Hardlooptopic (Deel 1)

Ik loop nu ook vaak zonder jasje. Shirt met lange mouwen aan en een korte broek. Als het kouder wordt en dan regent doe ik wel een regenjasje aan (of als het kei en keihard regent. Dat heb ik nu gelukkig nog niet meegemaakt toen ik op het punt stond om weg te gaan)

Nog mensen die meedoen aan de NN running day dit weekend?

2 likes

Ik loop juist met korte mouwen en lange broek, kou/regen slaat bij mij op de beenspieren en dan heb ik kans op stressfacturen. (zeker bij interval en zelfs al wachten met oversteken/verkeerslicht).

Nee, ga jij meedoen?

Ik ga nu wel de deur uit voor een duurloop. :relaxed:

1 like

Ik heb het wel overwogen. Ik mis wel echt wedstrijden enzo, maar tegelijkertijd ben ik nog steeds aan het rommelen met m’n knie, dus is het misschien maar beter haha. Ik wilde de 4,2 van Rotterdam wel doen voor het idee, en dan niet voluit gaan (hoewel ik mezelf ken en waarschijnlijk toch meer moeite zou doen als ik aanmoedigingen oid hoor in mn oor haha). Alleen ben ik gisteren half van de trap gevallen toen ik op gladde sokken naar boven rende en viel ik precies op mn geblesseerde knie en zit daar echt zo’n ei en een pijnlijke blauwe plek nu, dus het leek me beter om geen te heftige dingen te doen :sweat_smile:
Wel jammer want het leek me wel leuk. Heb jij meegedaan dit weekend? Hoe ging het?

Terug van mijn duurloop, 42.2km in net geen 4 uur.
Het moest toch echt, gezien vandaag eigenlijk marathon Rotterdam zou zijn. :upside_down_face:
Heel veel tegenwind. Dus echt mooie oefening voor Texel.

14 likes

wat goed :raised_hands:

1 like

Tips voor fijne hardloopjasjes?

Nee ik heb zelf ook niet meegedaan. Kwam niet lekker uit dit weekend maar volgens mij is t wel heel leuk opgezet dus bij een volgende keer doe ik wellicht wel mee!

Qua hardlooojasjes: ik heb er 1 van craft. Is prima; dunne stof, niet heel warm, goed waterafstotend maar wordt wel beetje zweterig (al is dat volgens mij een van de effecten bij een waterafstotend jasje)

Om even terug te komen op mijn halve marathon van gisteren;
Nou, een minuut… ik had mezelf zwaar onderschat. Er zijn 8 hele minuten van mijn PR gegaan :star_struck: Er was vrij veel wind in de polder, er waren dus stukken tegenwind en stukken meewind. Ik heb volgens mijn tussentijden wel mooi egaal gelopen, geen terugval op het einde. Ik ben echt blij dat ik het gedaan heb, ookal was het maar alleen. We moesten allemaal apart starten en er zaten soms grote ā€œgatenā€ in de persoon die voor en achter je liep. Maar dat mocht de pret niet drukken :grin: Eindtijd was 1:51:46. Naar mijn volgende halve marathon toe wil ik toch onder de 1:50 gaan :smirk: Maar dat is iets voor de toekomst, ik beslis altijd vrij laat dat ik ga meedoen aan wedstrijden met
langere afstanden. Schrik om geblesseerd te geraken…

15 likes

Wat een mooie tijd! Gefeliciteerd!

1 like

Nu het weer vroeger donker wordt: wat voor verlichting gebruiken jullie om tijdens het rennen 's avonds goed op te vallen? Ik heb nu zo’n reflecterende band maar vraag me af of dat echt goed werkt.

Ik heb een lichtje via ali. De voorkant is echt zo fel als een bouwlamp en de achterkant is gewoon een rood lampje, net als op de fiets. Ik heb m alleen niet zelf gekocht, dus kan je geen link geven.

1 like

Eerst had ik alleen zo’n goedkope band om mn arm van de action ofzo, maar tegenwoordig heb ik deze

1 like

Ik heb ook bandjes voor om mijn arm en nog een klein cliplampje die ik aan m’n kleding of op mijn schoen clip.

Maar heb vanavond net deze besteld https://www.decathlon.nl/p/hardloop-licht-runlight-250-hw19/_/R-p-312549?mc=8573980&gclid=Cj0KCQjwit_8BRCoARIsAIx3Rj7bXir-lCMlXWNgeOpL_yYXdrYrsCZXmgo8xRVJauKUdxRf55OcF0UaAs17EALw_wcB#picture-0-0

Om ook wat meer zicht te hebben op de ondergrond waar ik loop, ben benieuwd of die bevalt. Vond het een fijn idee dat ie oplaadbaar is.

1 like

Ik heb zoiets als @littlenumbers, die armdingen zakte altijd bij me af (vet onhandig), met deze ben ik ook stuk zichtbaarder!

En ik heb een hoofdlamp met heel veel lum, voor nighttrails maar die loop ik eigenlijk nu niet (als vrouw alleen enzo)

1 like

Oplaadbaar is wel beter ja. Denk dat ik ook voor zoiets ga als die van mij ā€˜op’ is.

Maar moet mentaal nog even wennen aan rennen in het donker, haha. En alleen voelt het toch niet altijd even veilig overal

Dat heb ik ook! Op de fiets alleen in het donker voel ik me vrijwel nooit onveilig, maar met hardlopen heb ik dat gevoel wel veel sneller. Gelukkig kan ik nu tijdens thuiswerken wel iets makkelijker overdag gaan als ik dat zou willen.

Ja fietsen en hardlopen/wandelen alleen in het donker is echt een wereld van verschil! Met hardlopen of wandelen voel ik me soms ineens heel kwetsbaar ofzo. Wordt denk ik toch vooral wat meer overdag idd met het thuiswerken en anders ga ik denk ik maar gewoon vooral richting het centrum waar de mensen zijn - hoewel nu de horeca dicht is zullen er niet zoveel mensen op straat zijn vrees ik :sweat_smile:

Die heb ik ook al jaren. Heel handig dat die oplaadbaar is inderdaad :slight_smile: En op de eerste stand verblind ik al mensen ermee :flushed: Ik hou altijd mijn hand ervoor als er mensen langswandelen of lopen, bij fietsers niet want die hebben zelf meestal zo’n fel irritant licht :sweat_smile:

2 likes

De HAGR ā€˜magazines’ van Annemerel zijn echt steeds saaier :sleeping: En totaal niet motiverend. Ik vind het echt niet leuk meer. Zonde van mijn geld dit.

1 like

Wat zonde zeg. Ik heb het idee dat ze dacht dat is wel makkelijk geld verdienen. Haar blog is ook echt niks meer.