Eerste rondje zit er op!
Was nog prima te doen ondanks alle heuvels op en af. En kwam onderweg zoveel eucalyptusbomen tegen, geeft wel iets extra’s aan de ervaring van diep in- en uitademen tijdens het hardlopen.
Was nog prima te doen ondanks alle heuvels op en af. En kwam onderweg zoveel eucalyptusbomen tegen, geeft wel iets extra’s aan de ervaring van diep in- en uitademen tijdens het hardlopen.
Ja dat is dus mijn plan, gewoon genieten zonder tijdsdoel/tempo! Ik denk dat ik de komende weken eerst ga proberen afstand op te bouwen van 10k naar 15k, en waar mogelijk in het weekend naar de veluwe/utrechtse heuvelrug rijden om op ongeasfalteerde paadjes te lopen. Dan kan ik ook een beetje kijken hoe ik dat vind en of dat gaat met m’n normale hardloopschoenen of dat ik toch beter trailschoenen kan kopen (en ik vraag mij af, ik heb onlangs nieuwe hardloopschoenen gekocht en een loopanalyse gedaan etc, en heb toen ASICS GT-2000 12 aangeraden gekregen. Die bestaat ook in trail versie. Zou dat dan gewoon goed zijn om eventueel te kopen of moet ik dat weer helemaal laten aanmeten?)
Ben wel blij dat ik mij weer voor iets heb ingeschreven, want ik heb wel een beetje last van post-race blues
Ik zoek een korte legging met zijzakken maar omdat ik redelijk lang ben heb ik bij veel broekjes dat ze al aan de korte kant zijn en dan tijdens het rennen opkruipen en echt hotpants worden. Ik kwam online deze legging van 25cm van ninepine tegen, heeft iemand ervaring met deze toevallig?
Ja ik heb deze in 25cm, heel fijn, stevige stof en kruipt niet op bij mij. Ook chille zakjes aan de zijkant waar m’n telefoon in past.
Ik heb deze denk ik in 20cm en vind het echt mega fijn. Zit super lekker, mn telefoon past er in, kruipt niet op. Lijkt mij dat 25cm ook goed is dan!
Echt m’n favo sportbroekjes voor hardlopen, wil niet meer anders.
@Carbon.monoxide @boonie Oh wat goed! Hoe valt hij uit qua grootte? Ik heb normaal s, moet volgens de sizeguide xs hebben maar dat geloof ik eigenlijk niet haha
Ehm, ik heb ze in maat M en heb even gekeken, dat komt wel overeen met de sizeguide en m’n huidige maten. Ben best wat gefluctueerd in m’n gewicht in de periode dat ik deze draag en eigenlijk zat het altijd goed, toen ik wat slanker was gebruikte ik de touwtjes echt en nu niet meer. Ik zou zeggen dat ik nu met andere merken eerder richting L ga, maar deze broekjes zitten nog goed. De stof is goed stretchy maar stevig. Ik dénk dat je met XS wel goed zit als de maattabel dat aangeeft.
Ik heb trouwens die AM2.0 recycled Short (20cm inseam), weet niet zeker of dat is waar je naar kijkt of naar die Asana? Ik weet het verschil tussen die twee niet.
Ik heb S en normaal ook S! Qua taille is tie bij mij goed aangesloten, niet heel strak (gebruik wel de drawstring anders zakt ie wel af met hardlopen), qua benen zit die precies goed en snijdt niet. Ik heb vrij gespierde bovenbenen, als ik in verhouding smalle bovenbenen had gehad dan had XS misschien wel gepast.
@boonie @Carbon.monoxide Top thanks allebei, het gaat om die recycled inderdaad! Helemaal zin in nu haha
Wat voor horloge heb jij? Ik draag een fitbit en ik vind het best onhandig dat ik nu alsnog mijn mobiel mee moet nemen met hardlopen.
Het zou helemaal ideaal zijn als ik een horloge heb waar ik routes in kan laden en waar ik spotify op kan afspelen.
Ziet er goed uit! Ik draag zelf nu de fusion C3. Ben zelf gemiddeld lang, maar elk ander hardloopbroekje kruipt omhoog bij mij maar deze niet. Bestel m een maatje kleiner omdat ie dan lekker strak zit. Maar ik overweeg nu ook Ninepine eens te proberen!
ik heb daar een garmin forerunner 255s music voor. die heeft gps en je kan er muziek op zetten en ik kan er zelfs mee betalen. ben er echt heel blij mee!
Ah leuke plannen! Het is daar super mooi lopen! En ik denk dat die trailschoen dan ideaal is want dan ken je het model al en weet je precies welke maat je moet hebben.
Ik heb een Garmin Fenix, die heeft super gedetailleerde kaarten voor navigatie. Er zijn meer modellen met kleurennavigatie zoals de Forerunner 955/965 en die kaart is iets simpeler. De Forerunner 255 kan volgens mij ook routes inladen maar dan heb je alleen maar een lijntje op het scherm.
Iemand tips voor wat ik kan doen om mijn techniek/vorm te verbeteren? Ik ben in april begonnen met trainen voor een wedstrijd. Die is nu geweest en ik vind het hardlopen mega leuk dus wil het blijven doen. Maar nu zag ik foto’s en filmpjes van mezelf en ik schrok van hoe ik erbij loop. Mijn voeten blijven super laag aan de grond, til mijn benen dus bijna niet op en het ziet eruit alsof het me mega veel moeite kost terwijl dat echt totaal niet zo voelt Is een coach iets? Of bepaalde oefeningen? Ik kan sociaal super awkward zijn dus ik voel nog niet iets voor een running club oid (en ik woon in een vrij kleine plaats, dus vraag me af of we dat uberhaupt hebben).
Filmpjes kijken van loopscholing drills! Een looptrainer kan ook wel goed helpen hoor omdat je dan feedback krijgt, maar met filmpjes en die oefeningen oefenen en toepassen kom je denk ik (laagdrempelig) een heel eind. Verbetering kost tijd dus wees niet te streng voor jezelf En veel mensen willen graag “volgens het boekje” lopen, maar je natuurlijke loophouding rigoreus aanpassen is vaak een recept voor blessures, juist omdat het niet natuurlijk is. Kleine stapjes richting ontspanning en souplesse werkt het beste!
Ik ben gaan meetrainen met een hardloopgroepje bij bij in de buurt. Daar heb ik echt al een hoop geleerd qua techniek.
Dus kijk of bij jou in de buurt misschien zoiets bestaat?
Misschien heb je hier iets aan! https://youtu.be/97rfdzASzvI?feature=shared
En ik zou proberen 1 ding tegelijk aan te passen, dus eerst focussen op houding (rechtop, voor je kijken ipv onder je, ontspannen schouders), later eventueel hoe je je voeten neerzet etc etc
Wat leggen zij het duidelijk uit! Ik krijg regelmatig dit soort filmpjes in mijn instagram algoritme maar dat zijn dan van die super kort door de bocht uitgelegde filmpjes.
Thanks voor al jullie reacties, ook @Aardbeitje @Keroppi Ik ga met de tips aan de slag! (Eerst nog even een weekje rust want volgens mij heb ik mijn quadriceps overbelast 🫠)
Ik heb net een stukje met los haar gelopen en ik vond het echt verrassend chill? Wapperde fijn achter me aan en ik voelde me heel cool haha