Haha ik kwam naar dit topic om te vragen of je kan hardlopen in de sneeuw, heb ik nog nooit gedaan. Is dat verstandig?ik ben over het algemeen niet de meest handige en sportieve persoon. Ik ga wel naar Parijs vanavond dus ik kan niet uitglijdenš
Minder omvang maar met nog steeds hetzelfde aantal dagen en ook met interval/tempo. Alleen dus totaal minder kilometers en minder herhalingen.
Jaa kan wel hoor! Gewoon rustig aan doen, dan is het wel goed te doen meestal is mijn ervaring. Ik denk dat het qua gladheid nog wel meevalt ook? Ik vind het gevaarlijker als er zoān laag sneeuw al een paar dagen ligt en zo vastgevroren is dat het net een ijsbaan is op sommige plekken.
top, dankjewel!
Rustweek is bij mij niet rennen. Wel veel rekken en strekken, vaker op mijn spijkermat liggen, massage, sauna, wandelen.
Ja klopt. Idk, mijn schema ging niet op km maar op aantal min aan een stuk rennen en met 35 min aan 1 stuk zat ik op 5km. Dus het ging idd heel snel maar het voelde qua conditie ook goed aan!! Alleen daardoor moet ik nu op de blaren zitten
Ik vind het geen goed schema als het je al na een maand 35 minuten achter elkaar laat lopen
Tsja⦠het was het schema van Nike Run Club dus ik dacht dat dat wel goed zat
Heb je niet toevallig het schema voor een snelle 5km gevolgd ipv het opbouwen naar 5km schema? Kan me voorstellen dat je het vertrouwde verder als het van Nike is hoor, maar daar zit natuurlijk nogal een verschil tussen.
Nope⦠had het schema voor echt de ultieme beginners zelfs gedaan. āGet started - 4 week training planā
Ja vind ik ook erg snel! Ik ben gestart met het start to run en dat doet 10 weken over 30 minuten
Vandaag weer een 50km ultra gelopen. Zo heerlijke afstand. En ik liep ook nog eens een nieuw pr!
Het was wel wat koud.
Nog meer de kou getrotseerd vandaag?
Wat goed!
Ik heb vanochtend 5 kilometer gelopen valt bijna in het niet met 50!! Echt super knap. En top dat je er nog een pr hebt gelopen ook.
Maar het was inderdaad koud en niet echt zon dus ik vond het irritant dat ik mn handschoenen was vergeten aan te doen.
wat knap @anon81378386, proficiat!
@Evenveel heeey elke kilometer is er eentje, toch!
Ik liep net 4km samen met mijn vriend om mān nieuwe schoenen in te lopen. Lopen echt als wolkjes. En inderdaad kouuuud en grijs weer, bleh.
Nou vind ik niet hoor. Elke kilometer is er een en telt net zo hard.
Oja zonder handschoenen is wel vervelend.
@trompeloeil o, nieuwe schoenen is altijd zo lekker gevoel in het begin. Nice!
Ja ik heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens 10 gelopen. Vond het idd heel koud! Ik liep ook een groot stuk over de dijk, dus vol in de wind
En na 9km ofz was de weg af gezet, dus was ik bang dat ik weer helemaal terug moest maar gelukkig kon ik er langs
Omdat ik nog steeds trots op mezelf ben en het steeds beter gaat!
Begin januari gestart met een groepje om in 13 weken 5KM te kunnen hardlopen en behalve dat dat een stok achter de deur is vind ik het ook echt leuk. Enige jammere aan deze groep vind ik nu dat er mensen bij zijn gekomen die al 5/10 jaar rennen maar āeven opnieuw willen beginnenā. Dus die stuiven dan weg en de trainer loopt dan ook gelijk in een hoger tempo erachteraan. Dit heb ik vorige week wel aangegeven en hoop dat het deze week meevalt. Want merk toch aan mezelf dat ik dan ook sneller wil mee rennen en verrassing dat kan ik echt niet.
Dus vorige week viel de training met de groep mij heel zwaar. Maar toen ging ik dit weekend alleen in het natuurgebied hardlopen en gisteravond ook en ging het lekker, vond ik de stukjes wandelen tussendoor echt te lang duren en zou ik vandaag bijna weer willen gaan (echt wie ben ik geworden maar mijn benen hebben ook rust nodig). En waar ik eerst dacht ādit schiet toch niet opā kijk ik nu om mij heen en denk ik āhuh ben ik al hier?ā qua tijden wordt het natuurlijk pas interessant als ik 5km achter elkaar kan hardlopen maar voor nu vind ik het verschil in afstand al leuk om te zien. Ik moet nog 10 weken misschien denk ik aan het einde ik kan nu lekker om de dag 5km rennen en prima, maar hoop toch echt over een half jaar nog steeds bezig te zijn met opbouwen maar dan naar de 10km
Ik heb vannacht bedacht dat ik misschien maar 3km als doel moet stellen en dat dan gewoon blijven rennen. Ik vind 5 toch echt wel een dobber steeds waardoor ik afhaak nadat ik het heb bereikt. Misschien helpt dit
Wat bij mij ook nog wel eens werkt is om niet in afstanden te denken maar gewoon naar buiten gaan met het idee bijv 20-30 min te gaan op een tempo waar ik zin in heb, muziekje erbij, niks moet. en als ik zin heb kan ik langer doorgaan en als ik eerder geen zin meer heb ook helemaal prima.
Wat vervelend dat er mensen aan een beginnersgroep meedoen die gewoon al kunnen hardlopen? Dat is toch ook niet leuk voor hun? Hopelijk begrijpt de trainer dat en gaat diegene jullie gewoon meer aandacht geven.
Wel fijn dat je merkt dat als je zelf gaat lopen dat het zo lekker gaat!