Zo lekker is lopen terwijl het vriest
Ja ik ben ook geweest vandaag. Ik haat kou maar als je eenmaal op weg bent is het heerlijk en de natuur was ook prachtig vandaag! (voordat het begon te regenen dan)
Ik liep vandaag de Urban Trail in Antwerpen en het was leuuuuk! Heb weer helemaal m’n loopdrive te pakken. Wil volgend jaar graag de halve marathon doen. Eerst maar eens voorbereiden voor de 10 miles van april.
Wie heeft nog meer meegedaan aan de 7 heuvelen? Man wat vond ik het zwaar!!! Wel pr gelopen: 1 uur en 32 minuten😁
Was mijn eerste race ooit, kan niet niet helemaal zeggen of ik het nou leuk vond😂
Super knap je eerste race en dan meteen de zevenheuvelen! Die is inderdaad heel zwaar! Alleen de laatste kilometers lekker naar beneden lopen
Je volgende gewoon een vlakke doen en dan is de ervaring ook anders!
Ik weet niet of iemand hier er wat aan heeft; maar OOFOS heeft nu 20% korting en ik vind hun slippers echt heel fijn (als iemand die veel loopt en ooit hielspoor heeft gehad). Heel comfortabel en toch veel ondersteuning, dus ik vind ze voor herstel na lange duurlopen ideaal. En ze lopen daarnaast gewoon lekker haha
Misschien niet helemaal het juiste topic maar wil het even van me af schrijven. Ik ben weer heel rustig aan begonnen met hardlopen, en ik erger me nu alweer dood dat je direct fair game bent voor zoveel mannen. Vanochtend werd ik tegemoet gereden door een man op een scooter waarbij zijn ogen uit zijn kassen rolden. Blijkbaar wilde hij mn achterkant ook nog eens goed bekijken, want 30 seconden later kwam hij weer terug langs gereden. Ik stak daarna de straat over en sloeg rechtsaf, en toen kwam hij me WEER tegemoet gereden. Het was absoluut geen logische route om te rijden zeg maar. Ik zou me bijna gaan schamen omdat ik strakke kleding draag en je mijn lichaam goed kan zien.
Nee inderdaad niet doen hoor, niet oké deze man
Hey ik ben sinds kort terug aan het opbouwen met lopen en ben nu aan het kijken naar een uurwerk om mee te lopen. Ik zou het dan wel dagelijks dragen ook voor stappen en hartslag etc. Ik ben nu aan het kijken naar een vivo active garmin 4 s
Met wat lopen jullie?
Die heb ik ook!
Ik vind hem wel fijn maar bij programma’s waarbij je intervallen op pace loopt is het vervelend dat hij vrij traag je pace aanpast. Dat is wat mij betreft een nadeel. Ik loop heel graag met muziek via m’n AirPods en dat horloge.
Pace kan nooit helemaal precies accuraat zijn, hij loopt altijd een beetje achter omdat het onmogelijk is om direct te reageren op versnellingen, de data gaat helemaal via satellieten en zal altijd een paar seconden achter lopen. Daarnaast kan niemand 100% strak op een pace lopen, je schommelt altijd een beetje. Het is goed om op gevoel het juiste tempo te leren lopen, als je dan na 20-30 seconden kijkt kun je kijken of je goed zit. Als je direct vanuit rust overgaat in een snel tempo en je direct probeert vanuit je horloge het juiste tempo te vinden dan blijf je op en neer gaan in je snelheid. Dat heeft ieder horloge en is eigenlijk heel normaal.
Wat je ook kunt doen is je data field aanpassen naar lap pace (ronde tempo) je ziet dan je gemiddelde per ronde en die is veel gelijkmatiger omdat het dus een gemiddelde is.
De venu 2s heb ik als dagelijks horloge, is echt top! De vivoactive is ook fijn, die had ik voor deze. Prima om mee hard te lopen en ondertussen is de accu zo goed dat je een marathon ermee kunt lopen (maar dan niet op hetzelfde moment muziek luisteren, bij een halve kun je wel muziek luisteren en gps aan hebben).
Ik denk niet dat ik ooit een marathon zal lopen. Ik heb eerder max 10 km in mijn hoofd.
Is de venu 2s (garmin waarschijnlijk) meer aan te raden of?
De reden dat ik voor de venu 2s koos in plaats van de vivoactive was heel simpel: hij is 2mm (ofzoiets) minder hoog. En aangezien ik smalle polsen heb en een groot horloge heb voor de serieuze trainingen wilde ik het horloge wat het beste draagbaar was.
Volgens mij zijn de horloges verder vergelijkbaar qua functies.
Dank u wel voor de info. Dan ga ik waarschijnlijk voor de vivo active is iets goedkoper en is voor mij voldoende nrml
Ik ga zo hardlopen maar zit zo te twijfelen over wel trui of geen trui. Heb alleen maar een kort shirtje bij me momenteel want ben niet thuis. Deze temperatuur zit altijd zo erg op de rand van wel/niet.
En wat is het geworden?
Je kan altijd nog laagjes dragen en laagje uit doen.
——————
Vandaag had ik een trailrun event van 52km op de Utrechtse heuvelrug. Heerlijk gelopen, in mijn beoogde tijdsdoel. Zo mooie omgeving en lekker weer. Beetje runnershigh nu haha
Begonnen met een trui die ik uiteindelijk om heb geknoopt inderdaad! Begin is fris maar als je eenmaal bezig bent is het toch wel echt warm.
Wat een mooie prestatie, 52km! Was echt een goede loopdag qua weer.
Even op mezelf reageren maar ik ben nog steeds bezig met 2/3 keer in de week hardlopen! Wel omdat ik niet goed durfde de basistraining paar keer herhaald. Maar morgen wil ik toch een stap verder gaan. Eigenlijk ben ik ondanks deze baby steps retetrots op mezelf dat ik het doe. Want ik ben echt asportief en geef meestal snel op. ik lijk eindelijk iets gevonden te hebben wat ik leuk vind. Goed misschien verdwijn ik na morgen wel stilletjes uit dit topic
Super goed! Keep it up