Ik heb een fusion lange broek en die vind ik heel fijn zitten. Ga er denk ik ook de driekwart en misschien korte van kopen deze lente/zomer. Lululemon wil ik ook nog, maar daar wacht ik mee tot ik even in de winkel kan passen. Volgens mij is ninepine ofzo een vergelijkbaar merk, krijg daar vaak reclame voor op facebook.
Ik heb al erg lang last van een pijntje maar sinds die duurloop gister valt het niet meer te ontkennen
Rechts boven mn bil en in het midden van mn rechter hamstring allebei een hele specifieke plek. Zit al lang te googlen wat het is maar kan niks vinden waarvan ik denk āja dat voel ikā.
Ik had die boven in de bil ook en bij mij was het toen een overbelaste gluteus maximus (grote bilspier). Ik dacht toen zelf dat het een slijmbeursontsteking was en het was echt een vet pijnlijk irritant gevoel!
Ik zou wel naar een fysio gaan ermee want je weet natuurlijk echt niet of het bij jou ook het geval is. Hopelijk is het goed te behandelen!
Kreeg je toen oefeningen of hoe kwam je er vanaf?
Ja ik moet echt gewoon een fysio afspraak maken maar ik vind dat altijd zo stom haha
Ja oefeningen in het begin (ik was toen in opbouw tot marathon) en uiteindelijk met meer rust is het na de marathon helemaal weg gegaan! Maar ik vind het vooral fijn dat de fysio kon beoordelen of ik niets zou stukmaken bij doortrainen. Bij sommige blessures is het echt niet goed om ermee door te lopen en ik vind dat zelf altijd een beetje eng! Je wilt t niet erger maken dan het al is.
Ik heb heel veel hardloop podcasts! Morgen maak ik wel een lijstje
Ik ben benieuwd of je nog dingen ertussen hebt die ik niet al geluisterd heb! Ik luister eigenlijk alleen maar hardloop podcasts, heerlijk al dat geouwehoer daarover. In mn omgeving vindt verder niemand dat echt interessant dus moet het ergens vandaan halen haha
Ik had ook veel pijn boven mijn bil aan een kant en mijn fysio kwam toen met de uitleg dat mijn grotere rugspieren allemaal vrij zwak waren, en de kleine spieren rond die instabiliteit op proberen te lossen. Die kunnen dat niet aan en daarom doet het zeer. Ik kreeg daar een paar specifieke oefeningen voor mee en dat heeft erg geholpen!
Echt zoo gaaf! En heel leuk dat je daar gewoon voor gaat Is het self supporting ook? Mij lijken die marathon des sables dingen echt mega tof maar al die spullen meenemen lijkt me extra zwaar haha. Iets voor de lange termijn misschien
Ik heb de laatste drie maanden amper hardgelopen maar ben vanmorgen weer begonnen met een rustige 5km, nog fijn in het donker! Ik wil de komende tijd weer rustig opbouwen naar 10km.
@Panorama ik had de zoekfunctie gebruikt voor verlichting tijdens hardlopen en zag dat je een verlichtingsvest van Bee Safe had aangeschaft. Ben je er tevreden over en is de kwaliteit goed?
Ohh dat klinkt ook tof! Schotland is volgens mij ook prachtig om te lopen, je moet toch wat te zien hebben als je zo lang bezig bent denk ik
En dat is wel fijn ja! Misschien dat je tussendoor sokken/schoenen wil wisselen ofzo, lekker als dat dan ergens kan.
Ik vind Nog even over de marathon wel grappig, zijn gewoon 2 vrienden die de marathon gaan lopen en daar een beetje over kletsen. Niet heel serieus of wetenschappelijk ofzo, maar gewoon gezellig.
Vandaag mān 2e training gehad (beginner). Heb na de 1e keer afgelopen vrijdag echt 2/3 dagen flinke spierpijn gehad. Kon niet meer normaal lopen en elke beweging deed pijn. Niks meer gewend
Vandaag iets meer gewandeld tussendoor een gefocust op niet te hoog tempo. Voor mān gevoel is lopen dan nog bijna sneller maarja. Denk beter voor de belasting en het wennen aan de beweging. Voelde wel goed aan, dus ben tevreden
Hebben jullie nog tips voor beginnelingen?
Edit: vandaag tot nu toe geen spierpijn
Ik moest dit zo vaak lezen en dacht heh ik snap het niet?! Maar je hebt het natuurlijk over een podcast haha! Ga em gelijk checken bedankt!
@Ananas super goed! Mijn tips zijn rustig beginnen idd, behapbaar maken voor jezelf zodat je na elke run een positief gevoel eraan over houdt (ipv dat je voor je gevoel steeds faalt). Doelen die je makkelijk haalt. Zorgen voor successen! En dan merk je vanzelf dat je conditie beter wordt en je steeds verder kan. Tempo zou ik niet op focussen, je merkt vanzelf dat je automatisch sneller gaat lopen.
Pff vind hardlopen in het donker met storm en miezer toch wel echt het toppunt van kut. Kan echt niet wachten tot het voorjaar begint en het langer licht is! Gelukkig hoef ik maar 1x per week in de avond en kan ik die andere twee overdag plannen.
Vanavond interval op het programma, zin in!
Edit: vandaag 14 km gelopen lekker op lage hartslag (148 gemiddeld best trots op). Alleen ik krijg echt last van mn ondergoed. Heb helemaal plekjes in mn liezen. Hebben jullie speciaal ondergoed of tips? Best pijnlijk ook tijdens het rennen last van
Ik draag eigenlijk altijd naadloze strings, die zeker niet te hard spannen, en heb nooit last. Je kan misschien eens van dat no rub poeder gebruiken ofzo? Soort talkpoeder tegen irritatie bij wrijving.
Ik liep vandaag een natuurloop van 10km! Mijn doel was om binnen 1u06m binnen te lopen en ik kwam binnen op 1u02u48s dus ben echt supertrots haha!
Zag wel in mijn fitbit dat ik 79% van de tijd in mijn piek heb gelopen, maar dat lijkt me voor een wedstrijd normaal. Nu opbouwen naar de 16km zodat ik eind april de 10M in Antwerpen mee kan lopen!
ik krijg eigenlijk vooral last als ik de boel net geschoren heb. ik vind wel het ondergoed van de decathlon fijn, zowel de strings als de normale broekjes, die blijven zowaar ook goed zitten (onderbroeken willen bij mij nogal snel tussen mn billen kruipen of irritant zitten)
Geen katoen dragen sowieso en ik gebruik altijd run guard of body glide op de randjes in mijn liezen! Nooit meer schuurplekken. (ik heb naadloze polyester strings van de hema)
@Chicago @littlenumbers ik was het vergeten, sorry Bij deze alsnog een lijstje met podcasts!
- De IJsberg (podcast van Michel Butter, pas twee afleveringen en upload denk ik niet vaak)
- De Pacer (deze kent denk ik wel iedereen. Pim Bijl trainde hiervoor voor Rotterdam en gaat nu weer Rotterdam lopen en in het najaar nog een. Hij wil geloof ik 2:25 lopen ofzo. Ze hebben regelmatig topatleten te gast)
- Klaas en Koen lopen weg (Klaas Boomsma en Koen De Jong van Sportrusten / Prorun.nl, soms wat filosofische maar wel interessante podcast)
- Loopgroep 03 podcast (deze heb ik pas ontdekt, er zijn pas een paar afleveringen en het gaat vooral over ultrarunning)
- Looppraat (elke aflevering een interessante en niet altijd ābekendeā gast, vaak gaat het over trailrunning en ultrarunning)
- Nog even over de marathon (met o.a. Nydia van Damn Honey. Ze waren eerst van plan maar 1 seizoen te maken maar het lijkt erop dat er toch een vervolg komt maar dan zonder Nydia en met haar vriend DaniĆ«l en dus haar loopvriend Levi en zijn vriendin wellicht. Leuke laagdrempelige podcast en niet zo āelitairā zoals De Pacer)
- Runnerās World & (helaas niet echt actief meer⦠Idee was leuk, bestaande afleveringen zijn interessant om te luisteren)
- Running & Fun (luistert als een soort radio door de maker die ook radio maakt bij een zender die ik steeds vergeet. Martin & Robbie Stoker)
- The Running Crew (van de makers van de app Trenara, erg leuk om vooral over hun persoonlijke loopleven te leren)
- Running Solutions (vooral informatief en vrij technisch)
- Running Stories (Marcel en Siegfried houden van slechte muziekjes en zeuren heel veel, maar het blijft grappig)
- Slimmer Presteren (ook informatief maar iets minder technisch dan Running Solutions)
- Susy Q&A (met Susan Krumins, maar helaas ook niet zo actief meer)
- Wat een kuteind! (over een stel die over een paar jaar de marathon van NY wil lopen maar ze moeten wel van redelijk ver komen. De dynamiek tussen deze twee is leuk, behalve de laatste aflevering ging het over lichaamsgewicht en deed die man irritant over dat zij haar gewicht niet wilde zeggen op de podcast)
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die nog meer podcasts weten die hier niet tussen staan! Ik luister liever Nederlandse podcasts want bij Engels moet ik me teveel concentreren haha. Dat luister ik dan wel eens op de fiets maar dan eigenlijk alleen als het interviews zijn met atleten die ik volg.
Ik draag vanwege die schuurplekken nooit geen ondergoed.
Tijd nog met sudocreme ingesmeerd ( dit hielp iets) maar uiteindelijk overstapt naar helemaal geen ondergoed en nooit meer ergens last van.