horloge heb waarop je routes kunt laden. Dus beter om dan niet te gek te doen, je zult niet de eerste zijn die verdwaalt. Overigens is het voor mij geen probleem, ik geniet toch wel van m’n loopje. En anders kan ik altijd m’n telefoon meenemen natuurlijk.

Ik bond mijn huissleutel altijd aan mn veters, dus veters strikken met sleutel ertussen. Als je er handigheid in hebt en hem goed vastzet merk je dat niet.

Ik heb alles zo’n beetje gehad en vind broekjes met zakken waar je telefoon in past toch het fijnst rennen. Ik wil onderweg soms naar m’n telefoon kijken (hoe snel ik ga bijvoorbeeld) en zo’n flipbelt vind ik dan niet handig met mijn telefoon erin en eruit halen tijdens het rennen.

Losse sleutel stop ik altijd in mijn BH.

1 like

Eens! Maar wat ik lastig vind is dat ik niet durf op het platteland/de natuur te rennen in mijn eentje in een vreemd land (bang voor ook bijvoorbeeld loslopende honden die je kan tegenkomen). Dus ik eindig altijd maar op de boulevard :slightly_frowning_face: