Hardlooptopic (Deel 1)

Aftershokz! Dan heb je niks in je oren zelfs :slight_smile:

2 likes

@Evert super, bedankt! Ik ga die app direct even downloaden en uitproberen!

1 like

Hier ook een aftershockz fan. Gebruik niets anders meer tijdens hardlopen (en schoonmaken, wandelen, fitness ed)

Zo, net mijn eerste loopje gedaan!
Ik kon echt al bij 15 weken zwangerschap niet meer lopen, dus was bijna acht maanden geleden. Heb 3,5 km gelopen en het viel niet tegen. 1,5 km lopen, 500m wandelen en weer 1,5 km lopen. Die laatste anderhalf was ineens heel zwaar, haha. Had niks bij mij qua sporthorloge of borstband, gewoon lekker op gevoel gelopen.
Ga zo alles maar eens opladen en een programma voor 5 km erop zetten. Moet ergens beginnen…
Benieuwd naar de spierpijn, haha.

11 likes

Ik heb vandaag 5,5 km gelopen zonder te wandelen :smiley: Het ging eigenlijk wel heel lekker, had het nog wel langer kunnen volhouden denk ik.

Overmorgen ga ik een interval training doen.

9 likes

Ik heb dat ook af en toe. Ineens ergens last van maar is ook na een minuut al wel over en komt dan niet terug. Het lijkt me niet echt een probleem, het is niet dat ik constant met pijn loop.

1 like

Heeft iemand een tip voor een korte broek om in hard te lopen waarin je je telefoon mee kunt nemen zonder dat hij beweegt? Ik heb de Lululemon fast and free short 6inch besteld maar die gaat terug want zit niet helemaal fantastisch. (Misschien dat ik die wel een maat kleiner + de langere versie ga bestellen, misschien dat die wel goed zit…)

Nike eclipse 2 in 1. Heb deze in gijs/zwart/blauw. In deze broekjes loop ik altijd de marathon omdat alles er in past (telefoon, gelletjes)

4 likes

ik zit al een maand elke dag op lululemon te kijken of de fast & free short weer in mn maat en kleur is :frowning: ik heb een nike eclips short maar ik vind de stof van het binnenbroekje met die zakken toch te dun om lekker je telefoon in kwijt te kunnen. het gaat toch schuiven. voor wedstrijden draag ik 'm wel graag want gelletjes daarin kwijt is echt prima!

Oh Ik heb er geen last van dat die stof te dun is!

Hebben jullie nog tips voor als je schurende bovenbenen hebt? Ik heb al van die broekjes met strakke onderbroekjes erin, maar die zijn dan toch te kort denk ik waardoor ze omhoog kruipen. Zoek een merk waarbij ze iets langer zijn denk ik

Ik heb 1 van Odlo, daar doe ik mijn langste duurlopen in want ik heb ook last van schurende benen en broekjes die omhoog kruipen :frowning: Het is deze;
https://www.odlo.com/be/nl/smooth-soft-short-voor-dames-7613361410666.html

Ik heb een ultrarun hierin gelopen. Heb in ieder geval geen scheurende bovenbenen gehad.

Ik mis alleen de zakjes voor een telefoon erin. Ik zag wel dat Nike een sportbh had met een zakje op de rug, ik twijfel om die te bestellen, want ik vind kortere broekjes leuker staan (en met bodyglide kun je dan prima 10-15km lopen zonder schuurplekken).

1 like

Thnx @Luipaard @Tobvit helaas raden jullie allebei een broekje zonder bovenbroekje aan haha. Zal ik toch in die richting moeten gaan zoeken. Voel ik me alleen best bloot in dus die drempel moet ik nog even over :grimacing:. Bedankt

1 like

Bij mij ging die 2in1 van nike ook schuiven toen ik een keer niks in die zakken had. Als ik wel mn telefoon/sleutels erin heb gaat het wel goed.

Heb ook zo’n dubbel broekje van under armour maar daar schuift die binnen legging iedere keer omhoog, echt heel irritant. En daar zitten sowieso geen zakken in voor je telefoon.

Het is zo’n struggle om een degelijk broekje te vinden haha.

Ik heb een broekje met binnenbroekje wat wel goed blijft zitten, maar ipv broekje is het een rokje eroverheen. Ook niet ideaal dus (maar wel zakjes). https://www.mudsweattrailsstore.com/waa-ultra-skirt-20-1?channable=e24277.Mzc2MDE5OTQyNTI4OA&gclid=CjwKCAjwp-X0BRAFEiwAheRui-y6AABxMM8jRFxjMAuaCkdNKx4lMgRkBZB53w8jQOYUE5sJ635XrBoCj_8QAvD_BwE#83057

Ik ben me nu aan het verdiepen in triathlon broekjes, want zakjes en ook net wat langer. Maar als ik er alleen in hardloop heb ik echt niets aan zo’n dunne fietszeem die erin zit…

Hardlopen in een rokje vind ik dan weer heel raar. Iets staat me daaraan tegen denk ik haha. Terwijl ik dat met badminton/tennis weer nooit een probleem vond en juist altijd rokjes droeg :thinking:

O nee ik heb een zelfgediagnosticeerde stressfractuur. Wat een gekut. :((((((

Verder geen bewijs en ook geen fysio ofzo of huisarts maar alles wijst er wel op :confused:

Ah jakkie, heb ik ook gehad! Tapen kan helpen om te verstevigen. En echt het wondermiddel is rust. Maar als ik te veel train voel ik die plek soms nog (en het is al 2 of 3 jaar geleden).

Doet het extra pijn als je er op drukt?

Neee wat rot zeg! Ik hoop dat het snel weggaat.
En misschien valt het alsnog mee en is het iets anders? Als ik een zelf diagnose zoekbword ik vaak gek van wat ik lees. En denk ik op zijn minst dat mijn been eraf moet ofzo. :open_mouth: