Lijkt me een goed plan! En een mooi doel ook 
Ik heb er meerdere gelopen ja! De afgelopen jaren liep ik er vrijwel elke maand eentje (wel rustig vaak), als training, soms als race. Mijn eerste halve liep ik zonder voeding (wel met water, van de drankposten) maar tegenwoordig loop ik altijd met drankvest en gelletjes.
Het is maar net hoe goed je erop reageert, en je moet het ook echt trainen, eten/drinken tijdens het lopen. Veel websites zeggen je dat je voor je optimale prestatie ongeveer 3 gelletjes per uur moet nemen (gemiddeld zitten er 30g koolhydraten in eentje), maar daar worden ook veel mensen heel misselijk van omdat het eigenlijk net iets teveel is op een hogere hartslag. Ik ga zelf vaak uit van 1 gelletje per 30 minuten, waarmee je dus ongeveer 60 gram per uur binnen krijgt (ongeveer 1g/kg lichaamsgewicht per uur is ook een vaak genoemde vuistregel).
Pas wel op dat je dan niet ook nog sportdrank neemt, want daar zitten natuurlijk ook nog khd in. Maar als je niet iets kunt vinden dat bij je past, is een goed ontbijt, water/sportdrank (als je daartegen kunt) tussendoor en een herstelmaaltijd achteraf echt genoeg hoor!