@Runnerlongs Ah ja kan me dat wel voorstellen haha, zou leuk zijn om op het podium te komen. Maar dat gaat je vast ook lukken als het wel weer kan. Als je zo doorgaat ben je dan vast nĂłg beter.
Kan me ook voorstellen dat het niet voelen van druk van een wedstrijd ook juist tot goede dingen kan leiden! En volgens mij is veel wandelen ook heel goed. Klinkt in ieder geval alsof je nu wel een fijn ritme hebt gevonden in deze gekke coronatijden. Goed bezig!
@anon79778179 Ah ja dat fietsen scheelt vast ook! Denk dat als je met niet voluit lopen al zo dicht bij je PR-tijd zit, dat je dat zeker moet kunnen verbreken. Maar is misschien ook een mentaal dingetje haha, en zonder wedstrijden toch lastiger. Hoewel jij in training vaak beter loopt of is dat inmiddels niet meer zo?
@ beiden;
Ik heb dus echt zoân vage schijtdiagnose haha. Sinds feb/maart vorig jaar. Er is niet echt een pijl op te trekken, soms krijg ik ineens weer last, soms niet. De pijn is er niet altijd en ook niet echt uit te lokken.
Lang verhaal
Inmiddels hebben er 3 fysioâs naar gekeken en het zijn altijd âpatellofemorale klachtenâ. Iets van irritatie bij mn knieschijf/kraakbeen, maar eigenlijk is er niet Ă©cht iets te vinden. Ik ben op allerlei manieren dubbelgevouwen en uit elkaar getrokken, om te kijken of er ergens iets niet goed zat en er pijn uit te lokken was, maar dat was er niet. In principe fijn dat mn banden etc gewoon in orde lijken.
Een echte oorzaak is er niet, maar ik âhebâ wel van alles haha. Sowieso hypermobiele gewrichten, waardoor ik instabiele enkels heb en mn knieĂ«n wat naar binnen zakken. En mân bovenbenen/hamstrings zijn dan vrij zwak (dus die moet ik trainen). Ik ben ook bij een sportpodotherapeut geweest, maar er mankeert niks aan mân voeten en zooltjes zouden niet werken.
Mân enkels zitten soms wat vast en een fysio heeft ook wel eens geconstateerd dat er in mân rug ook wat scheef was gaan zitten, maar het zijn allemaal zulke minimale dingen, dat de vraag is wat de rol is⊠en wat nou oorzaak/gevolg is.
Nou heb ik dus sowieso vorig jaar mân knie echt keihard gestoten een keer (en die dag wel 25km wedstrijd gedaan) en toen is het gedonder een beetje begonnen. En ik stoot die knie wel vaker omdat ik lomp ben, maar dat zou allemaal niet per se heel erg zijn en het is sowieso de vraag Ăłf dat ĂŒberhaupt natuurlijk een oorzaak is geweest.
In oktober vorig jaar leek het bijv ook weer helemaal prima te gaan (liep toen mn 10km PR), maar toen moest ik er om ongerelateerde redenen 2,5 week uit en toen heb ik relatief snel opgebouwd weer en sindsdien af en aan gerommel weer.
Dus ja ik weet eerlijk gezegd niet zo goed meer wat ik ermee moet. Ik doe nu 3x per week oefeningen om mân enkels te versterken (via de versterk je enkel app) en heb een soort squat oefening van de fysio voor mân hamstrings. En ik heb laatst wel nieuwe schoenen gekocht (met meer demping, dus hopelijk helpt dat wat), omdat mân vorige echt wel behoorlijk versleten waren en de demping waarschijnlijk ook niet meer zo lekker was.
Ik zou denk ik eigenlijk ook weer meer wat yin yoga moeten doen en core-oefeningen. Volgens mij zou dat in het algemeen wel goed zijn. En sowieso niet te snel opbouwen zoals ik in het verleden wel heb gedaan soms.
Als iemand nog een verfrissend inzicht of een tip heeft houd ik me aanbevolen
Ik ben onderhand wel door mân fysio vergoedingen voor dit jaar heen en twijfel of ik er echt wat aan heb, dus misschien moet ik ook eens op zoek naar een ander soort begeleiding.
Overigens kreeg ik gisteren echt een hongerklop tijdens het hardlopen en ben ik eerder gestopt omdat ik me licht/trillerig voelde. Heeft garmin ineens een hogere vo2 max dan ooit gedetecteerd. Klopt ook geen hol van natuurlijk