Ik kan het niet aan mijn eigen gehijg te horen dus zeker met muziek (ik gebruik een koptelefoon - blijft goed zitten), en een lekker tempo nummer helpt me vaak door de zware stukjes heen!
Heldere uitleg, bedankt! Ik houd zelf vast aan mijn gewoon lekker lopen tempo (6.00 min per km) en dan 20% eronder ongeveer (dat is wat mijn schema aangeeft). Dat schema is overigens niet op mij persoonlijk gebaseerd maar ik weet wel redelijk in te schatten wat mijn comfortabele tempo is zodat ik het schema kan aanpassen op mezelf. Ik zeg steeds marathon tempo maar ik bedoel dan dus halve marathon tempo.
Ik moet vanavond een interval lopen maar het stormt hier serieus (windkracht 6/7). De vorige keer liep ik richting de 7 min per km met die windkracht en had ik het nog zwaar. Dus ben benieuwd hoe dit gaat. En donker en harde wind. Niet mn favoriet. Vrij weinig zin in, 45 min lang
@winniethebish ik loop altijd met koptelefoon, hangt van de training af of het muziek is wat ik luister of een podcast.
Ik loop het liefste zonder, maar met wind doe ik mijn headset op zodat het niet in mijn oren waait, want daar kan ik heel slecht tegen.
Ik heb nu op muziek gestemd, maar ik wil ook wel eens een podcast luisteren.
Als je iets zoekt wat niet uit je oren valt zou ik gaan voor Aftershokz - heet nu Shokz. Die hebben koptelefoons die het geluid via je jukbeen naar je oren geleiden. Je hoort dan ook perfect je omgeving dus het is ook nog eens heel veilig.
Ik raad deze aan: Aftershokz Aeropex Zwart - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis die voel je echt niet zitten op je hoofd! Ze hebben ook goedkopere maar die zitten minder lekker…
Als je een beetje ziekjes bent gaan jullie dan wel gewoon lopen? Ik heb wel gewoon gewerkt maar voel me niet geweldig en heb keelpijn. En twijfel nu over wat het verstandigste is.
Als je niet helemaal kapot bent bij bijv de trap oplopen dan zou ik gaan en heeeeel rustig aan en een kort rondje (max 5 km). Maar als je je helemaal gesloopt voelt bij de minste inspanning zou ik zeker niet gaan. Extra warm aankleden ook, normaal heb ik het liever wat frisser maar niet als je niet fit bent.
En als het niet gaat of niet goed voelt kun je altijd terug gaan (al dan niet lopend).
Thanks voor de tip! Vooral fijn ook dat je je omgeving blijft horen, voel me anders ook soort van opgesloten of zo (en gewoon onveilig natuurlijk). Heb nog een cadeaubon van bol liggen dus misschien ga ik die hier wel voor gebruiken
@Fruitcake haha snap helemaal wat je bedoelt met gehijg, moet daar ook altijd aan wennen. Maar weet nog wel van eerdere hardloopperiodes (toen ik met start to run liep) dat ik er na een tijdje aan wende
@Nox ja een podcast of luisterboek lijkt mij dus ook wel wat! Ga ik binnenkort eens proberen
Net 95 min hardgelopen (15 km). Was mn rustige duurloop deze week. Windkracht 7 hier dus rustig zou het niet worden want mn hartslag schiet dan altijd zo omhoog. Maarrrr mn vriend wilde me brengen dus kon mooi 15 km lang met de wind mee rennen. Heerlijk! En slim bedacht vond ik wel was alleen alsnog zwaar, had mega zware benen (hartslag wel gemiddeld 147 dus prima)
Ja ik ben hier ook groot fan van. Werkt echt heel goed!
Heb mijn training vrijdag en gisteren toch overgeslagen omdat ik me niet goed voelde. Net een positieve zelftest dus vrees dat het toch Corona is. Hopelijk wordt het geen te lange onderbreking want ben bang dat ik of niet opnieuw gestart geraak of een stuk terug moet gaan in mijn trainingsschema.
Ik zit nu in week 5 van mijn hardloopschema naar de 10K. Het tempo ligt laag, maar ik kan het wel allemaal volhouden. Ik zie dat de laatste les van het schema maar 60 minuten duurt. Binnen die tijd ga ik dus die 10K echt niet redden. Vrees dat ik daarna nog een kwartier ofzo moet lopen haha
Ik ben wel een beetje bang dat ik na het schema niet kan doorzetten. Ik wil eigenlijk gewoon 3 keer per week hardlopen en hoef niet iedere keer een uur bezig te zijn. Lopen met zo’n trainer die je af en toe aanmoedigt + een schema vind ik superfijn en een stok achter de deur. Dus dat wordt nog even zoeken.
Zelfde hier! Ik train voor een marathon, maar nu ziek thuis en in afwachting van de GGD test. Ik probeer me niet al te druk te maken om het trainingsverlies (heeft namelijk geen zin) maar baal er wel een beetje van en vraag me af wat wijsheid is: zo snel mogelijk weer gaan trainen en het trainingsverlies beperken of goed uitzieken?
Ik ben pas bezig van in mei en ben nog maar aan het opbouwen naar 10 km. Vandaar dat ik me daar druk overmaakte. Kan me voorstellen dat als je al lang loopt en veel km’s maakt dat het dan inderdaad minder impact heeft omdat je dan al een heel sterke basis hebt.
Veel beterschap! Hopelijk valt het mee qua symptomen en ben je er snel weer vanaf.
Ik heb nu 18 van de 40 lessen gedaan (3 per week). Zou je dan terug op les 1 starten? Of gewoon een week of twee, drie terug gaan?
Bedankt voor je raad! Oké dan probeer ik het zo.
Ik lig in bed en ik word opeens zo zenuwachtig voor mn halve marathon. Aankomende zondag over 6 weken is het al en ik zit pas op duurlopen van 12 km (80 min) volgens het schema. Ik twijfel nu of ik over 2 weken gewoon eens de hele halve ga lopen en dan heb ik hopelijk nog genoeg tijd om te herstellen voor de echte, want wat me zo zenuwachtig maakt is dat ik niet weet hoe lang ik erover ga doen en hoe ver achterin de groep ik ga eindigen, want ik heb geen idee wat realistisch is maar ik zal zeker boven de 2u10 gaan.
Spannend ja! Mijne is over een maand. Nog geen zenuwen hier. Maar zou je niet druk maken! Als je 12 kan zou je ook 21 kunnen toch? Op rustig tempo dan. Ik zit nu op 15 km dus dat scheelt weinig en bij 15 km heb ik wel zoiets van ah 21 km haal ik ook wel.
Ik vind het vooral spannend dat ik de duurlopen heeeel sloom moet lopen en dus nog nooit een afstand meer dan 10 km op sneller tempo heb gelopen en ik niet echt een inschatting kan doen van hoe hard ik moet starten enz.
Ja lastig he!
Ik denk dat ik ook wel in staat ben hem uit te lopen, al is het maar op een langzaam tempo inderdaad. Alleen dan loop je wel in je eentje achteraan…
Inmiddels ben ik al wat meer nuchter erover dan gisteravond haha, komt vast goed en ik heb nog 6,5 week.
Ah mijn ervaring is wel dat je op zo’n moment ineens veel meer blijkt te kunnen dan je denkt. Komt vast goed!