Hardlooptopic (Deel 1)

Nee ik ben uiteindelijk niet gegaan! Had zaterdag een vrijgezellenfeest dus kwam niet zo lekker uit haha
Heb nu een kleine begin maart op de planning staan, je kan daar 16 en 10 km lopen en het plan was 16 maar door die shin splints paar weken terug heb ik het wat rustiger aan moeten doen. Ik loop nu weer 8 a 9 gelukkig pijnloos dus wil het even af laten hangen van komend weekend, of ik dan met een goed gevoel meer dan 10 kan lopen. Dan wil ik nog wel voor de 16 proberen te gaan en anders 10

Ik ga wel in april sowieso de estafette doen bij de Rotterdam Marathon en dan het laatste stuk, dus de 12.5!

3 likes

Fijn dat je weer pijnloos loopt elk geval!

En leuke plannen heb je, klinkt ook haalbaar als ik het zo lees.

1 like

Ik liep mijn eerste rondje sinds heel lang weer eens echt op wolkjes! Had mijn hartslag heel goed onder controle, mooi tempo en op het einde nog een paar sprintjes van 100m getrokken. Zo fijn om de week mee te beginnen!

5 likes

Ik was vanavond even een rondje gaan hardlopen, maar ik raakte een klein beetje gefrustreerd door mijn tempo.

Voor mijn gevoel was ik best lekker aan het lopen, maar kreeg veel ā€˜tragere’ tijden door dan dat ik zou verwachten.

Heb nu de neiging om mijn hardloophorloge de schuld te geven, maar misschien heb ik gewoon niet echt een beste dag.

Was hier van de week niet iemand die vroeg of er youtubefilmpjes zijn voor krachtoefeningen voor hardlopers omdat ze liever iets had om ā€˜mee’ te doen in plaats van een geschreven artikel van bijvoorbeeld Runnersworld?

Ik zocht het bericht omdat ik benieuwd was naar de reacties, maar nu kan ik het niet meer vinden. Of heb ik dit gedroomd :sweat_smile:

2 likes

@Wasbeer het was hier, haha. maar nog niet echt reacties verder zo te zien

2 likes

Oh ik ben echt scheel :joy:

Maar @Nomine mocht je wat gevonden hebben houd ik me aanbevolen!

1 like

Nog niet maar ik zal nog verder opzoek gaan. Mocht je de Nike+ app nog niet hebben, is dat wel een aanrader. :smiling_face: En wellicht dat iemand hier nog suggesties heeft voor ons beiden.

2 likes

Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer je tempo los te koppelen van je gevoel! Jouw gevoel zegt dat je lekker aan het lopen bent maar je laat door je horloge bepalen of dat wel echt zo is. Tempo maakt echt helemaal niks uit! Het is alleen belangrijk als je specifiek wilt trainen voor een bepaald tijdsdoel.

6 likes

Gisteren heb ik eindelijk weer hardgelopen. Geen grote afstand, maar heerlijk gelopen en hoop het nu weer op te kunnen bouwen. Mijn doel is voor nu pijnvrij hardlopen en dat weer uitbouwen naar 10 km.

5 likes

Ben begonnen met een schema voor een halve marathon! Spannend, mijn langste afstand is nu 15k en comfortabele afstand is 10 k. Wat ik het meest spannend vind is dat ik al 3 jaar loop, maar dat het me nooit echt gelukt is om 3 keer per week te trainen en blessure vrij te blijven. Nu is de 3e training van dit schema vaak een kleine run van 3k, dus zit te denken dat dat wel moet lukken. Ben benieuwd :sweat_smile:

9 likes

Welke foamroller gebruiken jullie? Die van mij kraakte al super lang heel hard en is net kapot gegaan bij het rollen van m’n kuiten haha. Het was zo’n holle met puntjes.

Een van de decathlon en die werkt goed!

1 like

Ik heb er eentje van Action.

1 like

Nou wat een succes hahaha gisteren hier dit gepost en vannacht tijdens mijn slaap iets met mijn knie gedaan (?) en nu kan ik mijn knie niet buigen. Gelukkig heb ik de eerste 3 k van het schema al achter de rug :joy: word nog wat zo.

Ik heb er al jaren een van Trigger Point. Die werkt top!

1 like

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst tijdens een evement een halve marathon gedaan. Was echt leuk! Ik ging ook harder dan normaal, dus ik zit eraan te denken om binnenkort bij een training ietsje sneller te gaan. Vind dat wel spannend. :flushed:

10 likes

Het wedstrijd-effect! :smile: Je kan altijd meer in een wedstrijd dan in een training!

Ongevraagd advies:

Goed idee om meer in snelheid te variƫren in je trainingen, bijv. in blokken van een paar minuutjes op het tempo van je halve marathon of ietsje sneller. Ik zou wel proberen te voorkomen dat je trainingen een wedstrijd worden zeg maar, het zijn nog steeds trainingen dus je hoeft niet van start tot finish je wedstrijdtempo te lopen maar je kunt wel meer oefenen op snelheid door middel van intervaltraining.

2 likes

Wat een heerlijk weertje om te lopen zeg! :sunny:

6 likes

Ja ik vond het wel lekker met de zon vooral. Had ook wel tegenwind, maar vorige week waaide het volgens mij harder. Toen waaide mn staart de hele tijd in mn gezicht en dat deed gewoon pijn :sweat_smile:

Ga je met stevensloop ook 5 lopen? Wel lekker als je ruim op tijd het gevoel hebt er klaar voor te zijn vind ik altijd.

2 likes