Hardlooptopic (Deel 1)

Ja ik deed het. Ben na week 8 gestopt, geen enkele training was onder de 11km en ik vond het echt teveel van het goede. Had er geen plezier meer in om de deur uit te gaan. Vond de schema’s ook teveel gedoe (of onthouden wat je op welk tempo moet doen: of programmeren). Persoonlijk vind ik de schema’s van runkeeper fijner (en daar heb ik ook mooie tijden meegelopen). Wat ook mee speelde is dat het allemaal ‘voor niets is’ je trainde niet naar een evenement maar naar je ‘eigen wedstrijd’. Mijn tijden voor Corona stonden best scherp, dus had überhaupt niet het idee om in de buurt te komen, zonder echte wedstrijd kan ik mijzelf niet
Zo erg pushen.

1 like

Ik las het inderdaad! Dat keto doe ik al een tijdje, maar heb er nooit bij gesport. 2 maanden een stop gehad en dacht nu wel even te kunnen knallen. Ik ga inderdaad jouw advies opvolgen en lekker wandelen. Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

1 like

Ik ben gisteren eindelijk weer eens gaan hardlopen! Helemaal niet lang maar ik vond het wel leuk en het ging best wel lekker. Woensdag wil ik weer gaan

2 likes

Ik heb het niet gevolgd, maar was benieuwd. Ik twijfel nu om in te stappen voor het sneller worden op de 5+10. Maar als de training standaard een uur is vind ik dat voor 3x per week wel veel naast de andere sporten.

Ik vind het jammer dat zelfs alleen de nieuwsbrief geld kost. :sweat_smile: En in feite is het voor content die ze normaal op haar blog plaatst (haar trainingsdagboek enzo). Dus ik ben heel benieuwd hoe erg ze haar blog en vlog weer gaat verwaarlozen met dit nieuwe programma.

5 likes

Ik deed wel sneller worden op de HM, dus misschien maakt dat uit! Stuur mij anders even op instagram een berichtje :slight_smile:

Zijn er hier meiden die een Apple Watch gebruiken en dit naar Strava uploaden?

Ik gebruik altijd de workouts app op mijn Apple Watch om te tracken en heb alles gesynchroniseerd met Strava, maar het lukt me niet om ze te importeren. Dat zou eigenlijk sowieso automatisch moeten gebeuren, maar later met de hand toevoegen lukt ook niet. Als ik Google zie ik alleen sites met info over hoe je het synchroniseren aan moet zetten, maar dat heb ik allang gedaan dus dat is het probleem niet. :thinking: Heeft iemand de oplossing?

Ik heb dit wel, ff zoeken hoor!

Edit: heb je via Strava - instellingen en dan toepassingen diensten apparaten ook Apple Watch met een vinkje staan?

Ik kan me herinneren dat het bij mij pas na een paar uur werkte.

Ja, alles aangevinkt! Ik heb alles een week geleden al verbonden en aangezet en inmiddels ook drie keer gelopen, maar hij laadt ze dus nog steeds niet :thinking: maar ik denk dat het probleem ergens bij de workouts app zit en niet bij Strava… ik ga daar nog wel even graven, dankjewel voor je reactie iig! :slight_smile:

Weer bijna bij de 10km… en een blessure :upside_down_face:. De vorige keer kreeg ik flink de griep dus toen lag ik er ook uit. Heb al wel 10kms gelopen maar voor deze had ik ook echt opbouwschema’s gevolgd dus wilde ik een beeetje op tempo lopen… gelukkig al een afspraak bij de fysio staan, hoop dat het meevalt :sweat_smile:

Zou ook echt balen zijn als lopen voorlopig wegvalt in mijn sportschoenen ):. Al kan ik de eerste weken misschien nog wel wielrennen ‘s avonds, maar het gaat echt weer donker worden natuurlijk

Het is zo ver hoor, ik heb betaald voor het schema van onze favoriete hardloopblogster en weet na mail 1 waarom haar blog de hele week stil was: 29 pagina’s aan wat normaal gewoon blogposts zouden zijn.

Maar meer mensen die meedoen? Ik ga het sneller worden 5+10k schema volgen. Maar dat gaat een uitdaging worden want heb eigenlijk maar tijd voor 2 hardlooptrainingen per week naast andere trainingen en nu ook vaak op de racefiets naar werk (en dan vind ik een uur hardlopen nog wel veel na 2x30 minuten doorfietsen). Dus waarschijnlijk word ik helemaal niet sneller, maar als het me lukt weer wat serieuzer te lopen ben ik gelukkig.

5 likes

29 pagina’s!!
dus eigenlijk is haar ‘blog’ nu helemaal voorbij, en wordt alles betaald verstuurd via de nieuwsbrief?

Ik denk het? Wel kwam haar dagboek vandaag online dus ben benieuwd hoeveel blogs er nog volgen deze week.

Maar de eerste training is goed bevallen. Wel wat lang voor een doordeweekse loop (50 minuten, ben doordeweeks 30 met 45 minuten max gewend), maar goed te doen op mijn thuiswerkdag.

1 like

Morgen mn eerste ‘echte’ hardloopevent, spannend! Iemand tips?

1 like

Geen tips (want weinig ervaring mee), wel heel veel succes en plezier gewenst!

Probeer te genieten! Ik weet niet of je met een bepaald tijdsdoel loopt/en welke afstand ? Anders niet te hard starten en al je kruit al verschieten in de 1ste kilometers. Heel veel succes.

Eerst wel, maar vorige week ziek in bed gelegen dus nu ben ik blij met 8km rond de 45 minuten!

Dankjulliewel :slight_smile:

1 like

Oh zijn er weer hardloopevenementen die door gaan?! Ik vraag me af hoe dat dan gedaan wordt met de Corona maatregelen :thinking:

Ja kleinschalige evenementen zie ik al wel vaker voorbij komen laatste tijd. Met weinig deelnemers en meer uitgespreide start etc denk ik dat het wel te doen is?

1 like

Ik heb me ook net spontaan ingeschreven voor een event volgende week. Maar waar het eerst bijna ieder weekend een keuze maken was of gewoon echt een groot event, moet ik nu 1,5 uur reizen voor een trailrun. De andere optie was slechts een uur reizen maar dan moest ik mijn startbewijs een dag eerder ophalen. Ik woon overigens echt totaal niet aan het einde van de wereld (of is Delft dat wel ondertussen??).

Maar ik ben dus wel echt blij dat er weer wat door gaat ondertussen, maar het is niet te vergelijken met vorig jaar.

1 like