Ik heb nu de laatste tijd nog niet zoveel hardgelopen, dus valt nog weinig over te zeggen, want ik mocht ook nog even niet te veel opbouwen van de fysio. Gek genoeg waren mān schoenen nog niet zo oud en hadden ze ook niet enorm veel kilometers gemaakt (nog geen 600), maar je zag aan de zool toch wel dat ze behoorlijk versleten waren. Ik heb nu nieuwe van hoka (clifton). Maar ik heb dus nog niet echt de kilometers gemaakt (ik heb de laatste tijd steeds 2-1-2-1-2-1 hardloop/wandel interval gedaan). Dat gaat allemaal prima, maar dat vraagt ook niet zoveel.
Antipronatie schoenen heb ik niet (en is me in de afgelopen jaren in meerdere hardloopspeciaalzaken ook nooit aangeraden), in principe land ik namelijk wel gewoon netjes op mān voeten. Alleen bij het vervolgens weer afzetten oid zak ik soms geloof ik wat met mān knieĆ«n naar binnen. De hele keten is eigenlijk volgens mij gewoon te flexibel/zwak/instabiel.
Ik denk dat ik het dus inderdaad meer moet zoeken in het gedisciplineerd doen van oefeningen om die hele keten te versterken (dat is ook de insteek van de fysio), maar dat is het denk ik ook een beetje zoeken naar de juiste begeleiding/motivatie daarin. Bedankt ook voor je tips! Ik ga eens kijken naar die nike app, want ik denk idd dat het ook goed is om te werken aan core/heupen, maar dat ik dat dan wel consequent moet doen natuurlijkā¦
Eeuwige struggle, haha. Maar op zich nu wel de goede tijd om aan zulke dingen te werken. Ik voel nu ook geen druk door wedstrijden, dus kan wel de tijd nemen om daaraan te werken en rustig op te bouwen. Denk dat een deel van mān ellende ook wel voortkomt uit te enthousiast opbouwen
Was ook aan het overwegen om te kijken of ik toch een soort van hardloopbegeleiding kan krijgen, ipv op mān eigen houtje maar wat doen en misschien toch te veel te snel doen.