Hardlooptopic (Deel 1)

Ik ben echt veel te ongeduldig voor rustig opbouwen. Doe het wel braaf, ken mijn lijf inmiddels goed genoeg om te weten dat het anders mis gaat. Zag dit weekend een collega op Strava die een lekker rondje van 18 km met een pace van 5.10 had gelopen. Lijkt me echt heerlijk om dat weer te kunnen! Tien km is ook al goed :grin:

4 likes

Mijn (loop)dip is officieel voorbij, daarmee hoop ik de depressie ook hehe.

Vanaf vandaag ga ik volle bak aan de slag voor mijn trainingen richting een ultra, gisteren schema uitgeschreven (met kracht/core en yoga erbij, veel lopers vergeten core-stabiliteit) en dagen die wegvallen door het een en ander (tatoeages zetten, dat soort dingen etc). Ook mijn voeding is nu weer netjes, daar was ik al poos mee bezig (die moet goed zijn om dit te kunnen doen en daarmee zit ik nu dus weer in ritme). Gezien mijn halve marathon van laatst zal het allemaal wel prima gaan.

Zoveel zin, ik ben aan het stuiteren bijna haha.

11 likes

Wat voor yoga doe jij? Ik wil ook meer yoga doen! Heb je specifieke tips?

En goed bezig!! :smiley:

1 like

Ik deed voorheen yoga+meditatie bij een kleine yoga-school, als ik dat weer durf sluit me daar misschien weer aan.

Voor nu doe ik yoga (en kracht/core trainingen; heb wel aantal gewichten/dumbells/etc in huis daarvoor maar doe vaak puur op lichaamsgewicht) met de Nike trainings app, want die vind ik gewoon fijn, gebruik ik al jaren en merk echt verschil qua kracht en core etc.

1 like

Ahh zo tof, veel succes en plezier!!!

1 like

En ben je geweest, of ga je nog of toch maar niet?

1 like

Ik heb er 10 km van gemaakt. Maar mn vriend heeft me opgehaald dus ik hoefde alleen maar met de wind mee :ok_hand:t3: Echt heerlijk gelopen. Moest een stukje tegen de wind in en dat was bijna niet te doen

4 likes

Ik heb zo lekker gelopen vanochtend! Ik zit al een paar maanden in een loopdip vanwege een knieblessure en mag sinds een paar weken weer onbeperkt lopen maar mijn conditie was helemaal weg en ik kon ook nog niet lang achter elkaar lopen. Vanochtend voelde ik me zo goed en ik heb 8,5 km kunnen lopen met vrijwel geen pauzes en pijn! Het weer was ook echt lekker, nog niet te warm maar wel een lekker zonnetje en een beetje wind. :sunglasses:

8 likes

O wat fijn als het weer kan na een blessure, heerlijk!

Ik had gisteren mijn lange duurloop (24km) en ga vanmiddag even herstelloop doen :smiley:

5 likes

Omdat het anders pas volgend weekend wordt, ben ik net maar gaan lopen. 25 minuten non-stop.:hot_face: Ben gekookt!

5 likes

Was het bij jou ook zo benauwd?

Ik was voor het onweer en het was echt zooo vies warm

Ja echt hardlopen in een sauna! Elke keer als ik wilde gaan ging het weer onweren, dus ben wel na de onweer gegaan maar alsnog heel benauwd inderdaad.

2 likes

Ik vond het hier ook maar benauwd, ik ben blij dat ik gisteren de lange duurloop gedaan heb. Vanochtend ging ik met mijn vriend, die is net begonnen en doet een opbouwschema met wandelen/hardlopen.

1 like

Haha afgelopen dinsdag baalde ik nog toen ik m’n rondje in de regen moest rennen, en nu vond ik het ook niet chill vanwege de benauwdheid. Zo lekker Nederlands, dat wisselende weer en mijn klagen erover haha

5 likes

Sorry dat ik ineens zo binnen kom vallen maar ik heb net gewoon de 5 km gelopen! Echt door een gigantische bui gegaan. Ik voelde me echt alsof ik in een zieke zombie apocalypse ging ofzo :joy: Wel jammer dat ik ineens mijn ademritme verloor en bijna ging hyperventileren. Maar ik herpakte me en omg het is gewoon gelukt.

17 likes

Ik meld me hier ook! Heel motiverend om iederereens vooruitgang te lezen :slight_smile:
Ik ben zelf aan het trainen voor een halve marathon, al heb ik me nog niet voor een wedstrijd ingeschreven. Ik gebruik nu een schema via mijn garmin horloge en dat gaat echt heel goed eigenlijk.

Maar ik was net ook even aan het hardlopen en het was zo benauwd nog hier. Van mij mag die bui hier nu ook wel komen haha.

8 likes

Twee jaar geleden had ik vandaag een wedstrijd op het strand en de foto komt voorbij bij mijn herinneringen op gsm en ben best trots op wat ik heb bereikt qua fysiek (meer spieren, ook nog wel wat afgevallen) en loophouding en uithoudingsvermogen. Toen was 10km echt nog een heel ding en naar wedstrijden gaan zal altijd een ding blijven (maar als ik ze zorgvuldig - lees kleinschalig, organisatie die ik dingen kan vragen vooraf en die willen meedenken - uitkies wel de moeite waard). Blij met groei.

Ik ga nu vast avondeten en dan is het hopelijk rond ‘‘normale’’ avondetenstijd beetje rustig buiten voor mijn training.

11 likes

Mag ik vragen welk horloge je hebt? Ik zit zelf ook te kijken naar een Garmin (of Polar) en twijfel nog een beetje.

Voordat ik zo’n armband had deed ik mijn telefoon altijd in mijn sportbeha. Beetje zweterig wel haha, maar bleef prima zitten.

Ik worstel hier ook een beetje mee, in mn korte broekje zijn de zakken idd te klein dus ga ik met zo’n armband. In mn lange legging zit wel speciaal een zakje en dat is echt ideaal!