Hardlooptopic (Deel 1)

Ik heb deze Bee Safe Led Vest USB

Die is echt heel fijn, als ik aan het hardlopen ben zet ik hem ook op de knipperstand van, merk ik zelf niets van (behalve de reflectie in verkeersborden, maar daar heb ik geen last van). En als ik dan uitloop doe ik hem op de continue lichtstand. Deze heeft ook op de achterkant licht. Heb er al een paar keer positieve opmerkingen over ontvangen random mensen die ik tegenkwam.

1 like

Zoiets heb ik ook ja. Die geeft echt wel goede verlichting aan de voorkant (achterkant zie ik zelf niet natuurlijk). Ik vind het net een bouwlamp

Hahaha ja ik heb mezelf er al meerdere malen mee verblind door 'm aan te doen terwijl ik in het voorste lampje keek :sweat_smile:

Die achterste knippert ook dus volgens mij daardoor ook wel goed zichtbaar. M’n hardlooptrainster was er ook fan van. Ik vind die foto’s op de decathlon ook niet echt een goed beeld ervan geven @Leonie
maar ik weet niet wat je nu al hebt natuurlijk

2 likes

In het kerstboom-thema: ik heb ook zo’n clip voor om mijn schoen. Destijds bij de Hema gekocht maar dit idee:

Merk er zelf niets van en valt wel goed op :slight_smile:

1 like

Deze is echt top! Laatst voor het eerst iemand ermee gezien en ik heb nog nooit zoiets opvallends gezien als dit.

Die borstlamp van de decathlon is wel fijn voor jezelf om te zien waar je loopt maar dat achterlichtje is echt minimaal vind ik persoonlijk.

Deze geeft helemaal rondom licht zodat je van alle kanten zichtbaar bent. Hier zie je het wel duidelijker door het ‘gloei’ effect op de foto:

2 likes

Ik heb ook zo’n verlicht vest van de decathlon! Daarnaast nog een verlichte armband die ik om m’n staart of knot doe (ik heb lang haar dat over de achterlichten hangt) ik doe vaak ook nog een verlichte armband om m’n enkel. Als ik m’n vest niet opgeladen heb doe ik banden om m’n beide boven armen, een klipje met een lampje onderaan m’n jas/shirt op m’n rug (bil hoogte) en banden om m’n enkels.
Ik heb verlichting in verschillende kleurtjes (geel, wit, rood en groen) en probeer z’n een beetje te mixen om extra opvallend te zijn. Minstens 1 van m’n lampjes laat ik knipperen want dat valt extra op.

@Keroppi die schoendingen wil ik ook!

2 likes

Heeft iemand hier een loopband? Ik zit er toch weer over te twijfelen (doe ik al zo’n 3 jaar als de winter begint haha). In het donker lopen vind ik echt niet chill namelijk en nu komt ook weer de regen enzo. Ik heb wel plaats, als ik onze crosstrainer wegdoe die toch niemand gebruikt. Alleen ik vraag me af hoe je zo’n ding koopt. Coolblue heeft veel keus bijvoorbeeld en komen thuis bezorgen, maar dan kun je hem niet testen. Weet iemand een winkel in omgeving Nijmegen?

1 like

Ik weet niet hoe het zit met start to run.
maar ik gebruik nu iets gelijkaardigs nl. start to run .be
en het zijn ook 3 sessies/week in een soort podcast waarin iemand zegt wanneer je mag lopen/wandelen.
Het werkt via soundcloud en ik luister gewoon via 4g als ik aan het lopen ben.

Ik heb me ook ingeschreven voor de 1/4 marathon van Rotterdam!
Loop nu al wel een paar jaar op en af maar de laatste maanden consistent, en ook steeds verder. Maar nog nooit een wedstrijd gedaan, ik merk wel meteen dat het al een goede boost aan motivatie brengt, alleen de inschrijving al.
Ik loop via de Garmin coach met mijn Garmin horloge, echt een aanrader. Hoef niet na te denken over verschillende typen trainingen en je hebt zelf nog wat te kiezen en kan zelf de week plannen hoe het uit komt.

En ik realiseer me dat ik ook wat meer/betere verlichting moet kopen dan alleen het bandje om mijn arm. Dan is “het is donker” ook al geen excuus meer om te skippen.

4 likes

Vind je de training van Garmin ook leuk? Elke keer twijfel ik om het te doen maar er zit niet zoveel afwisseling in. Vooral veel trainingen op een langzaam tempo aan een stuk. Ik zou het liefst 1x per week interval doen, 1x tempo en 1x duurloop maar met Garmin kom ik daar niet uit (tenzij ik zelf iets in elkaar flans wat ook kan!)

Ja ik train nu met coach Jeff, en die heeft vooral intervaltrainingen! Met een standaard stukje met oefeningen als warming up, waardoor je ongemerkt elke keer toch weer een paar km extra pakt.
En die heeft eigenlijk inderdaad precies de trainingen die jij noemt in een week.

Ik moet zeggen dat die andere 2 trainers inderdaad veel langdradige trainingen hadden waar ik heel vaak geen zin had om aan te beginnen.

1 like

Ook niet als je via hun website naar de appstore gaat?

Ja Start2Run is die app van Evy https://www.start2run.app/

Vreemd wel, ik zou niet weten wat je kan doen
 Telefoon updaten?

Hahah ja dat gebeurt volgens mij bij bijna alle Nederlanders de eerste keer :laughing:

3 likes

Haha ja dat had ik ook en daarna ‘goedzo we gaan nu 2 minuten wandelen’
 Ehh
 Wat heb ik net gedaan :rofl:

1 like

Hahaha ja classic. Herinner me dit moment nog zo goed :smiling_face_with_tear:

1 like

Heeft er iemand tips voor een goed marathon schema? Ik overweeg weer een marathon in het voorjaar, maar wil liever niet hetzelfde schema als de vorige keer. Ik wil niet meer dan 3x per week rennen ivm andere sportverplichtingen. En zijn er nog meer mensen die voor een marathon willen gaan?

1 like

Trenara app wel eens geprobeerd? Die schijnt ook goed te zijn. Heeft gratis opties maar ook betaald. Voor mezelf vind ik het niet handig omdat ik vaak in groepen loop en dan kan ik zo’n schema niet volgen.

Maar het kan ook heel simpel en ik denk dat structuur en continuĂŻteit uiteindelijk het belangrijkst is. Je kunt ook zelf een schema maken. :smile: Tel 16 weken terug vanaf de marathon en daar begin je, hou vaste dagen aan met vaste trainingen. Een lange langzame duurloop, een kortere duurloop en een interval/tempo training. Zowel de langzame lange duurloop als de kortere duurloop kun je uitbreiden gedurende de 4 maanden om je uithoudingsvermogen te vergroten. En de interval/tempo trainingen kun je elke week afwisselen met kort en snel of marathontempo blokken.

Misschien is dat wel leuk om te doen. :blush:

1 like

Ik heb idd zoals @oliverqueen ook zegt trenara gebruikt dit jaar voor mn marathon, is me goed bevallen!

1 like

Oeh goeie suggestie! Ik ga de app eens downloaden!

Zelf bedenken vind ik wat lastiger. Ik heb dan het idee dat ik me er niet echt aan goed te houden ofzo.