Happy global running day!
Elk excuus voor een rondje is er een, dus ik ben alweer geweest vanmorgen. Loop jij ook vandaag?
Happy global running day!
Elk excuus voor een rondje is er een, dus ik ben alweer geweest vanmorgen. Loop jij ook vandaag?
Lekker vroeg! Ik heb mega spierpijn.m van kickboksen maandag maar ik wil vandaag nog een laatste intensieve training doen zoals ik hierboven schreef. Ik was aan het twijfelen of ik zou gaan maar als het global running day is ga ik maar
Ik heb voor het eerst 7,5 km gerend! En me ingeschreven voor de Singelloop 10 km. Misschien wist ik onbewust dat het Global Running Day was haha
lekker bezig!
Ik ben gisteren al geweest
Gebruikt er hier iemand elektrolyten en zo ja heb je tips voor welk merk oid?
Ik sport sinds een aantal maanden wat meer en merk dat ik sinds een aantal weken aan het einde/na sporten/hardlopen enorme kramp krijg die ik er niet uit gestretcht krijg.
Ik! Mijn favoriet is van torq (hydration heet het daar) maar is poeder in een zak dus minder makkelijk meenemen dan zon busje tabletten. Heb ook high5 wel gebruikt (lekkere smaken) en die tabs van powerbar gebruik ik wel eens op de fiets. Weet niet hoe sterk jouw maagdarmstelsel reageert op bepaalde zoetstoffen, in veel van die producten zitten wel stoffen waar je een opgeblazen buik van kunt krijgen.
Wat een fijne uitgebreide reactie, dankjewel! M’n darmen kunnen wel reageren soms maar zal kwestie van uitproberen zijn. Heb je van high5 favoriete smaken? Dat ziet eruit als het makkelijkste qua meenemen inderdaad
Ik heb in het verleden wel van die tabletjes die je in je bidon kon doen gehad. Gebruikte ik bij langere fietstochten. Ik kocht ze bij de Decathlon.
Ik gebruik Tailwind, Naäk en NUUN.
Mango, citrus en tropical vind ik lekker! Heb een keer mojito gehad, geen fan van maar weet niet of ze die nog verkopen ook. Van torq vind ik tangerine en berry lekker (en de citroensmaak daarvan echt helemaal niet, haha). Van powerbar heb ik volgens mij orange en citrus, ook prima!
Je kan ook zelf elektrolyten drank maken, ook fijn voor achteraf: kokoswater/water (50/50) met mini beetje zout en mini beetje citroensap.
Ik drink dit vaak erna zeker met deze temperaturen en luchtvochtigheid, is ook goede dorstlesser sowieso.
Misschien een keus als een poeder/tablet kopen nog een grote stap lijkt ofzo.
Ik heb ze van nuun en decathlon. Citrus smaak.
merk nooit zo veel verschil alleen vind ik water tijdens het lopen niet lekker.
Soms drink ik ook wel half appelsap half water of sole.
Daarnaast gebruik ik standaard magnesium tabletten ( maar of ik daardoor geen kramp heb… geen idee)
Ja, dat helpt.
Ja goeie, dat neem ik nu ook extra. Toch merk ik dat t niet voldoende is om helemaal geen kramp meer te hebben
Hi! Ik ben op zoek naar wat advies. Ben half april begonnen met hardlopen, echttttttt vanaf 0,00000. Altijd geroepen dat ik hardlopen haat. Nu twee maanden verder doe ik het 1x per week (dat is al een prestatie) en meestal op de loopband. Nike Run Club zorgt ervoor dat ik er best wel plezier in heb!
Nu heb ik onlangs mn eerste 5 kilometer gerend voor het eerst in m’n leven. Dat was al een doel op zich. Gisteren m’n tweede keer 5k. En nu heb ik de smaak te pakken en wil ik verder. Maar weet niet zo goed hoe?
De 5k doe ik nu echt nog op slakkentempo. Dus ik zou het sowieso sneller (en makkelijker) willen doen, want nu voelt het echt nog als een hele bevalling. Tegelijkertijd wil ik wennen aan meer buiten rennen. Ik vind op de loopband voor nu chill, want voel me buiten altijd zo bekeken waardoor ik harder ga dan goed voelt voor nu. Maar het doel is om ook eens mee te kunnen doen aan een wedstrijd, en dan is buiten en op een prima tempo die 5k kunnen doen wel mooi.
Hoe pak ik het aan vanaf nu? Is het goed om die 5k te blijven doen zodat ik wen aan de afstand? Of beter eerst meer interval zodat ik m’n snelheid wat kan verbeteren?
Ik zou een schema volgen die bij je doel (sneller) en in je agenda (aantal keren per week) past
Weet niet of Nike Run Club ook schema’s heeft maar dat helpt bij mij altijd wel beter dan “gewoon” hardlopen.
Wat onwijs goed bezig!
Ik denk dat het handig is dat je je comfortabel voelt buiten met 5 km en dan sneller of verder, wat je voorkeur heeft. Wel goed op je hartslag en ademhaling blijven letten.
Elke keer als ik lekker bezig ben en weer richting de 10 km ga, word ik weer ziek. Zó irritant. Ik ren dan wel maar op slakkentempo en niet zo ver. Probeer elke week op te bouwen maar kom dus steeds niet verder dan 7,5 km. Heel frustrerend
Wisselt een beetje wanneer/hoeveel ik het neem. Bijv. als de afstand langer wordt (90+ minuten), als de temperatuur boven de 20 graden is, als de luchtvochtigheid heel hoog is en je veel zweet. Ook als ik veel dorst heb op een dag vind ik het fijn om een tabletje te nemen (ik los er 1 op in een bidon van 800ml) zodat de zouten helpen beter vocht vast te houden.
Ik neem het bijna nooit tijdens het lopen want ik vul mijn flasks eigenlijk alleen met water voor schoonmaak-gemak, maar dan drink ik het vooraf of na afloop.
Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Hardlooptopic (Deel 2).