Hardlooptopic (Deel 1)

Op YouTube doet ze Volgensmij ook vrij weinig meer?

Helemaal mee eens! Ik heb hem deze week nog niet eens gedownload bedenk ik me nu :scream:

Maar mijn hardloopmotivatie is ondertussen helemaal verdwenen. Ik verwacht dat ze een winter editie gaat doen en ik heb al besloten dat ik niet mee ga doen. Misschien dat ik het schema gewoon weer vanaf het begin ga doen dan.

Ja misschien is het leuker voor de community mensen die echt contact hebben met hun maar het tijdschrift is echt een slap aftreksel van haar blog. Plus het feit dat ze zelf in een super motivatiedip zit helpt niet om er een leuk stuk van te maken.

@Lovepink nee inderdaad, dat lijkt ze niet te kunnen combineren helaas.

@Fitgurl nou het is de moeite niet :rofl: Ik raak alleen maar meer depri van haar verhaal over NY (omdat nu niks door gaat) en omdat haar dagboek een aaneenschakeling (al wekenlang) van excuses waarom ze niet gelopen heeft. Ik heb zelf ook een dip maar dit helpt echt niet :crazy_face:

2 likes

Ik heb dit weekend voor het eerst 6 km gelopen. Wel na elke km even wandelen. Maar het voelde echt heerlijk. Kreeg bij 5 km wel wat last van mijn liezen, maar ik wilde per se doorlopen.

Vorige week wilde ik elke dag na werk hardlopen, maar iedere keer was hier windkracht 6 of 7 en dan is het gewoon niet leuk.

6 likes

En dat voor iemand die boeken heeft gepubliceerd over hardloopmotivatie en trainen als een topatleet… Daar is dan toch alle geloofwaardigheid af? Ik vond AM altijd een leuke blogger maar ik ben ook totaal op haar afgeknapt de laatste maanden.

3 likes

In wat voor hardlooplegging lopen jullie?

Ik heb er eentje van nike die ik veel gebruik en een paar van de decathlon. Allemaal met een zakje aan de zijkant waar mn telefoon in kan, dat vind ik wel heel handig

1 like

Ik loop nu nog in korte broek. Maar heb alles van Craft. Leggings zonder zakje oid en 1 thermo met klein zakje met rits boven mn kont waar je sleutel in kan.

1 like

Marathon Rotterdam is nu alvast uitgesteld tot 23&24 oktober 2021.

Nu baal ik alweer een beetje dat ik m destijds heb geannuleerd haha.

Maar goed, eerst maar zien hoe ik er over een half jaar voor sta en kan altijd nog kijken of ik een startbewijs over kan nemen tegen die tijd.

Als het uiteindelijk ook echt doorgaat in oktober…

Nike, New Balance, Fusion, Lululemon… Ik raad aan om in een winkel waar ze meerdere merken verkopen te gaan passen. Omdat er zoveel verschillen zijn qua stoffen, pasvorm en vakjes enzo. Ik hou zelf van hoog aansluitende broeken met een brede band zodat het niet drukt in mijn buik. En qua stoffen vind ik zelf stevige strakke stoffen fijner dan hele dunne soepele stoffen. Dan trillen mijn billen minder namelijk :stuck_out_tongue_closed_eyes: En ik merk dat goedkopere merken veel sneller slijten bij mij, vooral bij de naden bij het kruis en waar mijn benen tegen elkaar komen. Duurdere merken zijn beter in elkaar gezet waardoor ze daar beter tegen bestand zijn.

1 like

Dank voor je uitgebreide antwoord. Normaal ga ik ook naar winkels om te passen, Maarja iets met corona.

Ik heb alsnog een broek bij h&m besteld. Ik ben daar redelijk tevreden over lange broeken. Maar was vooral op zoek naar leuke printjes, en daar heb ik gewoon even pech mee.

Bij h&m heb ik ook korte broeken, maar daar heb ik heel veel last van de naad tussen mijn benen. dat het schuurt en helemaal rood wordt.
Maar goed, korte broeken weer is het voorlopig toch niet.

Nou, dit was geen succes, maar ruim een half jaar verder heb ik eindelijk een ‘go’ van de bekkenbodemtherapeut om weer te beginnen! Morgen is het zover :grin: Heel rustig opbouwen, met duizend oefeningen voor / na het lopen, maar heb goede hoop dat ik nu weer wat op kan bouwen! Kan niet wachten om weer lekker 10km zonder moeite te kunnen lopen, maar dat gaat nog wel even duren :see_no_evil:

Heb mezelf alvast een nieuw sporthorloge beloofd als ik weer 10km kan lopen :blush:

4 likes

Balen dat het toch niet goed is gegaan! Hopelijk blijf je nu van de klachten af. Heb je een schema om het rustig op te bouwen? Niet dat je weer meteen 1,5 kilometer achter elkaar gaat hardlopen?

Ben net mijn polar aan het opladen om er een schema op te zetten! Hij heeft er even moeite mee, na zo’n lange tijd :grin:

Edit: klachten waren vorige keer niet te voorkomen door rustiger op te bouwen, hoor. Had gewoon helemaal niet moeten lopen zo snel na de bevalling :see_no_evil: Bekkenbodem was nog niet ok, maar heb nu goede hoop!

1 like

Die weekly van HAGR is weer matig en heeft bij mij eigenlijk een averechts effect: het kleine beetje zin dat ik had om te gaan lopen is verdwenen.

Sowieso trouwens een klaagpost, want mijn achillespees is weer gevoelig dit weekend. Waarschijnlijk is 1x per week rustig hardlopen niet voldoende om deze pezen te versterken. Maar liever 1x per week wel hardlopen om het duurvermogen (van max 10k) vast te houden dan helemaal niet meer hardlopen. Maar vandaag ga ik dus voor een rustige 5k zodat ik mijn wekelijkse hardlooprondje gehad heb.

1 like

hoe is je rondje gegaan?

Heeft er iemand een tip voor een goed schema om sneller te gaan lopen? Ik ben aan het begin van corona begonnen met een schema en kan nu 60 minuten aan één stuk lopen en ik wil graag eerst aan mijn tempo werken voordat ik langere afstanden ga lopen. Ik loop nu 1x een uur in het weekend en heb doordeweeks tijd voor 1 of 2 kortere rondjes (ong. een halfuur). Ik ben zelf aan het zoeken maar ik verdwaal een beetje in alle schema’s haha.

Ik had een excuus, het regende :see_no_evil:

2 likes

Haha :joy: :grimacing:

@Leilouka handigst is om 1 of 2x in de week een interval te gaan doen (daar zijn heel veel varianten/schema’s van inderdaad, afhankelijk van hoe je nu loopt en je doel) en 1x een duurloop (je langste loop) en die dan ook gewoon rustig houden (daar heb je echt profijt van!). Van interval word je sneller. Ik houd altijd aan 80% van mijn trainingen is traag en 20% snel, dat is voor je lichaam het beste. Diversiteit is wel beetje het toverwoord, niet over grenzen heen gaan anders heb je straks een blessure of andere (overbelasting)-klachten