Hardlooptopic (Deel 1)

ik heb m’n spm verhoogd naar 170 want ik rende met links bijna weer op m’n middenvoet en met rechts wel op m’n voorvoet, wat veel kuitpijn veroorzaakte en mn linkervoet ging er ook pijn van doen haha. ingewikkeld allemaal, maar net wel 8 km gerend, steeds een minuut wandelen na 5 min rennen, geheel pijnloos. nu dit een paar keer doen en dan steeds iets meer minuten achter elkaar denk ik. die halve marathon lijkt wel nog heel ver weg zo, maar die is ook pas in oktober. interessante jOuRnEy wel

5 likes

Meer meiden uit Noord-Holland die de 1/4e marathon gaan lopen in Rotterdam?

Dit weer? Warm maar dan regen of hagel, lekker veel (tegen)wind weer. April op z’n best eigenlijk. Ik kan er wel van genieten onderweg, de elementen. (Daarom ook niet in “klaag hier over het weer” topic want is geen klaag).

Ik ben wel echt klaar met de wind :sweat_smile: Ik vind het lastig om te bepalen wat ik aan doe, soms voelt het als 18 graden terwijl het 10 graden is. En dan steekt de wind op en is het weer ijskoud. :smiling_face_with_tear:

Hebben jullie ook wel eens dat je onverzadigbaar bent? Ik wil gaan hardlopen maar ik heb steeds een knorrige maag en ik vind dat het ergste om mee hard te lopen. Dus dan ga ik weer eten, het laten zakken en vervolgens heb ik weer honger i.p.v. dat ik kan gaan lopen. :triumph:

Nu ga ik maar de laatste aflevering kijken van de docu over de Boston Marathon bomaanslagen - heel indrukwekkend - en nog wat eten en dan daarna hopelijk hardlopen. :joy:

Ik ben zwanger en op het punt gekomen dat het oncomfortabel/te zwaar is om nog hard te lopen en ik heb er meer moeite mee dan ik dacht. Ik heb best wel last van bewegingsdrang. Probeer daarom maar wel veel te wandelen, maar vind het daarin ook lastig om niet te gaan/te minderen. Mochten hier mensen zwanger zijn (geweest), tot welke termijn hebben jullie gelopen?

Tot de dag voor de bevalling met 39 weken :grimacing: maar ik had een heel chille zwangerschap, eigenlijk geen kwaaltjes en kleine buik dus het ging gewoon, uiteraard wel aan heel rustig tempo. Vooral naar je lichaam luisteren en er niet over gaan! Ik heb gehoord dat zwemmen ook nog wel fijn kan zijn, misschien kan je dat proberen? Of fietsen (vond ik zelf lastiger qua houding, maar voor anderen misschien wel te doen)?

2 likes

Zelfde hier. Vorig jaar de marathon en nu kan ik nog geen 20 minuten wandelen zonder bekkenpijn. Ik doe nog wel wat aan krachttraining en ondertussen droom ik over nieuwe hardloopavonturen na de bevalling :wink:

1 like

Ik heb tot de 20 weken echt hardgelopen. Daarna kon ik het nog wel maar ik wilde mijn bekken niet overbelasten.

Ik ben toen gaan sporten via Mom in Balance, dat vond ik heel fijn omdat de trainsters weten wat je wel/niet mag qua oefeningen. Afhankelijk van hoe ver je bent en of je klachten hebt, jog of powerwalk je dan bij cardio-oefeningen.

Tijdens die trainingen heb ik bij de eerste zwangerschap tot 38 weken prima nog kunnen “joggen”. Bij de tweede ben ik rond de 30 weken gaan powerwalken.

1 like

Ik ben echt nu al bloednerveus voor zondag, ik ga de 1/4e lopen en ik hoop zo erg dat ik het haal binnen de tijdslimiet! Er komen ook allemaal mensen kijken en ik ben echt bang dat ik dan zo geweigerd wordt vlak voor de coolsingel omdat ik te langzaam ben :grimacing: ik droom er zelfs over. Echt heel overdreven.

Ik ga wel mijn uiterste best doen uiteraard! En ik heb er ook zin in om te lopen.

20 likes

Haha zo herkenbaar! Ik loop voor het eerst de hele en heb een beetje last van mijn knie. Ik denk/hoop dat het wel goed moet komen, maar omdat er mensen komen kijken word ik toch extra zenuwachtig.

2 likes

Oooh wat spannend! Heel veel succes :heart:

2 likes

Heel veel succes en vooral veel plezier! Geniet van de Mooiste!

2 likes

Heel veel plezier!! Het is echt een leuke om te lopen, weersvoorspelling is voor zover ook top

Ik heb gisteren een kleine 10km gelopen na 2 weken terug dus corona te hebben gehad dus ik heb er wel vertrouwen in dat 12.5km aanstaande zondag ook gaat!
Ik doe dus het laatste deel van de estafette en dat is zo leuk over de Bosdreef en Boszoom en dan de Coolsingel :star_struck: mocht het moeilijk worden is er altijd genoeg publiek om weer energie te geven om door te gaan

3 likes

Nee, schiet je ook niet veel mee op om morgen nog zo ver te lopen behalve als je vaker in het weekend beide dagen loopt. Als je morgen gaat, sta je zondag alleen maar vermoeid aan de start.
Paar weken wat minder ver lopen, maakt niet dat je het niet haalt. Het zit meer in je hoofd denk ik. En het publiek geeft ook vaak motivatie, en wedstrijd adrenaline!
Veel plezier gewenst!

4 likes

Geen zorgen maken! De finish van de kwart is tot 2 uur na de eerste startwave dus tenzij je 10 kilometer gaat wandelen ga je echt binnen de limiet finishen.

1 like

Er zit denk ik wel iets speling op tenzij je de allerlaatste bent die over de startstreep gaat misschien? Het is niet te doen om voor iedereen exact bij te houden of ze binnen die tijd zijn toch

Bij de uitslagen van vorig jaar zie ik ook wel netto tijden rond 1:30-1:40. En als je over de finish bent checken ze ook niet of je binnen de 1:20 zou zijn voor ze je een medaille geven. Dus zal wel loslopen als je het net niet zou halen! (Voor zover dat uiteindelijk aan de orde is)

3 likes

Niet teveel zorgen over maken hoor, komt echt goed! Het is zo’n gigantisch evenement waar ze (vnml van de gemeente) iets moeten opschrijven als richttijden; maar dat valt helemaal niet te handhaven met zo’n groot startveld. Vooral lekker van genieten!

2 likes

Succes iedereen morgen in Rotterdam met de kwart of hele!
Ik mag maandag aan de bak in Boston!

20 likes

Aah supergaaf!! Heeel veel plezier vast :fire:

1 like

Ik heb mijn startbewijs voor Rotterdam opgehaald en ben sindsdien extreem zenuwachtig. Niet normaal, kan mij niet herinneren wanneer dat voor het laatst zo was haha. Ik sluit mezelf vandaag thuis op, omdat ik anders ga proberen om van alle energie af te komen :smiling_face_with_tear:

Hoop dat jullie laatste dag(en) ook goed gaan en alvast veel plezier en succes!

7 likes