Het leek me een mooi ingekleed verhaal, en ik had me bijna ingeschreven. Maar zoals je zelf ook aangeeft schrikt het ook mij af om weer dezelfde verhalen te lezen/horen. En dan is het inderdaad veel geld…
Ik ben ook wel benieuwd of iemand van hier gaat meedoen
Ik ben ook begonnen met hardlopen! Eerste sessies mega enthousiast met meteen 3 km, toen 6 en toen 7. Qua conditie geen probleem want ik sport veel maar vervolgens kreeg ik zoveel last van mijn schenen dat ik 2 weken niets kon.
Nu ben ik maar braaf een schema gaan aanhouden met 10x 2 minuten rennen deze week. Voelt echt frustrerend om conditioneel makkelijk meer te kunnen maar zulke flut schenen te hebben.
Ik heb nu basic Nike hardloopschoenen. Is dat voldoende of moet ik er echt helemaal voor gaan met pro schoeisel? Weet niet hoeveel dat uitmaakt voor met name m’n schenen.
Zijzelf niet maar haar vriend wel! Hij neemt volgens mij het theoretische deel voor zijn rekening, en zij als ervaringsdeskundige.
Ik vind het idee wel echt top. Alleen vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is om er zoveel voor te betalen voor een niet gepersonaliseerd schema (ik dacht juist dat het schema namelijk niet gepersonaliseerd was). Lijkt me dat je dan beter een coach kan nemen of gewoon een random schema kan volgen en haar boek lezen.
Maar ik ben dus net zoals jou wel benieuwd naar ervaringen. Indien het dus wel een gepersonaliseerd schema is denk ik dat het wel echt top is en ook realistisch qua prijs.
Ik heb nu de laatste tijd nog niet zoveel hardgelopen, dus valt nog weinig over te zeggen, want ik mocht ook nog even niet te veel opbouwen van de fysio. Gek genoeg waren m’n schoenen nog niet zo oud en hadden ze ook niet enorm veel kilometers gemaakt (nog geen 600), maar je zag aan de zool toch wel dat ze behoorlijk versleten waren. Ik heb nu nieuwe van hoka (clifton). Maar ik heb dus nog niet echt de kilometers gemaakt (ik heb de laatste tijd steeds 2-1-2-1-2-1 hardloop/wandel interval gedaan). Dat gaat allemaal prima, maar dat vraagt ook niet zoveel.
Antipronatie schoenen heb ik niet (en is me in de afgelopen jaren in meerdere hardloopspeciaalzaken ook nooit aangeraden), in principe land ik namelijk wel gewoon netjes op m’n voeten. Alleen bij het vervolgens weer afzetten oid zak ik soms geloof ik wat met m’n knieën naar binnen. De hele keten is eigenlijk volgens mij gewoon te flexibel/zwak/instabiel.
Ik denk dat ik het dus inderdaad meer moet zoeken in het gedisciplineerd doen van oefeningen om die hele keten te versterken (dat is ook de insteek van de fysio), maar dat is het denk ik ook een beetje zoeken naar de juiste begeleiding/motivatie daarin. Bedankt ook voor je tips! Ik ga eens kijken naar die nike app, want ik denk idd dat het ook goed is om te werken aan core/heupen, maar dat ik dat dan wel consequent moet doen natuurlijk… Eeuwige struggle, haha. Maar op zich nu wel de goede tijd om aan zulke dingen te werken. Ik voel nu ook geen druk door wedstrijden, dus kan wel de tijd nemen om daaraan te werken en rustig op te bouwen. Denk dat een deel van m’n ellende ook wel voortkomt uit te enthousiast opbouwen
Was ook aan het overwegen om te kijken of ik toch een soort van hardloopbegeleiding kan krijgen, ipv op m’n eigen houtje maar wat doen en misschien toch te veel te snel doen.
Ik dacht dat ik wel gelezen had dat het een schema op je niveau was? Maar dat kan alsnog vrij algemeen zijn natuurlijk…
Ik heb me ingeschreven. Nog niet betaald want twijfel ook nog klein beetje.
Wil voor het derde schema gaan; sneller worden op een bepaalde tijd en dacht eerst ook te zien dat je een persoonlijk schema krijgt maar dat is volgens mij niet zo.
Denk dat ze eerder aangeeft: loop 10x 200 meter in 5km tempo ipv loop het in 4’00 ofzo. En denk eigenlijk dat je daarmee ook een heel eind komt (althans ik als recreatief loper).
Edit: naast het schema vind ik het ‘community’ idee er heel leuk aan met de Facebook groep en Strava club. En daarnaast was ik op zoek naar een nieuw schema dus denk dat ik het maar gewoon ga doen!
Sorry voor de dubbelpost. Was even benieuwd of er inmiddels nog meer mensen zich hebben ingeschreven bij Annemerel?
Zag vandaag dat ze ook een apart schema gaat maken voor de halve marathon. Mocht iemand die doen, kunnen we wellicht schema’s uitwisselen? (Hoop niet dat dit ongepast is?! Anders haal ik het weg!)
En hoe gaat het verder met hardlopen bij iedereen? Ik heb m’n eigen doel (5km < 25 min) niet gehaald. Verzuurde helemaal en had het idee dat m’n longen eruit kwamen. Aangezien ik dus vanaf begin juni met het schema van Annemerel ga meedoen twijfel ik nu. Ga ik de laatste 2 weken van m’n 25 min schema nog een keer doen en dan nog een poging wagen… of laat ik het gewoon even zitten?
@cappuccino @littlenumbers @fitgurl @Tobvit @oliverqueen
Ik heb mij ingeschreven. Doel is sneller worden. Ik denk dat ik een heleboel informatie al weet, dus of het echt vernieuwend is weet ik niet. Maar wilde het toch proberen. Met name het kunnen maken van je schema’s lijkt mij heel handig, dus daar heb ik het met name voor gedaan. Uiteindelijk komt het op 7,5 per week en dat vind ik wel een prima prijs (geef toch een stuk minder uit door het gebrek aan wedstrijden).
Ik wil jullie wel op de hoogte houden
Leuk! Ik ben benieuwd naar je updates!
Zo heb net 3 km gedaan, ik ben toch echt niet goed om in warm weer te rennen.
Was ook vandaag nog niet naar de wc geweest en dat kwam natuurlijk tijdens het hardlopen opzetten. Hebben jullie daar ook wel eens last van?
Goed dat je weer gegaan bent!!
Qua naar de wc gaan heb ik een zwakke blaas. Ik kan 100x gaan voor ik weg ga en moet dan al na een paar km weer plassen. Gelukkig loop ik vaak in de natuur en kan het dan ook. Heb er eigenlijk nooit last van dat een grote boodschap moet doen, haha.
Het was heel warm ja! Ik stond om 7 uur buiten maar vond het toen al heel warm.
Ik loop geen hele lange afstanden maar gelukkig hoef ik nooit naar toilet (afkloppen…)
Ik weet niet voor wie mijn broekjesprobleem had gevolgd (strakke broekjes kruipen op, losse te korte ook):
Ik heb op de herenafdeling van de decathlon voor €6 een mannenshort gekocht. Deze is ook los maar net iets langer dan mijn fancy dure shortje en kruipt dus niet op
Ja heel vaak en als ik dan thuis kom Ga ik eerst ff bijkomen, water drinken, nog meer water drinken en hoef ik opeens niet meer. bloedirritant
Jaa het is me gelukt! Vanochtend 10k in 1.00.45 vanavond maar even goed stretchen
Beetje tmi misschien maar bij mij worden mijn darmen altijd actief als ik niet van tevoren ben gegaan
Hoi! Ik had een vraagje over hardloopkleding. Ik loop nu een tijdje hard, maar merk dat ik wat meer kleding nodig heb als ik niet elke dag een was wil doen haha. Hebben jullie aanraders qua tights, (t-)shirts en hemdjes? Ik heb 2 lange Epic Lux tights van Nike en die vind ik wel fijn, maar kan ik bijvoorbeeld niet vinden in een 3/4 lengte. Als ik op een website naar hardloopkleding gaat is er zoooveel en wil niet weer miskopen doen (heb best wat tights die afzakken bijvoobeeld)
Ben op zoek naar een 3/4 tight, een kort broekje met zo een dubbel short waardoor je benen niet zo tegen elkaar aanschuren en wat shirts of hemdjes. Met shirtjes zal het vast niet zoveel uitmaken, maar misschien dat iemand aanraders heeft voor een fijne fit?
Ik ben fan van de capri’s van Under Armour… zowel de gewone heat gear als de fly fast. Die eerste heeft geen touwtje, maar de brede elastieke band is zo goed dat ie wel op zijn plaats blijft. Hij heeft geen zakken trouwens, maar ik loop toch met een armband.
De fly fast heeft wel zakken en een touwtje, net als de epic lux. Zit qua maatvoering ook wel ongeveer hetzelfde. Ik heb een tijdje een fijne driekwart epic lux gehad, maar mijn wasmachine heeft die vernietigd.
Ik vind deze shorts fijn. Zit ook een zakje op de zijkant van het onderste broekje waar je je telefoon in kan schuiven (niet afsluitbaar, maar hij valt er bij hardlopen ook niet uit ofzo).
https://www.craftsportswear.com/B2C%20-%20Craft/all-products-7a58fca3/clothes/shorts/1907044-396140/