Oooh, wat een heerlijk (hardloop)weer!!
Jammer dat ik last van mij stuitje heb en er alleen naar kan kijken
Oooh, wat een heerlijk (hardloop)weer!!
Jammer dat ik last van mij stuitje heb en er alleen naar kan kijken
Haha ja snap ik ook wel
Wind mee is wel lekker haha maar tegen kan wel ellendig zijn
Ik vond het vandaag echt veel te koud, ben na 2.5 km gestopt. Kwam er totaal niet lekker in
Echt mooi hardloopweer.
Ik raad alleen niet kilometers achter elkaar tegenwind op strand aan. (Wat ik dus had)
Toch weer een 51km gelopen! Veel zwaarder dan die van vorige maand, ik wilde zelfs uitstappen/stoppen, dus extra blij en trots dat ik het uitgelopen heb.
Kan iemand een chille rugzak aanraden om mee te lopen? De afstand naar mijn werk is eigenlijk ideaal om af en toe te lopen, en we hebben douches. Maar er moet dan wel redelijk wat in de rugzak passen. Een set kleren / douchespullen / micro handoek / lunch evt.
Nu ga ik vaak voor mn werk maar dit is qua timing zoveel praktischerā¦
Wat wil je uitgeven?
Goh geen fortuin, maar liever 1x goed dan goedkoop en oncomfortabel, want dan ga ik het niet gebruiken.
Ik zat nu naar 15l a 20l hiking rugzakken te kijken, bv deze:
Edit osprey tempest 20, merk dat de website de naar de startpagina omleidt
Edit: oh lopen = hardlopen (Vlaams)
In die prijscategorie heeft Salomon ook mooie rugzakken. Ik heb zelf geen ervaring met hikingrugzakken maar ik verwacht dat ze iets meer waterdicht zijn dan hardlooprugzakken met dezelfde inhoud. Daarin zou je je spullen in een waterdichte zak moeten stoppen om te voorkomen dat ze vochtig worden van zweet/condens. Verder denk ik dat de hardlooprugzakken iets comfortabeler zijn met rennen en dat met een hikingrugzak het iets meer beweegt, maar daar kun je je op aanpassen natuurlijk.
Andere merken waar je nog naar kunt kijken zijn Instinct Trail en Ultimate Direction
Ik heb bijna start to run met Evy afgerond! Nog 4 lesjes⦠Ik doe het allemaal op de loopband helemaal vlak op 8,5km/h dus niet zo heel snel of heel denderend in verhouding, maar toch heel trots op mezelf!
(Ik ben vorig jaar bevallen en daarbij/voor heel erg ziek geweest dus dit was meer een soort van revalidatie.)
Over 1 week ongeveer heb ik me ingeschreven voor een hardloopwedstrijd (4km) wat mijn eerste keer buiten rennen in tijden wordt. Ben erg benieuwd! Hoop vooral dat het niet te koud of niet te warm wordt
Volgend jaar zou ik wel weer de 1/4e van Rotterdam willen rennen! Mijn vriend heeft het in zijn hoofd gehaald om volgend jaar de hele marathon in Disney (Florida) te gaan rennen⦠Als hij dat echt gaat doen dan zou ik daar wel een halve willen doen denk ik⦠Hoe vet is dat?
Is er trouwens een goed alternatief voor de Lululemon Speed Up Tight? Mijne is nu 3 jaar oud (en nog steeds heel erg fijn!) en zou er wel eentje bij willen hebben.
Ik ga vanavond voor het eerst in twee weken (thanks corona) hardlopen en zie er echt een beetje tegenop. Ik doe mee aan een cursus zodat je in 13 weken een half uur moet kunnen hardlopen. Zitten nu op week 8 (geloof ik) en echt het idee dat ik nu cruciale weken heb gemist. Ga rustig aandoen uiteraard maar poeh, ik vind het spannend.
Waarschijnlijk zal het wel wat zwaar zijn inderdaad, maar je hebt ook al iets opgebouwd in de weken daarvoor. Dus je zal het ook weer snel oppakken en kunnen hervatten waar je was gebleven. Voor vanavond lekker rustig hardlopen en niet teveel druk op jezelf leggen.
Het is gelukt maar het was zwaar! En mij even verkeken in de laatste set. Dacht dat het 3x90 seconden was maar was 3x3 minuten ik snapte al niet waarom die man niets zei. Wel iets vaker langer gewandeld tussendoor en morgen weer training met de groep. Hopelijk kan ik ze een beetje bijhouden.
Ik heb afgelopen zondag 10 km gelopen in georganiseerde vorm en het ging zo goed!
In januari had ik last van shin splints dus sindsdien niet meer dan 8.5 km gelopen maar nergens last van zondag, het weer was top, een super vlak parcours ook dus ideale omstandigheden
Ik loop meestal niet zo snel over een langere afstand, 6"20 was mn doel voor gemiddeld tempo maar heb m in 6"05 gelopen! Net niet onder het uur dus maar dat is het volgende doel
En uiteraard de 12.5 km op de estafette lopen bij de Rotterdam Marathon! Daar ga ik minder/niet op mn tijd letten, dat wordt echt om ervan te genieten.
Ik ben wel echt een koud weer loper, ik houd van de lente en zomer maar qua hardlopen is het ellende haha dus benieuwd hoe lang ik dit ga volhouden (vorig jaar: heel kort, heb het toen in september pas weer opgepakt)
Wat goed! Heb jij het hardlopen weer oppakken ook gecombineerd met specifieke oefeningen voor core en bekkenbodem? Ik wil bij 4 maanden post partum weer voorzichtig beginnen maar wel met ook goede spierversterkende oefeningen erbij.
Lopen er ook mensen de CPC dit weekend?
Ik heb me dus wel ingeschreven voor de 5 met het idee dat ik een snelle tijd zou willen lopen maar ik heb de laatste tijd heel weinig gedaan dus twijfel om te gaan
En @oliverqueen ja ik ga de 10 doen met een oud collega! Wel gewoon met haar mee is het idee dus geen poging voor een hele snelle tijd ofzo. Doe je ook mee? Ben wel benieuwd hoe de 10 is. Ik heb een paar jaar terug de 5 gedaan en werd echt gek van die drukte en schoolkinderen, waarbij men ook niet een beetje rechts aanhield ofzo. Heb echt stil moeten staan soms door die drukte
Ik ga de 5 doen met een vriendin. Ik had het liefs 10 gedaan maar ik heb de afgelopen tijd niet genoeg kunnen trainen. Volgend jaar weer een kans daarvoor!
Welke afstand ga jij doen?
Ik heb in het begin alleen oefeningen met de fysio gedaan, maar ik was echt heel erg verzwakt. Pas een jaar na mijn zwangerschap heb ik het hardlopen pas weer opgepakt, daarvoor was me dat niet gelukt. Ik zou sowieso eerst fysio aanraden en dan kijken wat die zegt, of je beklemtonen sterk genoeg is etc nu doe ik af en toe (maar niet vaak genoeg) dit filmpje 8 MIN PELVIC FLOOR WORKOUT | Strengthen your Pelvic Floor and Core with 16 different exercises - YouTube
@littlenumbers @Kermit ik ga de halve marathon doen! Maar ik ben ook bang voor de drukte. Alle afstanden zijn heel druk is mijn herinnering en ik heb me helaas te laat ingeschreven waardoor ik in de derde wave sta i.p.v. op eindtijd. Maar op de 10 en halve zijn als het goed is geen tot weinig schoolkinderen haha. En met een beetje geluk is het alleen het eerste gedeelte druk en daarna loopt het wel los⦠Dan kun je wel rustig starten en snel finishen!
En ik hoop dat de wind een beetje gaat liggen! Ik weet nog dat het in 2019 is afgelast vanwege een storm.
Haha ja volgens mij moeten al die kinderen dat voor gym doen ofzo? Ook af en toe gewoon in spijkerbroek of op normale schoenen van dat ik me herinner⦠wel lang geleden, of ja, 2020 haha. Zo net op het beginpunt van corona. Dat was sowieso ook een beetje een gekke editie of ja het voelde gek erheen te gaan, na idd die wind het jaar ervoor ook al.
Hopelijk valt het bij de halve een beetje mee met wave 3! Ik ben mn collega wel een ietwat optimistische tijd laten invullen (al denk ik dat ze dat best kan), zodat we in ieder geval in wave 2 zitten dus dat zal wel loslopen!