Hardlooptopic (Deel 1)

Barkley is helaas weer voorbij en geen winnaars… klinkt wel heftig hoor als ik die berichten lees.

En dan loop ik mezelf op te vreten voor de marathon van Rotterdam over een maand, terwijl wat stelt dat nou voor vergeleken met hoe zij hebben afgezien hahaha. M’n voorbereiding was niet optimaal maar als ik komende week ongeschonden de 30 km kan aantikken dan durf ik het wel aan om het gewoon te gaan proberen :upside_down_face:

4 likes

Ahh ik lees je enthousiasme gewoon door in je berichtje, zo leuk!!

Ik ga 2 halve IRONMAN wedstrijden van de zomer (Luxemburg & Maastricht) doen en het liefst nog een marathon in het najaar, als voorbereiding op de hele volgend jaar. Echt heel erg veel zin in ook haha, helemaal m’n uitlaatklep. Daarvoor misschien nog wat kortere afstanden, maar nog niks ingeschreven, komt denk ik wel op het laatste moment als ik er dan zin in heb :smiley:

3 likes

Gisteren in het zonnetje 7 km hardgelopen (voor het eerst in járen). Heerlijk dit weer :star_struck:.

Hoe gaan jouw trainingen?

3 likes

Zonnetje maakt veel goed!

Heb toch maar besloten om de 10 miles mee te lopen in Antwerpen eind april, al is mijn tempo post-corrie behoorlijk omlaag gegaan. Ben wel weer flink aan het trainen dus zou alsnog moeten lukken hem uit te lopen, en ik ga mezelf geen strenge tijd voorleggen. Gewoon de finish halen is genoeg.

De laatste 2 weken heb ik tijdens het lopen wel regelmatig last van kuitkrampen. Ik drink zeker genoeg water, maar stretch vaak niet voordat ik ga lopen. Dat ga ik morgen zeker doen, als nog iemand tips heeft om de kans op krampen te verlagen hoor ik het graag!

Geniet van het zonnetje!

4 likes

Het lopen gaat top bij mij. Afgelopen weekend 10 mijl (16,1 km) tijdens de nacht van Groningen gelopen en dat ging zoooo goed. Liep hem in 1 uur en 17 minuten dus dat is is ongeveer 4:50/km. Zo snel heb ik nog nooit zo’n lange afstand gelopen. Vind het echt gaaf om te voelen hoever je boven jezelf uit kan stijgen tijdens zo’n wedstrijd.
Deze week twee wat rustigere lopen gedaan om te herstellen en ging prima!
En dit weer is fijn :slight_smile:

5 likes

Wat een fantastisch weer! Ik zit nog steeds te balen dat ik de halve marathon niet heb kunnen rennen. En mn conditie is nog wel oke maar niet meer zo snel als voor corona. En ik wil ook weer racefietsen want eind mei naar zuid frankrijk in de bergen. Dus moet daar ook nog flink voor trainen😅

Baal zo, was letterlijk 1 training verwijderd van de halve marathon en nog nooit zo fit geweest. Nu haal ik niet eens meer het tempo van toen dus ik weet ff niet hoe en wanneer ik alsnog die halve moet rennen. Als ik het nu niet oppak moet ik weer helemaaal overnieuw qua trainingsschema. En als ik het toch nog dit voorjaar wil doen, kan ik het wielrennen daar niet ook nog eens bij oppakken :cry:

1 like

Jaa dat zou nog een optie kunnen zijn, maar ik begin per april met een nieuwe baan dus een focus op beide sporten in combi met nieuwe baan die veel aandacht en energie vraagt lijkt me dat teveel helaas. Misschien moet ik maar accepteren dat ik in het najaar de halve ga lopen. Dan kan ik me nu eerst focussen op wielrennen en dan richting juli met hardlopen. Vind het ook wel fijn een doel steeds te hebben. Alleen gewoon echt balen dat ik er echt op een &@%#<*$ training na was

3 likes

Haha ik ken die dromen wel. Ik verdwaal dan vaak of ben te laat ofzo… :sweat_smile:

Heb zelf gisteren de 30 gehaald maar heb wel wat vage pijn onder mn voet, dus even kijken of ik komende donderdag nog een laatste lange afstand doe of dat ik het laat voor wat het is. Volgens mij moet t ook zo wel goedkomen namelijk :upside_down_face:

2 likes

Ik baal zo dat ik in isolatie zit met dit heerlijke hardloop weer. Heb niet veel klachten dus hoop dat ik de draad volgende week weer kan oppakken. Ik geniet indirect van alle activiteiten op Strava, haha. Ik heb ook eindelijk een startnummerband gekocht, scheelt weer gedoe met speldjes. Aankopen voor motivatie in isolatie zullen we maar zeggen. :sweat_smile:

2 likes

Wat knap! Zit je bij een vereniging of train je gewoon zelf? Lijkt me echt leuk om te doen, triathlon. Heb deze winter heel veel vrouwen triathlons gekeken (vanuit bed, terwijl ik zelf een rondje hardlopen aan het uitstellen was vanwege de kou :joy:), dat is zo vermakelijk om te kijken. Hun uithoudingsvermogen is echt bizar, al helemaal bij die Ironman wedstrijden.

Ik heb het rennen vorige week weer opgepakt @Panorama. Wel maar 5 km kunnen lopen, na al m’n conditie te hebben verloren door Corrie. Dit weer werkt wel echt motiverend.

1 like

Iedereen kan het!! Vooral korte afstanden; een sprint (of 1/8e is het soms) is heel toegankelijk en vooral gewoon superleuk! Echt doen als je de kans hebt :smiley:
Ik ben lid bij een vereniging en zit ook in een divisieteam (er is een teamcompetitie op verschillende niveaus in Nederland), maar doe het liefst lange afstanden en train daarom ook weer veel zelf. Heerlijk die afwisseling in sport!

3 likes

Oh ik vind een (sprint!) triathlon ook heel interessant!! Zwemmen doe ik nu een tijd en ik heb het idee dat ik daar ook m’n conditie vandaan heb die nu bij het lopen goed van pas komt. Ook fietsen doe ik al graag in m’n vrije tijd en sinds een paar maanden hardlopen weer opgepakt zodat ik over 4 weken de 10k in Rotterdam kan lopen
Ik ga eens kijken wat er allemaal georganiseerd wordt op dat vlak, word hier helemaal enthousiast van :star_struck:

3 likes

Leuk dat je zo fanatiek bent! Het lijkt me heel leuk om te doen. Ik ga rondkijken of er zoiets in de buurt zit, en even nadenken of dit nog naast al m’n andere hobby’s past haha :upside_down_face:

2 likes

Ik heb twee maanden niet gelopen door klussen / verhuizen. Net weer geweest en ik loop vanuit ons nieuwe huis binnen 200 meter het bos in :heart_eyes: Was echt heerlijk!!

9 likes

Ik heb dus nu voor t eerst wel echt “problemen” met mn nagels door het hardlopen. Gewoon omdat ik relatief veel doe denk ik. Nou zijn het bij mij dus mn twee kleine tenen en vraag me af of ik daar nog iets aan kan doen eigenlijk. De ene is deels zwart en de andere zit los (denk dat die er op termijn wel af zal vallen?)

Ik heb van die teensokken ook, maar juist na 25km met die sokken leek het ineens te beginnen. Heb ze vaker aangehad, niet eerder problemen.
Ik vraag me ook af of grotere schoenen zouden helpen? Of dat het mijn anatomie is, want mn kleine tenen verdwijnen van zichzelf altijd al half onder die ernaast (nagellak verdwijnt ook altijd in no time van de helft van die nagels).

Voor nu doet het verder geen pijn en heb ik dit erom gehad Scholl Teenbeschermer bestellen | ah.nl

Maar als iemand nog andere tips heeft?

1 like

Ja grotere schoenen zouden zeker kunnen helpen. Soms lijkt de maat goed als je alleen naar de grote teen kijkt maar is een halve maat groter net beter voor de rest van de tenen. Zeker als je tenen al van nature onder elkaar geduwd worden dan heb je sowieso genoeg ruimte nodig om ze in ieder geval de kans te geven om naast elkaar te blijven liggen.

2 likes

Thanks ook @oliverqueen !
Ga idd zo voor de marathon geen gekke dingen meer doen maar kan het waard zijn toch eens te kijken of zoiets helpt.
“Probleem” is misschien wel dat mn kleine tenen altijd dus deels onder mn andere tenen zitten (nagellak verdwijnt heel snel ook, heel irritant haha), dus misschien is t ook wel gewoon mn anatomie… edit: oh je zegt dat het door schoenen wellicht ook komt (ik lees slecht), vraag me af of dat bij mij dan zo is want ik heb het al zo lang als ik me kan herinner

Ja dat klopt, ben ik ook met je eens. Door de jaren heen is stand van de tenen anders geworden en staan ze nu “van nature” niet meer naast elkaar, zo bedoel ik het meer. Daarom genoeg ruimte hebben om ze in ieder geval de kans te geven om te kunnen spreiden zodat het ook niet erger wordt.

@littlenumbers welke marathon ga je doen? Als het bijv. Rotterdam is heb je nog genoeg tijd om bijv. van je huidige schoen een halve maat groter te kopen en die te dragen. Dat zal geen probleem zijn denk ik. Niet nu overstappen op andere merken inderdaad.

Ja Rotterdam idd! Mn huidige voorkeursschoen heb ik dus nu in 39 maar de maat groter is meteen 40 dus misschien wel enthousiast meteen? Maar kan morgen of van t weekend even gaan passen

Ik ben sinds een tijdje weer bezig na er even uit te zijn geweest ivm zwangerschap. Voor mn zwangerschap liep ik 5k en was ik bezig met trainen richting 10k met intervallen en alles. Nu kan ik net weer (op zeer rustig tempo) 5k lopen.

Wie heeft er ervaring met voor de 10 trainen? Tips, motivatie?

1 like