oohh is dat alweer! ik volgde het vorig jaar op twitter idd, al was het toen later of niet? ik heb in mn hoofd zitten dat het meer april is hmm.
edit: haha goeie updates wel https://twitter.com/keithdunn/status/1635730926347993088
oohh is dat alweer! ik volgde het vorig jaar op twitter idd, al was het toen later of niet? ik heb in mn hoofd zitten dat het meer april is hmm.
edit: haha goeie updates wel https://twitter.com/keithdunn/status/1635730926347993088
Ik volg het niet echt, dat duurt zooo lang
Alleen als af en toe mensen die ik volg op insta iets delen over een bekende zoals Karel Sabbe dan krijg ik dat wel mee. Maar verder heb ik echt geen idee wie er allemaal mee doen. Achteraf de docuâs op YT vind ik wel altijd gaaf om te zien, maar ik heb soms ook het gevoel dat bijna iedere loper een eigen camera crew mee heeft om alles vast te leggen.
Dat maakt het dan weer minder speciaalâŠ
edit: al die cameraâs joh niet normaal meer dit: https://twitter.com/sjanssens/status/1635654260888068097?s=20
En dit ook, die mannen achter Laz met die telefoons https://twitter.com/dav1dmiller/status/1635661515238830081?s=20
Ik ben redelijk recent begonnen met hardlopen en heb zaterdag 5km gerend (2Ă 20 seconden gewandeld). Denken jullie dat het haalbaar is om over een maand 7 km te rennen? Dan is er een wedstrijd waar ik graag aan mee wil doen, maar ben bang dat het wat te hoog gegrepen is.
Ja het speciale is er wel beetje af zo.
Ik volg meestal de twitter die @littlenumbers noemt, maar ergens is Barkley erg overhypt geraakt denk ik?
Maar ik moet wat tijdens taperen voor dit weekend ![]()
Dit is zeker haalbaar. Als je nu al 5 km kunt, red je het om over een maand 7km te kunnen. Je zou dan nu eventueel elke week je afstand met 500 meter verhogen om uiteindelijk tot 7 km te komen. Maar het is niet altijd nodig om de volledige afstand een keer gelopen te hebben. Dus als het niet lukt met trainen om tot 7 te komen, maar tot 6 dan red je die laatste km tijdens de wedstrijd ook. Tijdens evenementen is er een heel andere sfeer en daardoor loop je vaak makkelijker (runners high).
Wat kan helpen is proberen je armen sneller te bewegen (in plaats van je benen), dat is makkelijker! Dat kan namelijk niet afzonderlijk van elkaar, als je armen sneller bewegen gaan je benen automatisch mee. Je hoeft dat ook niet meteen je hele training te doen; een x aantal blokjes van een paar minuten zal over tijd echt verschil maken
In het begin gaat je hartslag er waarschijnlijk wel van omhoog, maar dat is eigenlijk met alles wat je aan loopstijl probeert aan te passen zo. Ken daarnaast genoeg mensen die met deze pasfrequentie al jaren pijnvrij (en heel hard) lopen.
Trager lopen is niet erg he.
Ik krijg bij jou het idee dat je altijd alles op 1 tempo wil lopen?
Je groeit juist door tempo-wisselingen en langzamer lopen (juist ook als je je omvang wil vergroten en jezelf overbelast - wat je nu hebt in feite). Niet elke training hoeft voluit en is geen wedstrijd.
Als ik dit idee mis heb, excuus!
Zo hé, ik kende het niet maar dankzij jouw post ben ik van alles hierover gaan lezen/volgen. Wat is dit voor gekkenwerk haha, lijkt wel iets uit een boek.
Ze moeten paginas uit boeken scheuren om te bewijzen dat ze de route hebben gevolgd, de start is dmv een sigaret die wordt opgestoken, als er iemand uitvalt klinkt er trompetgeschal én als je vroegtijdig stopt & een jaar later weer mee wil doen moet je een pakje peuken meenemen? Ook lees ik verhalen van mensen die gewoon gek werden tijdens het rennen, iemand dacht urenlang dat hij een vuilnisman was. Heeeeeel erg leip dit, superveel respect voor de deelnemers. Echt bizar.
Die verslaglegging is ook wel echt goud. ânondescript guy finished loop 2â.
Wat een wereld zeg.
Ja, haha, het concept is (vind ik) geniaal.
De lopers krijgen ook een ander horloge dan hun eigen trouwens! Ze lopen niet op gps.
En het is niet direct âgek wordenâ na bepaalde tijd/afstand heb je kans op hallucinaties. Dat is wat gebeurd, mede door slaapgebrek
Excuus, had ik misschien beter moeten verwoorden! Inderdaad door slaapgebrek en uitputting natuurlijk.
Las ook een verhaal van iemand die een verkeerde afslag nam, bij een gevangenis terechtkwam en toen 3 uur lang heeft vastgezeten bij de bewakers daarvan omdat ze hem maar verdacht vonden
Holy cow Jasmine Paris is net aan loop vier begonnen, de eerste vrouw sinds 2001 (!) die loop vier start
Het helpt ook om drills te gaan doen zoals high knees en vanuit daar te versnellen. Of sowieso meer korte intervallen en strides toevoegen aan je trainingen, dan oefen je ook automatisch een hogere cadans.
Ik ben helemaal stilgevallen en zit nu in een negatieve spiraal. Ben zo teleurgesteld in mezelf en voel me dik en zwak. Ik ga maar proberen om toch terug te starten met de oefeningen van de kinesist en met voorzichtig terug te beginnen lopen. Lijkt nu alsof ik nooit nog terug aan 10 miles ga geraken (ja peanuts voor de meesten hier) maar dat is onzin natuurlijk. Moet âgewoonâ terug beginnen en blijven doordoen.
Hiii allemaal, ik ben een tijdje uit de running (hahaha
) geweest door een blessure (scheenbeenvliesontsteking), maar heb nu groen licht gekregen van de fysio om weer van start te gaan. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het best nu kan gaan starten zonder mijn scheenbeen weer te overbelasten. Vorige keer had ik namelijk te snel opgebouwd, maar het ging als een trein totdat ik dus die blessure kreeg.
Heeft iemand een goed schema dat ik kan volgen wat dus echt rustig opbouwt? Ik wil namelijk echt niet weer een blessure want wil in oktober de halve marathon rennen!!
Kun je samen met de fysio een schema maken met goede oefeningen en een rustige opbouw? Dat zou ik denk ik doen. Die weet hoe je loopt en hoe je blessureverloop was.
Ja heb inderdaad een aantal oefeningen meegekregen! Hij gaf aan dat ik eigenlijk elke keer echt heel kort moest hardlopen (dus echt 2 min., 3 min) en dat dan rustig opbouwen. Ondertussen zit ik weer op 10 min pijnvrij maar ik durf niet zo goed weer serieus te gaan trainen. Ik zou het hem wel kunnen vragen maar heb niet zoân zin in extra consult kosten als er hier misschien ervaringsdeskundigen zitten haha!
he verdorie de ontknoping van de barkley is ergens tussen 2 en 3 ofzo en ik ben ook moe na een korte nacht, maar toch blijf ik steeds op twitter kijken haha
Ik ben in Mexico en dankzij de post van @anon81378386 ging ik er ook allemaal feitjes enzo over opzoeken. Karel Sabbe heeft het gehaald! Die twitter van keith is hilarisch.
Jaa wat goed
Hij heeft t wel echt nog spannend gemaakt met zo weinig tijd over zeg haha
Huh ik was even in de war door deze twee posts. In de eerste zeg je dat je weer gaat beginnen maar in de tweede zeg je dat je alweer op 10min zit. Sinds wanneer ben je dat aan het opbouwen en volg je al een schema?
Op het internet vind je heel veel schemaâs om naar 5 kilometer op te bouwen en ik zou met een blessure-verleden na 10min hardlopen nog niet eens denken aan serieus trainen. Eerst maar eens rustig opbouwen naar pijnvrij 45-60 minuten, neem daar gerust een paar maanden de tijd voor. Gewoon alles lekker op een rustig tempo. En als je dat pijnvrij kunt en je daarmee je belastbaarheid weer hebt opgebouwd, dan kun je weer serieus ergens voor trainen ![]()
Als je te snel alweer gaat âtrainenâ dan maak je misschien wel weer dezelfde fout als eerst.
Hoe is het gegaan?
Ik heb gisteren voor het eerst ooit 10km gelopen. Ik wandel nog na elke km, maar wel 10 hardlopen in totaal. Volgende week moet ik zorgen dat eerst ga poepen en dan lopen. Vanaf 5 km moest ik al en dat was natuurlijk op het verste punt.