Ik kende er 2/3 nog niet, de rest heb ik ook allemaal al grotendeels geluisterd haha. Ik heb engelstalige wel eens geprobeerd maar vond dat uiteindelijk ook niet echt wat…
Leuk! Ik luisterde gister ‘Over de marathon’ en dat vond ik vermakelijk. Niet te serieus maar wel leuk om te luisteren tijdens het rennen. Sowieso echt fijn om een duurloop te rennen met een podcast! Heb er een paar opgeslagen!
Ik heb ook gedacht over geen ondergoed maar lijkt me toch niet chill. Zag idd wat langskomen van decatlon, das tenminste ook betaalbaar (mocht het niet helpen). En anders een smeerseltje proberen
Bij beter weer is mijn zin ook wel groter. Hopelijk komt het snel!
En tot die tijd houd ik vast aan wat mijn vriend altijd zegt over sporten: je hebt nooit spijt als je wél gegaan bent.
Ik vind pijn ook wel niet anders dan ‘geen zin’ eigenlijk.
@oliverqueen door jouw lijstje ben ik nu ‘Nog even over de marathon’ aan het luisteren vandaag en dat is echt even wat ik qua motivatie nodig had haha.
Ik was een week of 4 heel goed bezig met mn marathontraining maar mn externe motivatie (in de vorm van een ander persoon die ook fanatiek aan het hardlopen was en me wel motiveerde om steeds te gaan) is weggevallen sinds 1,5 week dus ik moet mezelf ineens weer motiveren en dan blijkt dat ineens weer lastig
En op de een of andere manier helpt dit wel, denk juist omdat zij ook meer op mijn niveau zitten en idd niet zo elitair als die van de pacer haha
@Wonderland Het heeft mij heel erg geholpen om van Decathlon een soort thermo/fleece shirt en legging te kopen. Meestal draag ik er ook maar 1 van de twee (met dan een ander shirt/legging). Omdat het dan minder koud is, ga ik wel gemakkelijker naar buiten!
En of dat dan onderweg te warm is: heet krijg je het toch wel, haha.
‘Nog even over de marathon’ was ook m’n favo! Heel jammer dat die nu klaar is. Ik vind andere hardloop podcasts vaak te serieus. Ik ben bij ‘de pacer’ niet verder gekomen dan 1 aflevering omdat ze al heel snel zeiden dat niet iedereen een marathon kan lopen etc. Niet zo motiverend om tijdens m’n marathon training te luisteren
Ik heb dit weekend 25 km gelopen! In het begin ging het heel moeizaam en eigenlijk heb ik pas na km 19 echt lekker gelopen. Toch vind ik het bijzonder hoe m’n lichaam dat aan kan en hoe je dus na km 19 er lekker in kunt komen, terwijl ik normaal gesproken überhaupt nooit zover zou gaan lopen.
en @Panorama Thanks voor de tips nog! Fusion ga ik zeker onthouden, kijken of ze ook een keer andere kleuren gaan maken want ik houd echt niet van zwart haha.
Ik ben uiteindelijk toch geslaagd bij Odlo, heb deze:
Stof is net wat dikker dan mn andere leggings en hij zit echt lekker!
Hopelijk is dit dan eindelijk de motivatie waardoor ik weer vaker ga lopen Wil naar 2 keer per week maar 1 keer lukt nu al amper. Dat ik veel migraine heb helpt niet mee maar het is ook wel de kou en het donker. Gelukkig ook een fluorescerend vestje gekocht van t weekend dus nu echt geen excuus meer
Ik herken dat wel bij zulke afstanden! Eerste helft gaat dan vaak op zich prima qua fysiek maar vooral mentaal voelt het lang en zwaar en "nog niet eens op de helft pff’ maar vanaf de tweede helft of na tweederde dan lijkt de tijd veel sneller te gaan en zit ik in een ritme enzo.
Vraagje! Ik loop begin maart de halve. Nu druk met trainen. Train drie keer in de week, een snellere loop tussen 5-10 km (op marathon tempo), interval en een langzame duurloop. Gaat erg lekker moet ik zeggen, mn conditie gaat echt met sprongen vooruit.
Wat ik me alleen afvraag, ik loop dus tot de marathon nooit verder dan 10 kilo op zogenaamd marathon (oke halve) tempo. Hoe weet ik dan straks in te schatten op welk tempo ik de halve marathon kan rennen? Ik twijfel of ik niet ergens begin februari een 15km inplan op het tempo dat ik zou willen lopen zodat ik kan inschatten of ik dat tempo uberhaubt haal. Wat zouden jullie doen?
Ik ben pas begonnen met hardlopen met Evyen vroeg mij af of je de training met gemak door moet komen en dan pas verder gaat? Tot nu toe is het best vol te houden (gestart met 0 conditie ), maar het is niet dat het heel gemakkelijk / soepel gaat. Wat is dan handig om te doen?
Dat hangt er denk ik vanaf wat je bedoeld met verder gaan? Waar wil je voor trainen? Of wil je deze conditie behouden en rustig aan opbouwen? Ik ben ook ooit begonnen met evie en ben daarna de kilometers op gaan bouwen langzaamaan en dat ging prima. En ik vond die ‘lessen’ ook echt best wel zwaar toen
Vind het vooral belangrijk om m’n conditie op te bouwen, rustig aan zodat het ook leuk blijft. Ik ga straks eens kijken of de nieuwe “les” te doen is en anders doe ik vorige week een keer over.
Hmm, ben nu het hardlopen weer wat intensiever aan het oppakken en bemerk nu toch weer pijn in m’n schenen. Wat zijn jullie tips hiervoor?
Fysio! Kan echt allerlei oorzaken hebben
Jaa misschien toch maar eens daar gaan kijken, heb ook wel een beetje last (denk ik) van overpronatie, misschien dat dit er ook mee te maken heeft.
Ja dat zou denk ik wel een oorzaak kunnen zijn. Bij mij lag het aan m’n kuitspieren die niet sterk genoeg waren, heb daar oefeningen voor gekregen. Moet wel zeggen dat de pijn nooit helemaal weg is gegaan haha, maar het is in ieder geval onder controle.
Volgens basis trainingsregels is het ook niet de bedoeling dat je dé wedstrijdafstand óp wedstrijdtempo loopt in een training. Of het nou een halve of hele marathon is. Als je jouw tempo’s enigszins goed hebt berekend zou je het tempo wat je nu loopt in je tempoloop voor 5-10 km goed moeten kunnen volhouden in een wedstrijd, ook als dat twee keer zo lang is. Je hebt namelijk in een wedstrijd altijd wedstrijdspecifieke factoren die je in een training niet hebt. Spanning, adrenaline, andere lopers om je heen, afgebakend parcours, etc.
Ik vraag me af, loop je nou je tempolopen op marathontempo of op halve marathontempo? En hoe heb je het berekend?
En mocht je graag een keer een langere afstand op wedstrijdtempo willen lopen zou ik kijken of er een 15-16km wedstrijd is ergens in februari, dan kun je veel beter de wedstrijd nabootsen en inschatten wat je kan.
Mijn mening is altijd: als je een bepaald tempo in je eentje kunt afleggen dan moet je in de wedstrijd veel en veel harder kunnen. Ik heb persoonlijk zelf al moeite met 10 kilometer in mijn marathontempo als ik alleen loop. Doe ik het met anderen, of in een wedstrijd dan gaat het me 10x makkelijker af.
Ik ben weer begonnen met hardlopen maar ik vind de tijd vaak zo langzaam gaan. Als het lekker gaat kan ik er op zich wel van genieten maar ik zou het toch graag leuker willen gaan vinden. Dus ik dacht, misschien moet ik met muziek gaan lopen want dat doe ik nu niet. Ik heb alleen het idee dat het voor het aanleren van een goede ademhaling misschien beter is om zonder muziek te lopen? Maar misschien is dat onzin haha. Wat vinden jullie fijner? En iemand tips voor goede oortjes die er niet snel uit vallen?
Nog even een polletje want ben wel benieuwd, wat doe jij?
- Ik loop zonder oortjes
- Ik luister meestal naar muziek
- Ik luister meestal naar iets anders (podcast, e-book)
0 stemmers
Ik loop sowieso zonder muziek of oortjes in. Ook met wandelen loop ik liever zonder. Dan hoor ik de omgeving beter en voelt gewoon fijner. Vind ik zelf ook veiliger mbt verkeer. Heb met oortjes in dat ik mn eigen stappen dan “hoor” ofzo, wat ik altijd irritant vind om te horen/voelen. Beetje gek om uit te leggen. Maar daarom liever zonder