Hè leuk ik doe ook die afstand over 2 weken! Kan bijna niet anders dan dat we hem in dezelfde (rot)stad doen!
Maar inderdaad, zoveel lopers vandaag! Heeft wel een gezellig gevoel, in mijn hoofd trainen ze allemaal voor de marathon haha.
Hè leuk ik doe ook die afstand over 2 weken! Kan bijna niet anders dan dat we hem in dezelfde (rot)stad doen!
Maar inderdaad, zoveel lopers vandaag! Heeft wel een gezellig gevoel, in mijn hoofd trainen ze allemaal voor de marathon haha.
Meer mensen vandaag aan de start gestaan in Parijs? Ik vond het een schitterend parcours maar vanaf 32k wel echt zwaar!
Ik loop 'm over twee weken ook en mij viel het de laatste tijd ook al op dat er zo enorm veel hardlopers zijn
Loop zelf langs de Rotte en daar kan het soms zo waaien. Had ik wind mee had ik het bloedheet, had ik wind tegen vond ik het maar frisjes.
Ik gebruik idd ook 170-180 bpm playlists en dan vooral drum and bass. De meeste drum and bass nummers hebben een bpm tussen de 170 en 180 en dat rent zoooo lekker!! alsof je zweeft!
Wat vet! Was dit je eerste marathon of heb je er al meer gelopen?
Ik doe met twee vriendinnen mee aan een 10k wedstrijd en we hebben hiervoor een Whatsappgroep aangemaakt. Heeft z’n nut al meerdere keren bewezen want als je ziet dat de anderen ondanks kou/moe/regen toch een rondje hebben gelopen, motiveert dat om toch ook te gaan.
Peer pressure werkt
Het was mijn vierde!
Ik loop nog niet zo heel lang hard (2 maanden) en ben nu op een soort plateau beland. Ik merk niet echt dat ik vooruit ga. Ik heb nu een paar slechte sessie achter de rug waar ik niet de training van het schema kan afmaken. Hebben jullie hier ervaring mee of tips?
Wat bedoel je met een plateau, dat je niet vooruit gaat?
Ik ben zelf ongeveer een jaar geleden begonnen met rennen en in mijn ervaring komt het weleens voor dat je soms gewoon even een slechte dag hebt of er even niet lekker in zit. Ik deed die trainingen dan een keertje opnieuw, maar ging ze niet eindeloos herhalen.
Ja ik ga niet echt meer vooruit. Heb nu een paar slechte sessies achter elkaar gehad. Waarbij ik steeds de training niet kon afmaken (dus steeds dezelfde)
Stapje terug als je de training blijkbaar niet kan afmaken. Denk dat je teveel van jezelf verwacht in korte tijd. Het is overigens ook niet zo dat je met elke training beter wordt, slechte dagen horen erbij.
Hoe bedoel je; niet kunnen afmaken? Zou het wel lukken als je rustiger zou lopen bijvoorbeeld?
Ja dit zou ook mijn vraag zijn @Tessje2
Ik weet dat ik zelf in het begin altijd maar alles op een zelfde tempo deed en eigenlijk ook altijd sneller wilde zijn dan de keer ervoor. Maar toen ik in eerste instantie een stuk langzamer ben gaan lopen kon ik het ook makkelijker volhouden! Dat sneller worden komt dan vanzelf wel en kun je altijd als je langer bezig bent ook wat gerichter op trainen als je zou willen.
Ben weer begonnen met opbouwen en heb m’n hele schema voor de komende 8 weken in Notion gezet en ben echt super enthousiast! Vandaag was ook zo lekker hardlopen met dit weertje!
De beste tips zijn al gegeven! Even een stapje terug doen inderdaad en wat rustiger lopen. Als je een schema volgt een paar weken terug gaan en daar weer verder gaan.
Ik keek trouwens laatst dus naar die gepersonaliseerde bpm mixen op spotify (de zogenaamd betere feature dan de running functie van destijds:
Ik ben sceptisch
Heerlijk als je weer eens een nieuw pr loopt!
Ik heb er ruim een week afgelegen met corona, en dat terwijl ik volgende week 12.5 km zou lopen bij de estafette van de Rotterdam marathon in totaal 2.5 week niet hardgelopen erdoor
Met een zenuwachtig gevoel (want nog snel moe, duizelig, heeft mn conditie een klap gehad) heb ik net een klein rondje gedaan van zo’n 3km maar het ging verrassend goed dus ik heb nog hoop voor de 16e!
Ter voorbereiding zou ik idealiter maandag zo’n 7 lopen en als ik donderdag 10km kan, heb ik er wel vertrouwen in
Een lange tijd heb ik een blessure gehad en nu weer aan het opbouwen met hardlopen. Vandaag 5km gelopen en ik dacht dat het niet warm zou zijn (ondanks de zon). Dat was het wel, dus halverwege mijn lange mouwen shirt uitgedaan. Ik voel me nu echt weer een beginner terwijl ik een paar jaar terug precies wist wanneer ik wat moest dragen zonder dat het te koud/warm was. Enfin, wel heel lekker gelopen en nog steeds pijnvrij💪🏻
Fijn dat het zo goed is gegaan!
Ik heb me er vandaag ook echt in vergist! Kon helaas niets uitdoen, dus was echt een tomaat