Ik heb niet zo’n erge blessure gehad als jij, maar wel een jaar of 2 aangemodderd met een knieblessure die steeds terug kwam. Ik merkte ook dat ik steeds bang was dat het weer terug kwam, of dat ik echt iets kapot kon maken ofzo. Ik ben uiteindelijk bij mijn huidige fysio terecht gekomen (specifiek erop uitgekozen dat zij ook hardloper is en de praktijk is sowieso erg gericht op in beweging blijven bij blessures zegmaar) en zij heeft me ook geholpen met weer vertrouwen erin te krijgen en weer te kunnen opbouwen. Soms ging het tijdens een afspraak dan ook meer over het mentale deel ervan, en niet zozeer echt fysiek. Maar goed, mijn blessure was ook nooit echt heel erg wat dat betreft, dus er was ook eigenlijk nooit een risico dat ik iets kapot zou maken oid.
Ik vond het zelf dus wel heel fijn om samen met haar te kunnen opbouwen ipv het zelf te doen. Maar anders zou ik iig gewoon heel rustig beginnen, met korte stukjes hardlopen en wandelen, er zijn denk ik wel genoeg schema’s online te vinden voor beginnen met hardlopen na een blessure. Is zeker een kwestie van geduld, ik vond dat langzame opbouwen echt geen bal aan en het heeft best een tijdje geduurd voordat ik er weer plezier in kreeg en ook weer gewoon zomaar een half uurtje kon gaan hardlopen zonder uitgebreide warming-up en wandelpauzes.