Leuk dit te lezen! Vrijwel exact een jaar geleden zat ik er hetzelfde in en heb uiteindelijk inderdaad de 1/4 van Rotterdam gelopen in april was echt zo tof ik zou het zeker aanraden! Is voor jou ook in je eigen stad toch of niet? Dat voegt wat mij betreft echt wat toe
Ik ben ook iemand die ergens naartoe moet trainen en ik deed dat toen nog heel erg op gevoel. âgewoonâ gaan lopen, en dat steeds iets uitbreiden qua duur. Ik keek toen helemaal niet naar mn snelheid. Het volhouden en me daar goed bij voelen vond ik toen veel belangrijker
Ik ben geen hardloopexpert dus geen idee of het voor jou werkt maar als je twijfelt aan het kunnen volhouden zou ik me, in ieder geval ter voorbereiding op die 10k, niet focussen op snelheid
Ik postte hier week of 2 geleden over mn nieuwe trainingsdoel en ik ben eruit; begin maart wil ik 16km gaan lopen!
Dus ik ga mn eigen aanpak weer toepassen: minder/niet focussen op snelheid maar op duur en volhouden. In verband met warme weer vd zomer amper gelopen en voor een paar kilometer kan ik een hoger tempo inmiddels redelijk volhouden maar dat is voor 16 niet realistisch. Ik wil zo ±45 minuten gaan lopen, benieuwd hoeveel km dat wordt