Ik heb zelf zoiets gedaan, maar wel dat ik al vaker 5 of 10km had gelopen maar niet per se consistent en ben toen zelf gewoon gaan opbouwen naar een halve beetje vanaf eind juni naar begin oktober. Er is van alles qua schema’s te vinden maar ik heb toen ook vooral gedacht, laat ik gewoon proberen 2-3x per week te gaan, waarvan dan in ieder geval 1x een rustige loop gericht op afstand uitbouwen vanaf de 10km (die had ik inmiddels wel vaker gelopen). En ben toen stapsgewijs beetje gaan opbouwen. Volgens mij heb ik toen wel al ook 21 gelopen voor de daadwerkelijke halve marathon, gewoon om te zien of ik het kon, maar dat is niet eens nodig. Tot 18 ofzo is helemaal prima. En vooral ook niet te snel willen gaan.
Helemaal vanaf nul vind ik wel een lastige, zou zeker niet dan zomaar ineens 3-4x per week gaan hardlopen denk ik. Tenzij het heeeeel traag opgebouwd wordt? Maar misschien ben ik weer erg voorzichtig, voor mij zou dat echt vragen om ellende en blessures zijn. Ik zou geneigd zijn van ga eerst gewoon eens een 5 of een 10km proberen en kijken hoe dat gaat, en daarna die halve, maar dat is misschien niet een doel wat echt zo uitdagend voelt ![]()