Mijn collega doet morgen ook mee met de marathon rotterdam ( heb haar begeleid met de training) vind het zelf nu ook spannend worden! Ik ga alles live meekijken op tv.
Veel plezier en succes alvast allemaal!
Je moet uiterlijk voor 11:20 binnen zijn dus als je niet om 10:00u in wave 4 als laatste start dan heb je meer dan 1:20 de tijd.
Als je een horloge hebt met gemiddeld tempo kun je in de gaten houden of je niet boven de 7ā34" per km uitkomt, dan zit je ook goed.
Veel succes!
Succes iedereen vandaag!
Ik zit lekker op de bank met de tv aan, haha. Ben benieuwd naar de race. Zag net wel echt fancy roze oranje schoenen bij Abdi haha, heb je haast een zonnebril voor nodigā¦
Wel totaal anders dan vorig jaar toen ik zelf nog mee deed. Al kon ik er destijds eigenlijk niet echt van genieten dus het kriebelt wel om het toch nog eens te proberen dus wie weet volgend jaar maar in de herkansing
Ik ben ook wel benieuwd wat Sifan Hassan in Londen gaat doen op de marathon! Voorheen volgde ik het allemaal wat beter maar ben afgelopen tijd echt niet meer zo op de hoogte merk ik, haha. Ik had zelfs volledig gemist dat vorig jaar het wereldrecord bij de mannen nog is verbroken in Berlijn??
Al komt dat misschien omdat ik sinds september eigenlijk niet echt meer hardlooppodcasts heb geluisterd terwijl ik dat eerder juist heel fanatiek luisterde. Vooral ook tijdens het hardlopen trouwens en ook dat heb ik in die periode weinig gedaan
Het ziet er trouwens wel uit alsof het een beetje vies weer is. Al zou ik dit zelf denk ik wel lekker hardloopweer vinden.
Echt goed loopweer.
Ik kijk ook op tv, vind dat altijd wel leuk!
Ja zelfs een beetje miezer zou ik niet zo erg vinden. Misschien alleen de wind een beetje veel van het goede? Maar ook dat liever dan warmte, haha. Ik kan zooooo slecht tegen warmte
Ohh grappig dat je hem hebt gezien
Jaa ik heb hem uitgelopen!! Dat was mn doel dus heel blij. Het begin vloog ik echt (waarschijnlijk ook wel iets te hard gelopen) en zo bij 6/7 had ik het zwaar maar op de coolsingel was alles weer goed
Nu ga ik trainen voor een snellere 5k en misschien volgend jaar weer, voor een snellere tijd.
Ik heb okee gelopen maar wel iets trager dan eerdere edities.
Maar de app doet gaar. Toen ik net de finish over was gaf hij de juiste tijd aan (uur en zes minuten) en nu is het aangepast naar 1uur22 minuten.
Lijkt iets fout te gaat bij de 5k meting want daar zou mijn tempo meer dan 9min/km zijn
(En het zou me niet moeten boeien maar ik werd al ingehaald door collegaās en nu lijkt het net of ik helemaal langzaam liep).
Ja bij 5k leek sowieso iets mis, mensen die keken zeiden dat ik 10 minuten stilgestaan heb op 5k? Niet het geval haha
Ik keek net op de site en daar staat een veel te snelle tijd!
Ik zou op de 5k gemiddeld 4.20 gelopen hebben. Dat red ik met een kort sprintje nog niet eens
Ik ben ook tevreden!! Net niet mn doel gehaald (dat was 1.20 en ik heb 1.21 gelopen geloof ik) maar ben allang blij dat ik het kon volhouden want ik had nooit eerder >11km gelopen. De kilometers vlogen echt voorbij het ging heel soepel!
Mn horloge was wel van slag want die heeft 14.1 km geregistreerd?
Doordat ik de 4e loper was heb ik lang kunnen aanmoedigen voordat ik zelf moest en daarbij was het wel echt kouddd, we stonden bij het 3e wisselpunt vol op de wind, ik was bevroren! Maar met het lopen zelf was het heerlijk
Ging goed bij mij! Was 47 seconden trager dan mijn streeftijd maar ben echt tevreden. Het was leukkk ik heb de hele middag nog vrienden aangemoedigd die de hele liepen, echt zoān toffe sfeer!
En perfect weer inderdaad! Was vanochtend bang dat het te koud zou zijn met die wind maar het was echt heerlijk!
Was leuk om te lezen hoe het bij jullie is gegaan!
Het was gisteren echt een geweldige dag en topsfeer as always (extra tof om aan de andere kant te staan). Merkte dat ik minder fit was dan twee maanden terug (ivm kleine blesurre en daardoor toch best veel trainingen overgeslagen), maar het is gelukt om mijn eerste marathon uit te lopen. Zo blij! Ergens denk ik meteen aan nog een keer meedoen volgend jaar, maar eerst even nagenieten
Ik vond overigens het stuk/publiek bij De Gele Kanarie echt niet grappig. Ik stond met aanmoedigen zelf daar tegenover vanaf ±11.15 en toen zaten mensen al aan het bier en toen ik er zelf lopend langs kwam rond 15 was het echt chaos. Die mensen hangen helemaal over de weg, moedigen aan met hun armen in je gezicht, ellende. Je kon niet eens met zān 2en naast elkaar lopen, ik moest publiek opzij duwen toen ik iemand wou inhalen
Iedereen stond daar ook te roken dus je liep als loper echt door een walm van vieze, dikke lucht. Ik kreeg het idee dat dat mensen zijn die er meer staan voor zichzelf dan dat ze lopers aanmoedigen.
Het stuk door Crooswijk vind ik bijvoorbeeld veel leuker. Dat is ook feest en drukte, maar anders op een positieve manier
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de Dam tot Damloop, 10 mijl. Nog meer hier die eraan mee gaan doen?
Ik overweeg het. Wil die al jaren lopen, maar ben bijna altijd op vaksntie dat weekend. Dit jaar niet, maar ben op dit moment geblesseerd, dus moet eerst ff kijken hoe dat zich ontwikkelt voordat ik me inschrijf.
Wel leuk dat jij je wel hebt ingeschreven!
Ik heb mij via werk aangemeld voor mudmasters! Ik merk dat ik het best wel spannend vind omdat ik een gemiddelde conditie heb. Nu weet ik dat het niet op tijd gaat en je obstakels mag overslaan maar dat is niet het doel. Ik ga de 12km doen. Zijn er hier mensen met ervaring die mij meer kunnen vertellen over hoe het was?
Ik heb 2x zoiets gedaan, 1e keer 16 km en 2e keer 12 en ik ben echt geen hardloper. Ik vond het echt heel erg meevallen, omdat je vaak voor obstakels eventjes moet wachten tot je aan de beurt bent ren je nooit een heel lang stuk achter elkaar. En volgens mij was er gemiddeld elke 500 meter wel weer een obstakel (37 in totaal op de 16km als ik het goed herinner).
Wel heb ik ook een paar stukken gelopen omdat ik snel last van mn knie krijg en het een oneffen terrein is, maar dat was geen probleem (en ik was zeker niet de enige).
Oh wat vervelend van je blessure net als je wel zou kunnen qua vakantie.
Loop je op dit moment helemaal niet?
Train je er zelf voor of in groepsverband? Ik heb me deze week ingeschreven voor een hardloop vereniging, om het lopen na een tijd weer op te pakken. Vroeger liep ik veel, maar ik heb zwakke knieƫn dus wil het rustig en onder begeleiding weer opbouwen. Weet nog niet of ik op tijd klaar zal zijn voor die 16 km