Ik kom vaker bij mudsweattrail store (volgens mij heet het nu dé trailrun store), zat in Zoetermeer en is naar Alphen verhuisd. Super leuke medewerkers, veel aanbod!
Ik had nog nooit van Linda Sun gehoord maar toevallig werd ze ook een paar dagen terug besproken op een running influencer reddit. Eerste paar reels die ik van haar bekijk zijn alleen maar eetdagboekjes “what I get to eat” (??) waarin ze heel obsessief bepaalde nutriënten wil binnenkrijgen om zogenaamd haar herstel te bevorderen. Letterlijk alles wat ze eet heeft als reden dat er iets in zit wat goed is voor je pezen. Wat vermoeiend als je zo moet leven.
Er zit in Amsterdam volgens mij ook een trailrunning winkel maar de Trailrunstore in Alphen a/d Rijn is wel goed ja!
Ik ging vandaag hardlopen en op een gegeven moment liep ik echt in een lekker ritme. Dat je denkt: Ja, zo kan ik het nog een heel stuk volhouden.
Ik heb nooit verder gelopen dan 10k, maar zit nu serieus te overwegen om de Bruggenloop te gaan doen. Zag er altijd tegenop om ‘lang’ te lopen. Maar op deze manier is het echt prima!
Ik heb deze gehad, vond hem zelf groot vallen. Kon er overigens zelf niet alles in kwijt dus ben over op salomon. Maar als beginnende loper als je niet te veel mee wil zeker prima! Hij valt wel over je bib heen met wedstrijden dus dat vond ik ook jammer.
Ik ga weer beginnen met hardlopen (na dat een paar jaar niet meer gedaan te hebben), ik heb er echt zin in!
Welke app zouden jullie aanraden voor een beginner? Ik heb in het verleden met Evy gerend en vond dat toen wel oke. De coaching tijdens het rennen vond ik wel prettig. Ik zag met de zoekfunctie dat de app Runna werd aangeraden, maar ik zoek eigenlijk iets echt voor beginners. Ik heb nu couch to 5k (C25K, oranje logo) gedownload, die lijkt me wel erg basic, maakt me nog niet echt enthousiast. Hebben jullie aanraders?
Runna kan ook voor beginners!
Goed om te weten!! Hele handige info, dank je, misschien beter voor een andere gaan dus
Evy is top voor beginners. Trenara is ook een goede app, goedkoper dan Runna volgens mij
Heb een kaartje over voor de 10 km in Leiden.
Iemand hier interesse om hem over te nemen?
Met Runna is het ‘new to running plan’ gratis, dit jaar mee begonnen en vond t heel fijn!
Dat begint met 1 min rennen en 2 min wandelen bijv, wat me prima afging. Maar wel goed om de belasting voor je lichaam zo op te bouwen
Ik ga straks een inspanningstest met ademgasanalyse doen, ben heel benieuwd! Gisterenmiddag per ongeluk wel drie biertjes gedronken en ik heb heel het weekend al een klein beetje keelpijn, dus ik hoop dat het de test niet te veel beïnvloed en ik worstel ook met m’n adhd medicatie mbt hartslag maar heb het toch maar gewoon als normaal genomen.
Ik ben benieuwd of ik er wat aan heb
Update: ik weet niet of het iemand interesseert, maar ik vond het wel leuk en leerzaam! Ik had verwacht erachter te komen dat m’n duurvermogen onderontwikkeld was/ik geen zone 2 heb, maar eigenlijk is alles goed in balans en de belangrijkste les voor mij is dat m’n zone 2 bij een hartslag van 173 eindigt op basis van heart rate reserve had ik zelf ruim genomen 163 berekend, dus dat is een flink verschil en gaat het ook wel makkelijker maken om in zone 2 te rennen
ergens bijna jammer dat er geen grote disbalans was verder, want er is nu ook niet iets specifieks waar ik aan “moet” werken.
Ik vind dit reuze interessant! Ik loop nu max 10k, maar heb wel de ambitie om te gaan uitbouwen/opbouwen. Als dat echt lukt, dan lijkt zo’n onderzoek me best interessant.
Als je zin hebt om er meer over te vertellen:
- Hoe heb je de organisatie/bedrijf gekozen waar je de test hebt gedaan?
- Hoe gaat de analyse in zijn werk? Moet je steeds harder rennen tot je niet meer kan? Analyseerden ze je adem met enkel een capnograaf of prikten ze ook bloed voor lactaat?
- Wat levert zo’n onderzoek je nou op? Zijn het puur dat je weet waar je zone’s liggen en waar je omslagpunt van aeroob naar anaeroob ligt, of kun je er ook meer/andere dingen uit halen?
Ik heb gewoon gegoogled en gekozen voor iets dat er goed uit zag en goede reviews had en een beetje in de buurt was. Ik ben bij Running Solutions in Hilversum geweest.
Ze zei dat er twee protocollen zijn, waarbij de eerste vooral is om je VO2max zo goed mogelijk te bepalen en de ander wat preciezer is ook met lagere intensiteit. En omdat ik vooral heel benieuwd was naar m’n hartslagzones (met name zone 2) zijn we voor het tweede protocol gegaan. Dat was dan in stappen van 3 minuten steeds harder inderdaad, op een loopband, en vanaf dat de anaërobe drempel bereikt werd steeds na 1 minuut weer sneller. Ik had een borstband om om mijn hartslag te meten en een masker op waarmee m’n adem geanalyseerd werd (is dat een capnograaf?). Geen bloed geprikt dus.
Ik had gewoon de “basic” versie en dan kijken ze naar verbranding, uitstoot, hartslag, ademhaling, etc en kreeg ik een rapport met de “limiterende factoren” voor m’n prestatie, m’n hartslagzones, aerobe en anaërobe drempel en VO2max waardes. Eigenlijk was het allemaal goed in balans dus, dus niet echt specifiek limiterende factoren. Op basis van m’n ademhalingscapaciteit zou je verwachten dat ik beter zou kunnen ademen dan ik deed tijdens de test, dus daar is misschien wat winst te behalen door vollediger in en uit te ademen, maar was verder ook niet schokkend.
Je kan bijbetalen voor een uitgebreider rapport met wat je precies uitstoot etc om ook te weten hoeveel je precies moet aanvullen bijvoorbeeld, en specifiekere trainingstips geloof ik, en je kan ook een zweetanalyse doen etc etc maar dat vond ik voor nu allemaal niet nodig. Ik was het meest benieuwd naar die zones en ik ben wel blij dat ik dat heb gedaan, want m’n zone 2 begint dus pas waarvan ik dacht dat 'ie eerst eindigde, dus nu kan ik daar wel wat gerichter op trainen.
En verder disclaimer: ik denk dat dit soort dingen als recreatieve loper allemaal niet nodig zijn maar ik ben gewoon een beetje een nerd en vind het leuk het was een cadeautje voor mezelf van m’n vakantiegeldvoorschot haha
Hoi, sinds kort ben ik weer begonnen met hardlopen en omdat ik graag tijdens het lopen mijn sleutel en telefoon meenemen heb ik een belt gekocht. Deze heb ik: https://www.decathlon.nl/p/hardloopriem-voor-smartphone-comfort-2-uniseks-zwart-5-vakken/_/R-p-336567 nu heb ik het probleem dat de belt tijdens het rennen steeds omhoog kruipt. Ik draag de riem om het breedste deel van mijn heupen (zandloperfiguur). Heeft iemand tips zodat de belt we blijft zitten? Of ligt het aan het product?
Ik heb dezelfde en droeg hem ook op het breedste punt en had hetzelfde probleem. Nu draag ik hem op het smalste punt en blijft ie goed zitten!
En even frustratie van mijn kant… ik krijg opeens last van mijn knie met lopen. Zo frustrerend want denk dat er niks anders op zit dan rust houden maar was net zo lekker bezig!
Ik ben aan het kijken een hardloopvest te kopen (dacht aan de Salomon skin 4 women), met dat ik tegenwoordig langere afstanden doe (15-20km), het weer warmer wordt en water dan wel essentieel is. Vorige jaren liep ik telkens toertjes van 5km dus geen noodzaak.
Maar dus mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze vesten, en dan vooral de maatvoering? Ik draag meestal 36-38 (kleine borsten wel), dus dacht aan de S. Maar volgens de maattabel zou ik XS nodig hebben, wat mij zo bizar lijkt aangezien ik die maat nooit draag.
Ik heb geprobeerd te googelen, maar vind het daar niet echt terug.
Ik heb de advanced skin 3 (oud model vermoed ik, want kan het online niet meer vinden) in maat xs-s en draag meestal s qua kleding, dus true to size tot ruim zou ik zeggen. Mijn ervaring is dat hij met 1 laagje kleding soms nog best los aanvoelt, maar je hem met de touwtjes/elastiekjes vooraan alsnog strak aan kan trekken.
Maargoed ik denk niet dat je hier heel veel aan hebt want ze voeren die dubbele maten niet meer zie ik.
Ik zou de tabel aanhouden, dat is er niet voor niets. Te los is echt niet fijn.
Ik heb een S had best een maatje kleiner kunnen hebben. Ik heb redelijk borsten en kledingmaat 36, maar als ik de touwtjes helemaal op z’n maximaal aantrek, zit hij pas echt lekker strak.
Bedankt @Carbon.monoxide @Aguamenti ! Ik twijfel vooral ook omdat het model op de site er slanker uitziet dan ik maar dan zogezegd wel twee maten groter draagt: