Ik heb ook over 2 weken weer mijn eerste ‘wedstrijd’ de der tig van al me re
Edit: moest geen quote zijn
Ik heb ook over 2 weken weer mijn eerste ‘wedstrijd’ de der tig van al me re
Edit: moest geen quote zijn
Ik ben gefinished in 42:13 dus super tevreden, je loopt zo veel sneller met mensen langs de kant en geen onderbrekingen van verkeer/stoplichten!
Er mochten 1500 mensen meedoen, er waren 5 starttijden en in je starttijd moesten we in blokken van 2x2 staan, en elke keer naar de start 1 blokje naar voren zegmaar. Er mochten 3 mensen per 5 seconden starten. Het was echt heel erg goed georganiseerd en iedereen hield zich netjes aan de regels!
Ik doe ook mee om sneller te worden op 5 en 10 km. Vandaag de tweede weekly gehad en zat vol fouten in de opmaak. Beetje jammer.
Ik loop overigens 3x per week maar wil wel alle trainingen volgen dus dan doe ik er 1,5 keer zo lang over maar dat vind ik niet erg.
Ik irriteerde me ook echt aan de vele fouten… En dan ook nog dat er een foutje zat in het schema. Maar die weekly kan ze echt gemakkelijk laten checken lijkt me en dat maakt het direct wat professioneler en wel waar voor je geld.
Ik volg hetzelfde schema trouwens. En probeer 3x te lopen en doe enkel de “verplichte” trainingen. Maar ook daar wissel ik er dus soms al 1 in voor fietsen. Hoe gaan de trainingen bij jou?
Eens!!
Ik heb vorige keer ook meegedaan. Kan niet zeggen dat ik toen een fantastisch resultaat had maar vind het super fijn om houvast en een stok achter de deur te hebben. Daarom nu weer meegedaan. Vorige keer deed ik ook alleen de verplichte trainingen maar ik vind interval erg leuk en met het volgen van alle trainingen zitten die er vaker tussen.
En had vorige keer een doel op de 5 km in mn hoofd maar volgens mij maar 3 trainingen op dat tempo getraind dus denk dat daardoor ook het effect niet maximaal was. Daarom wil ik ze nu allemaal doen.
Heb jij een bepaald doel in gedachten? En/of wat is de reden dat je je hebt ingeschreven?
Ik ontvang ook de weekly en inderdaad zeg, wat een slordigheid allemaal! Spel- en typfouten, fouten in de opmaak. Hopelijk is ze volgende week iets serieuzer ermee. Ik durf het niet echt aan te kaarten bij haar, ik wil niet zeuren bij haar persoonlijk. Haar eerste column vond ik ook herhalend, beetje jammer. En ik heb dat paddenstoelenrecept op haar blog opgezocht. Ze heeft er een uit 2016 op staan
het is een ander recept. Niet verwacht.
Hier ook de stok achter de deur en hopelijk helpt dat om weer minimaal 2x per week te gaan hardlopen. En ik zou wel graag weer een snelle 5k kunnen lopen, want dat pr staat totaal niet scherp omdat ik altijd maar verder wilde ipv sneller.
En eens met @oliverqueen (love je forumnaam want Raad eens wat ik nu kijk) het aankaarten vind ik lastig omdat het voelt als haar persoonlijke project ipv een businessmodel.
@Fitgurl @oliverqueen vind ik ook lastig ja. Denk dat ik het nog een weekje aankijk en als er dan weer zoveel fouten in zitten, ik er wel wat van ga zeggen omdat het wel gewoon een business model is dan een persoonlijk project.
Ohh ik zie net dat je je kunt inschrijven voor de zevenheuvelenloop. Ben benieuwd of dat uiteindelijk doorgaat, hoewel ik wel denk dat ze het op zich goed geregeld en uitgedacht hebben. Ik mis de wedstrijden wel echt, maar 15km gaat 'm voor mij echt nog niet worden in 2 maanden helaaaaaas.
Wat leuk! Misschien kun je met de nacht editie mee doen, dat is 7 km.
Ik vind het iets te ver. Ik zit nu weer te kijken of er iets in de buurt is. Trainen met een doel is toch wel leuker.
Is de Zevenheuvelennacht leuk voor beginnende hardlopers? Ik ben sinds het begin van corona weer bezig met hardlopen en 7 km moet lukken :). Ik woon er in de buurt dus ben wel gewend aan wat heuvels tijdens het lopen maar vind het toch een beetje spannend. Als “langzame” loper is het dan misschien fijner om in de laatste wave te starten?
Ik vond hem heeel leuk! Ook als beginner.
Maar ik vind wedstrijden normaal altijd al spannend en nu met Corona vind ik het helemaal een gedoe haha. Dus zelf wacht ik nog even
Ja een doel ontbreekt dan wel he!
7 km zou denk ik in november wel kunnen, maar zit ik nu nog niet op en wil ook niet de goden verzoeken haha. Maar wie weet verander ik ineens van gedachten, als het tegen die tijd niet al vol zit.
Aangezien jullie de experts zijn, even een vraag. Ik wil graag gaan hardlopen, heb dit een aantal jaar (5 ofzo) ook gedaan maar daarna gestopt. Ik heb alleen geen schoenen meer. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, aangezien goede hardloopschoenen vaak super duur zijn en ik niet weet of ik het wel voor langere tijd ga volhouden. Hebben jullie misschien tips voor goedkopere schoenen die geschikt zijn voor beginners?
Bij de decathlon heb je hardloopschoenen in verschillende prijscategorieën die prima zijn. Ik meen me zelfs te herinneren dat the running channel (op youtube) de goedkoopste daarvan getest had en ze heel erg konden aanraden! je kan ook kijken of jou oude hardloopschoenen nog ergens online verkocht worden, oude modellen zijn vaak met veel korting te vinden.
Thanks! Ik ga even bij decathlon kijken
Ja Decathlon is echt top. Ik loop op de Kiprun Long-schoenen en nooit last. Kan er prima tot 10k op lopen (langer nooit geprobeerd haha)
Ik kan dus helemaal niks met dit weer. Net een rustig rondje van 5 km gerend maar MAN wat is het ineens warm. Heerlijk, dat wel, alleen ik heb al een beetje de herfst in mijn hoofd
Wat voor warming-up doen jullie doorgaans voor een klein rondje hardlopen (ca. 30 minuten)? Ik probeer altijd goed op te warmen maar krijg toch nog wel snel last van mijn knieën dus misschien moet ik er nog een tandje bij zetten.
Ik doe nu een aantal oefeningen, meestal met bijvoorbeeld zo’n filmpje en dan nog 5 minuten stevig wandelen buiten, maar het is toch niet helemaal genoeg blijkbaar. Na afloop wandel ik 5-10 minuten uit en doe ik stretches. Ik wil die kniepijn graag voorkomen maar heb ook geen zin om 1,5 uur uit te moeten trekken voor een kort rondje lopen, advies is zeker welkom!
Thuis beginnen met een paar minuten squatten, lunges, deadlift, (schuine) plank. Met eigen lichaamsgewicht, elastieken of een klein gewichtje. Daarna naar buiten gaan om hard te lopen. Ik denk dat knieklachten niet komen door gebrek aan warming-up maar door te lage belastbaarheid, dus krachttraining doen!