Hardlooptopic (Deel 1)

Ik ben ook aan het opbouwen naar 10 km. Ik doe dit via de app start to run. Vind het makkelijk dat je gewoon de aanwijzingen moet volgen en je je eigen muziek kan kiezen.

Veel plezier met lopen :grinning:!

Ik ga echt niet elke keer posten hierover, maar vandaag nog wel: dit is echt zo heerlijk! Echt een geluksmomentje, elke keer als ik loop en meteen in het bos ben. Zoveel geluk met dit plekje! Ik moet nog wel even de weg leren kennen in het bos, haha.

5 likes

@Panorama hoe is je ultrarun gegaan?

Wat goed!!! Gefeliciteerd :partying_face::partying_face:

2 likes

Wauw wat goed! Ik zie net de foto inderdaad, haha! Super knap en fijn dat je zo hebt genoten ondanks dat het zwaar was door de warmte en je ongesteldheid.

1 like

Ah lief dat je het vraagt! Mn tenen houden zich goed haha. Die nagel zat al langer los en denk dat het toen al redelijk hersteld is eronder ofzo? Want t ziet er prima uit en geen ontstekingen of wat dan ook. Heb dus wel een paar schoenen in een maat groter dus dat helpt wellicht ook een beetje.

Ik ben wel een beetje nerveus haha, of ja, ongeduldig vooral. Ik voel me de laatste dagen een beetje meh, alsof ik ziek ga worden maar het zet ook weer niet door? Maar misschien is dat ook een beetje die taper madness waar ze t wel eens over hebben :sweat_smile: Ik kan me ook nog niet helemaal voorstellen dat het over een week al is haha. En tegelijkertijd denk ik: oke kom maar op, het gaat me wel lukken.

Hoe gaat het met jou sinds je 60?

1 like

Wie gaan er dit jaar ook mee doen met de Dam tot Dam?

Ik lees hier vanaf nu mee. Ben begonnen met een beginnersschema voor vijf kilometer. Vandaag 1, 2, 3, 1, 2, 3 minuten hardlopen gedaan met 2 minuten wandelen tussendoor.

5 likes

Zijn er hier nog meer borstvoedinggevende hardlopers trouwens? Best onhandig soms…
Mijn jongste is 7 maanden en je zou denken dat het dan beter te voorspellen wordt. Maar laatst werd ik na een kwartier gebeld door man (had gelukkig telefoon bij me) dat ze wakker was en absoluut niet wilde slapen. Ben dus hard teruggerend. Wel een goeie training daardoor :woozy_face:

1 like

Ik had altijd wel wat melk in de koelkast of vriezer, zodat ze dan een flesje kon krijgen als ik er niet was (wat natuurlijk niet alleen met hardlopen is). Is dat geen optie, of krijgt je kind alleen live borstvoeding?

1 like

Ik had altijd wel op het aanrecht een flesje gekolfde melk staan voor zulke momenten.

Ik ook, maar ze is nu bijna 4 maanden oud en ik loop niet meer dan 5k op het moment. Ik heb ook altijd wat gekolfde melk in de koelkast.

Ik geef alleen live. Dus in die zin is het ook mijn schuld :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar goed, het is maar voor een korte periode, het is even niet anders.

Lopen nadat je haar gevoed hebt een optie?

Kunnen ze ook niet tijdens het lopen gaan lekken :face_with_hand_over_mouth:

Ja, doe ik sowieso wel. Maar ze is redelijk onvoorspelbaar atm. Is verder ook niet erg, ik wilde het alleen maar delen als deel van mijn hardlooprealiteit. Ik ervaar het niet als een probleem (niet alles wat irritant is, is een probleem :smile: )

Volgens mij waren hier meerdere lopers die morgen ook mee doen aan de Rotterdam Marathon. Zijn jullie er klaar voor? Alvast heel veel succes!

1 like

Jaaaa heel veel succes! Spannend :star_struck:

Ik heb zelf vanmorgen de startnummers voor mij en m’n vader opgehaald voor de 10 kilometer en ik heb er zin in :scream: ik ben afgelopen oktober, na de vorige editie van de Rotterdam marathon, begonnen met trainen en morgen voor het eerst dus 10 kilometer!
Voor mij werkt het heel goed om toe te trainen naar een bepaald doel, dus ik zou hierna graag richting de 15 trainen zodat ik de Dam tot Dam kan lopen (word dan wel volgend jaar denk ik) en uiteindelijk een halve marathon

Daarover gesproken; ik zag dat de halve marathon van Rotterdam terugkomt, dit jaar als onderdeel van de world police & fire games en vanaf 2023 als losstaand evenement. Er zijn natuurlijk veel meer evenementen maar wat dat betreft ben ik wel echt een Rotterdammer haha hoe mooi om zo door je eigen stad te lopen :two_hearts:

6 likes

Eigenlijk viel het me ergens wel mee? Geen man met de hamer tegen gekomen dus kon redelijk op een stabiel tempo blijven lopen. Ben alleen onderweg ergens een dixi ingedoken omdat ik zooooo nodig moest haha, dat rent dan voor geen meter he.

Maar ook dus onder de 4 uur gelukt dus ik ben helemaal tevreden :biggrin:
Voel me gek genoeg best fris nog, alleen mn bovenbenen doen het gewoon niet meer, haha. Dat wordt leuk met traplopen morgen (nu al een uitdaging…)

20 likes

Ja ging goed!! Ik heb het rustig aan gedaan en kon de laatste paar honderd meter nog een sprint trekken van 21 km/u :joy: (blijkt uit het sporthorloge van m’n vader) de sfeer op de Coolsingel hielp daar ook zeker bij! Het was zo mooi

En dat ik dat nog kon motiveert me ook om wat meer te gaan spelen met/oefenen op snelheden, zodat ik een volgende keer sneller de 10km kan lopen
De hele marathon wordt denk ik nooit een doel voor mij maar zou wel graag volgend jaar de halve willen lopen!

10 likes

Wat fijn dat het goed ging bij jullie allebei! Ik zie vandaag zoveel foto’s en blije verhalen, het kriebelt wel om volgend jaar ook een afstand mee te lopen (marathon misschien? :grin: )

Even wat anders: ik ben dit weekend ongeveer iedere sportwinkel in de dichtstbijzijnde stad afgelopen en ik kan gewoon geen korte broek vinden die aan mijn wensen voldoet! Ik wil een losser broekje met een strakke short eronder en een zijvakje voor je telefoon, maar dat lijkt amper te bestaan. Ik vond 1 nike en 1 new balance maar bij allebei zat het buitenbroekje zo strak, dat was geen gezicht, terwijl de band veel te ruim was. Jammer, ik had vroeger een hele fijne van nike maar doordat ik afgevallen ben zakt die broek nog een keer van m’n kont.