Hardlooptopic (Deel 1)

Ah ik snap het maar denk dat dat juist fijne afleiding kan zijn toch tussendoor? Al is het maar een half uur. Schijnt toch juist goed te zijn voor je concentratie?

Ik word gek van een schuurplek die bij elke run terugkomt. Het is van de naad bij je bil (die V naad bij je kruis), echt irritant en pijnlijk. Heb al ander ondergoed gekocht (speciaal sport ondergoed in string) maar werkt nog niet. Dus zit nu te kijken naar boxers voor vrouwen maar onvindbaar?! Wel hipsters maar ik wil met pijpjes. En ben daarnaast bang dat het toch niet helpt want daar zit waarschijnlijk ook weer zo’n v vormige naad :woozy_face:

Kijk nu al op tegen de pijn bij de halve marathon. Heb een seamless broek besteld en ik hoop zó dat daar geen irriterende v naad zit.

Smeer je het in voordat je gaat lopen?

Jaa maar ik heb het gevoel dat dat voor de 5km al weg is en 0,0 nut heeft :neutral_face:

Rusteloze benen?

1 like

He shit de marathon van Rotterdam gaat wel gewoon door. Ik had stiekem wel op uitstel gehoopt, omdat ik zelf wat loop te kloten met m’n knie. Maar helaas haha :sweat_smile:

4 likes

Morgen mn laatste lange duurloop voor de halve marathon. Met dikke wind, zin in (:no_mouth:). Merk wel echt dat ik pijntjes krijg, bij mn schenen, achilleshiel en knie… hopelijk valt het mee en kan mn lichaam blessures voorkomen tot begin maart :sweat_smile:

1 like

Haha zelfde hier. Sinds corona heb ik nog te veel last van vermoeidheid om echt goed te kunnen trainen, maar geen uitstel dus :sweat_smile:

Ai dat lijkt me echt naarste aan corona krijgen… die lange nasleep!

Ik ben terug van mn langste duurloop en deze keer heel goed op mn eten gelet (gisteravond spaghetti, ā€˜s avonds nog kwark met granola en vanochtend pannenkoekjes) en ik liep heeeeerlijk. Zo’n verschil met vorige week toen ik er 0,0 over had nagedacht en moest teren op vies vet afhaal voedsel en eigenlijk te weinig had gegeten. Na 2 km was ik toen al moe :sweat_smile: Vandaag pijnvrij gelopen (ook geen schuurplekken in mn lies met mn nieuwe broek YES). Oh en ik werd ineens emo op 14 km haha, ik luisterde beat me van davinna michelle (ik heb precies nĆ­ks met haar maar tijdens het rennen werkt dat soort muziek echt goed haha) en zat er helemaal in :joy: hebben jullie dat wel eens gehad?

Edit; en nu the best part: ETEN :heart_eyes:

12 likes

Superfijn voor je! Heerlijk ook, dat gevoel na een loop die succesvol voelt. Welke broek heb je uiteindelijk gekocht?

1 like

Vandaag een duurloop van 17 km op de planning maar volgens buienradar komt er echt heel veel regen aan :weary:
Meer mensen die vandaag gaan lopen? Ik heb in elk geval een regenjasje en ga m’n voeten extra goed intapen tegen blaren door natte sokken. Ik heb alleen nog steeds geen pet gekocht.

2 likes

Ik ben het nog aan het uitstellen haha, maar mn ontbijt moet ook nog wel een beetje zakken… Denk dat ik t ook te warm vind voor mn regenjas :sweat_smile:

1 like

Ja dat is wel altijd een dingetje, het zijn eigenlijk net vuilniszakken haha. Ik draag er sowieso altijd alleen een hemdje onder maar dat gaat alsnog wel zweten.
Ik ga denk ik rond 14u. Sowieso nog even wachten tot ik naar de wc ben geweest :sweat_smile:

3 likes

Hahaha ja dat laatste is herkenbaar :sweat_smile:
Ik zie dat hier ook een fikse bui aankomt, met een beetje geluk is het iets na 12u droog dus dan ga ik dan wel. Heb gelukkig in de middag geen plannen dus kan het wat uitstellen.

Ben wel jaloers op mensen die zich dan zoiets voornemen en gewoon om 9/10u kunnen gaan. Mij lukt dat eigenlijk nooit, tenzij ik samen met iemand ga maar dat lukt niet elke week

2 likes

Ja ik vind dat ook wel echt een fijne tijd om te lopen als het me dan eens lukt haha. als het dan nog zo lekker rustig en stil is overal

2 likes

Haha ja hoewel ik dus nu mezelf moeilijk de deur uit krijg vind ik t ook wel heerlijk juist om met dit weer te gaan hardlopen. Als ik eenmaal bezig ben dan, haha. Beetje wegwaaien verregenen enzo, heeft wel wat. Veel plezier zo!

3 likes

Gekke tip voor duurlopen in de regen; maar trail teensokken zijn dan echt mn beste maatjes (tegen blaren). Heb je voor vandaag natuurlijk niks meer aan, sorry!
Heb mn lange duurloop gisteren gedaan want had echt even geen zin in weeeer een nat pak, maar als je eenmaal onderweg (en nat) bent kan je er toch niks meer aan doen denk ik altijd! Dan maken die extra kms ook niet meer uit. Loop ze!

2 likes

Hier werd t niet droog dus toch maar de regen in gegaan 🄲

2 likes

Haha ja geen moment droog geweest hier. Maar op zich uiteindelijk prima, beetje afzien is goed op zn tijd

Alleen mn haar wordt altijd zo’n vogelnest van dit weer, echt heel irritant:

Samenvatting

Zo’n ellende om dat er steeds uit te krijgen weer met een halve liter conditioner

3 likes

Vandaag voor het eerst in 9 jaar weer de 10KM gelopen!

In november ben ik weer vanaf 0 begonnen en heb ik 2 trainingsschema’s gevolgd. Eerst voor de 5 en daarna de 10. En nu dus eindelijk die mijlpaal gehaald. Zo’n lekker gevoel!

20 likes

Een hardloopvriendin van mij had dit ook met haar haar, zij deed er altijd (in)vlechten in! Moet je haar maar wel net lang genoeg voor zijn, en kost tijd, maar misschien net minder tijd dan zo’n conditioner operatie.

1 like