Ik denk dat je eerst moet bedenken waarom je intervallen haat en waarom je het dan toch zou moeten doen van jezelf? Een programma als die van Annemerel gaat je niet helpen om intervallen niet te haten als je niet weet waarom je het haat en wat je kan doen om het leuker te maken. Zij kunnen je wel tips geven om het te leren en geld betalen kan een stok achter de deur zijn. Misschien als je het probeert voor 3 maanden dat je het erna wel leuk vindt.
Ik vind intervallen juist wel heel leuk en ik hou van wandelen in mijn trainingen dus als ik een intervaltraining doe dan is het dus geoorloofd om te wandelen
En inmiddels ken ik mijn tempo’s goed en is mijn lichaam (en geest) geadapteerd aan de trainingen waardoor het niet meer zo
voelt als ik wel tot het gaatje probeer te gaan.
Ik zou beginnen met intervallen van 5x200m of 5x1 minuut ofzo, en dan alleen maar lichtjes aanzetten. Wandelen vooraf na het inlopen, en wandelen in de pauzes. Of voeg een keer ‘strides’ toe in je duurloop. Dit zijn korte versnellingen van 20-30 seconden, maar ook hier, niet gaan sprinten, comfortabel blijven lopen. Ook met wandelen tussendoor.