Hardlooptopic (Deel 1)

Asics 2 in 1! Ik vind zelf de 5,5 inch lekkerder zitten dan die kortere, maar zijn wel precies wat je beschrijft!

En gefeliciteerd met de prestaties van dit weekend!! Wij hebben dit weekend de eerste competitiewedstrijd van de triathlon gewonnen dus dat was ook echt genieten, ben nog helemaal aan het stuiteren na de eerste race weer haha.

1 like

Wauw heel erg knap! Gefeliciteerd!

Ik liep vrij lekker tot 31 km en daarna compleet ingestort. Mijn benen wilden echt niet meer vooruit. Alles deed zo’n pijn!

Maar wel grappig hoe mijn hoofd werkt, want gisteren wilde ik nooit meer een marathon lopen. Vandaag heb ik toch al weer gezocht naar leuke najaarsmarathons!

5 likes

Ik heb afgelopen zondag de marathon gekeken en ben weer helemaal geĆÆnspireerd geraakt. Het is toch wel stiekem m’n droom om een keer mee te doen in Rotterdam.

Maar zo ver ben ik nog niet, dus ben deze week weer begonnen met een 5km schema van Garmin. Een wedstrijd vind ik altijd een goede motivatie, dus ik ga op zoek naar iets leuks voor in het najaar.

7 likes

Zojuist heb ik mij ingeschreven voor de Dam tot Damloop op zondag 18 september! ga de 10 Engelse mijl doen en ik knijp 'm nu al haha
Op zich ben ik al aardig op weg, ik heb al een paar keer 10 KM gelopen dus de stap naar 10 Mijl is dan niet zo heel groot, maar ik ben wel nog enorm sloom dus er is nog wel veel werk aan de winkel!

Wie doen er allemaal mee hier? :smiley:

7 likes

Niet dam tot dam, maar ga in het najaar ook een gelijkaardige wedstrijd lopen! 15k. Kan ook 10k met gemak uitlopen, maar nooit verder dan dat gekomen. Ben nu begonnen met een schema van run 2 day, van 10 naar 15k :smiley:

3 likes

Yes ik kan hier meeschrijven! Heel lang stilgelegen door allerlei problemen, maar een paar weken geleden weer gestart, en gisteren terug de 5 km aangetikt :partying_face:. NIks vergeleken met de dingen die ik hier lees, maar wel een supermooi begin waar ik heel blij mee ben!

14 likes

Ik heb er idd ook zulke van Nike,maar volgens mij bestaat dat model ook allang niet meer…

Zelf gebruik ik er vooral nu eentje van fusion met 2 van die zakken aan de zijkant, maar dat is alleen de legging zegmaar, daar zit geen wijder broekje overheen (Fusion WMS C3+ Short Training Tight Dames Broeken Zwart - Trailrunshop). Ze hebben er zo te zien ook eentje met wel zo’n wijder broekje eroverheen maar die vind ik helemaal duur :sweat_smile: en geen idee of die fijn is dus Fusion C3+ 2 -in-1 Run Shorts Uni Broeken Zwart - Trailrunshop

3 likes

Zo die tweede is echt duur! Maar die eerste ziet er ook goed uit, ik ga binnenkort eens langs onze run2day daarvoor. De lange legging van fusion is ook m’n favoriet op het moment.

1 like

Yippee morgen de 10 Miles van Antwerpen! Daarstraks al mijn startnummer gaan halen zodat ik morgen niet meer hoef aan te schuiven. Heel indrukwekkend om de organisatie die er in kruipt te zien zeg. Ik denk morgen met een pacer mee te lopen samen met een vriendin, heel veel zin in!

7 likes

Ik heb me voor het eerst ingeschreven voor een ā€˜wedstrijd’ :anguished: In september loop ik de 10KM in mijn woonplaats.
Wel heel spannend maar nog genoeg voorbereidingstijd en zo heb ik in ieder geval een stok achter de deur.

5 likes

Stressvolle week gehad met de start van m’n eerste baan. Kan soms mentaal echt geen rust vinden, maar vandaag dus weer gestart met hardlopen na dit 1,5 maand niet gedaan te hebben en ik ben er direct weer aan herinnerd hoe zen ik daarvan word, zo fijn. En de 5K ging ook nog relatief soepel :dancingbanana:

1 like

Heeft iemand hier weleens de opmerking gekregen dat ze sloom/langzaam waren en hoe ging je hiermee om?

Een aantal collega’s kunnen mijn activiteiten zien en eentje daarvan maakte een opmerking die erop neerkomt dat diegene me enorm langzaam vind hardlopen.

Ik weet dat ik langzaam ben (en zeg dit zelf regelmatig) maar vind het niet nodig dat anderen dit zo zeggen?

Het is inderdaad een onnodige opmerking. Ik zou denken: ene oor in, andere oor uit, maar als je je er heel erg aan stoort kan je altijd nog tegen die collega zeggen dat je plezier haalt uit het hardlopen en niet zit te wachten op commentaar.

4 likes

Gewoon ā€˜ja en’ antwoorden. Wat maakt het nu uit hoe snel of traag je loopt. Dat je loopt is wat telt. Zeker niet je slecht door voelen.

3 likes

:glee:

En @Aloha ik was nogal overrompelt en was wel op het gemene af vind ik (al was het wss ā€˜grappig’ bedoelt) dus stond met m’n mond vol tanden maar idd ik doe het omdat ik het leuk vind en me er goed door voel, niet vanwege de tijd. De ja, en? ga ik er volgende keer ingooien en anders idd dat ik niet zit te wachten op commentaar/negativiteit.

@Zeester heb het idee dat mannen helemaal snel (kunnen) lopen maar juist m’n mannelijke collega’s hebben zoiets van doe lekker wat jij wilt, leuk dat je loopt. Heb ook niet eerder gehad dat een (hardlopende) collega /kennis zo’n opmerking maakte dus echt even error in m’n hoofd, ook omdat ik het zelf nooit zou doen? Het is al zwaar genoeg, juist een prestatie om te gaan en het te doen!

3 likes

Ik zou hetzelfde hebben hoor. Je verwacht zo’n opmerking niet en achteraf heb je spijt dat je niet gereageerd hebt.

2 likes

Ja snap ik! Nou ja, denk maar zo, beter langzaam dan een lul :thumbsup:

2 likes

Eigenlijk hebben ze dan commentaar op hoe je hart functioneert. :woman_shrugging: Want misschien loop je wel op dezelfde hartslag als degene die de opmerking maakt, dus is de inspanning gelijk. Het is gewoon echt een opmerking die nergens op slaat, wat voor de een rustig is voelt voor de ander snel.

Maar ook al zou je wel op een lagere hartslag lopen, who cares? Als jij er maar plezier uit haalt en je er goed bij voelt.

3 likes

Ik vind het wel heerlijk hoor. Dit weer en hardlopen. De vroege heldere ochtend die weer een stralende dag beloofd.

2 likes