Jaa @anon41596379 dat is idd ook mijn ervaring. Zo superknap dat je al 12km kan, bij mijn eerste halve was mijn langste duurloop 17km. Niet te hard starten in de wedstrijd en op gevoel lopen dan komt het helemaal goed.
Gisteren op de baan een spontaan PR op de 5km gelopen, nulmeting voor mn schema dat vandaag begint Toch lekker begin van deze periode!
Ik zoek een sportlegging (lang of 7/8) die seamless is met hoge taille (en zwart). Je zou denken zo gevonden maar niet dus. Ik zoek echt een volledig naadloze legging voor langere afstanden want ik krijg bij de zijnaad die overgaat in het kruis (zo’n v vorming stukje vlakbij je kruis dus) een schuurplek tijdens lange duurlopen. En dat is wel het laatste waar ik last van wil hebben tijdens mn halve marathon. Iemand aanraders? Ben ook bang dat het gaat afzakken bij die seamless dingen.
Ik dacht even aan Ninepine, omdat ik daar tegenwoordig superveel reclame van krijg op Instagram, haha. Maar mijn eerste zoekresultaat op Google was deze webshop, die ook seamless leggings verkoopt, misschien is dat wel wat je zoekt? Vind de modellen wel mooi, maar dus geen ervaring met de webshop of het merk.
Ik kocht twee weken geleden een seamless sportsetje bij Zeeman trouwens, maar geen idee of ze die in NL ook nog op voorraad hebben.
Jaa kheb dus een legging van dat merk haha maar daar krijg ik juist dat plekje van
Ik heb covid dus mijn hele planning is naar de vaantjes! Heel moe dus ga even aankijken hoe ik me binnen een paar dagen voel om wat rustig op te bouwen.
Ik had vandaag een 12 km duurloop op de planning maar het ging zo lekker dat het een ronde van 15 werd.
Begin april een halve marathon dus loop goed op schema!
Zijn jullie ook zo moe na je lange duurloop? Vandaag 15 km gedaan (die super goed ging, ondanks harde wind laatste 6 km en ongesteld!) en ik zou nu al wel naar bed willen.
Als je een schema wilt blijven volgen maar je hoeft niet per se 10km te lopen (aka langer dan een uur) kun je misschien zoeken naar een ander 10km schema en dat weer gaan volgen? Of een 10km schema voor ‘gevorderden’, die beginnen dan vaak op een iets hoger niveau dus met iets langere stukjes hardlopen en hogere tempo’s. Dat kun je dan ook aanpassen naar je wensen, bijv. korter of rustigere tempo’s.
- Het duurt nog 6 weken dus de afstanden worden als het goed is nog langer voor 4-5 weken toch?
- De sprong van 12 naar 21 kilometer is bijna het dubbele…
- 2:10 is een tempo van 6’10" ongeveer. Ik denk als je dat zou lopen dat je in de massa zit (afhankelijk van de grootte van de wedstrijd). De laatste lopers doen er waarschijnlijk langer dan 2,5 uur over. Ook afhankelijk van de grootte, tot misschien zelfs 3 uur.
Kortom: geen zorgen maken. Niet vooraf al de afstand lopen, dat is nergens voor nodig. Dan loop je alleen maar de kans dat je blessures op loopt en als je moet ‘herstellen’ mis je ook weer een normale trainingsweek. Gewoon vertrouwen hebben. Stel je komende duurlopen zijn 14-16-18-20 kilometer dan ben je er al. Precies op tijd voor de wedstrijd. Echt, het komt goed!
Ik zou de eerste paar kilometers in je normale comfortabele tempo starten en dan steeds na 5km bekijken hoe het gaat en of het een paar seconden per km sneller kan. Misschien was de start toch iets te snel, probeer dan het tempo vast te houden of een paar sec. rustiger te lopen en daarna in de laatste kilometers weer herpakken. Maar ik denk ook, in de eerste halve marathon ga gewoon op gevoel. Pacing is echt moeilijk en om precies te weten hoe hard je kunt gaan moet je eigenlijk de afstand al vaker gelopen hebben in wedstrijden.
Ja bijna altijd Niet meer na 15km maar het schuift gewoon steeds op haha. Ik merk wel enorm verschil als ik genoeg energie vooraf, tijdens en direct na afloop nuttig. Dus goed ontbijten met veel koolhydraten. Sportvoeding tijdens het lopen, ook bij 15km kun je na 45-60 minuten een gel nemen. Als dat helpt om geen crash te hebben de rest van de dag, gewoon doen. En direct na afloop een goede maaltijd met eiwitten en véél koolhydraten. Echt een goede maaltijd met minstens 400-500 kcal en geen snackje zeg maar. En genoeg vocht. Helpt ook heel erg!
Ik doe na een lange duurtraining vaak een dutje in de middag haha. Is goed voor je herstel ook!
De CPC loop is alweer afgelast… ben benieuwd wat er met mijn loop gebeurt, die staat een week later gepland.
-weg-
Ik ga wel sowieso in m’n eentje de halve lopen op die dag. Toch maar een rugzak aanschaffen voor drinken denk ik. Die van salomon zien er wel goed uit, met ruimte voorop voor twee zachte flessen. Heeft iemand ervaring met dat merk?
De CPC inderdaad, zo ontzettend jammer! Nadeel dat het te groot is denk ik, want in principe mogen hardloopwedstrijden gewoon
Salomon heeft heel fijne rugtassen ook speciaal voor vrouwen waar de zachte flessen onder de borst zitten (met een rietje). En ze vallen groot vind ik, dus als het kan zou ik verschillende maten passen.
Waar hebben jullie ze gekocht/gepast? Ik zie ze niet online bij de hardloopwinkels in mijn stad.
Random vraag, maar is jullie rugzak zwart?
Dat ziet er het mooist uit, maar zou dit niet meer warmte vasthouden dan bijvoorbeeld blauw?
Ik gebruik deze van de decahtlon voor m’n langere trails. Ik vind het een fijne rugzak!
Ik heb er twee van Nathan, een zwarte en een blauwe en ik vind ze allebei prima in alle weersomstandigheden de inhoud wordt uiteindelijk warm in de zomer en koud in de winter maar daar wen je ook weer aan haha
En gekocht (en gepast) bij de hardloopwinkel!
Vandaag een eerste keer terug gaan lopen na een onderbreking van twee weken door Corona. Heb het kort gehouden en traag. Merkte dat mijn hartslag hoger ging dan normaal op dat tempo dus nog maar rustig aan doen.
Ik ga zo mn langste duurloop ooit doen (17,5 - 18km afhankelijk van mn snelheid) in dit zonnetje, wat een geluk maar ik ben nog niet naar de wc geweest dus durf niet te vertrekken voor ik moet hahahha (sorry tmi
)
Hoe is het gegaan?
Wel oke! Kon gelukkig nog naar de wc van te voren haha, maar ging te snel van start dus uiteindelijk met een te hoge hartslag gelopen en was ik echt kapot. Niet bedoeling van een langzame duurloop Het waaide ook echt veel harder dan ik dacht, windkracht 5
Ik had vorige week 0 keer hardgelopen wegens stress voor een examen, ik dacht dat ik mijn tijd beter kon spenderen aan studeren ipv even te gaan hardlopen… en dat breekt met deze week echt op. Ik heb meer dan een jaar onafgebroken 3-4 keer per week hardgelopen, en nu 1 week niet hardgelopen en het voelt echt alsof alles voor niets is geweest.
Mijn benen willen helemaal niet meer mee… toch al 2 keer geweest (mezelf vooruit gesleept, korte rondjes) en straks een 3de keer naar buiten. Gelukkig zit het weer wel wat mee