Hardlooptopic (Deel 1)

Ik ren 2 per week 10k. Ik ga wel trainen voor de 16, ik heb daar een keer een fijn schema voor gevonden en opgeslagen. Ik ga dat alleen trainen.

Slim om het via een vereniging te doen! Lijkt me ook best fijn maar ik ben als alleenstaande ouder niet zo flexibel dus ik pak echt de momenten die ik kan.

1 like

Ik ben dus nu weer bezig met heeeel rustig opbouwen (3x per week, waarvan 1 wandelsessie en ook stukjes wandelen tussen het rennen door bij de andere sessies) en ik ben zo bang dat ik nu weer last van die verdomde shin splints krijg. Ik snap het echt niet, ik heb braaf mijn fysio-oefeningen gedaan en 2 maanden (!!!) rust gehouden.

Ik heb er geen last van tijdens het rennen, maar als ik op mijn hurken zit voel ik weer diezelfde pijn en als ik aan mijn linkerscheenbeen voel dan voel ik ook allemaal onderhuidse bulten (tjes) als het ware, en dit voel ik niet aan mijn rechterbeen. Baal zo erg :frowning: Hoop dat het niet doorzet

Iemand ervaring met dat soort bulten?

Nee sinds 1,5 maand niet meer gelopen. En weet ook niet wanneer het weer kan. Dus DtD schrijf ik me sowieso voorlopig niet in, omdat het nog te onzeker is. Mocht het uitverkocht raken en ik wil en kan daarna alsnog, kan ik vast wel een startbewijs overkopen van iemand

Ja dat lukt vast dan wel. Zo naar als je door een blessure niet lekker kan rennen. Hopelijk herstel je snel!

2 likes

Ja echt he! Niet oké vind ik.

Ik zag dit op insta:

Bizar gewoon. Maakt me echt boos. Die lopers lopen daar toch niet meer comfortabel. :flushed: Je kan er letterlijk bijna niet meer doorheen en je ziet ook mensen oversteken zonder op of om te kijken.

edit: in video is het nog erger maar die kan ik hier helaas niet uploaden. Mocht iemand het willen zien ik heb hier de schermopname: https://tmpfiles.org/dl/1313844/schermopname2023-04-18om20.51.27.mov

1 like

Ja zeker nu het mooier weer wordt! Van de winter had ik de helft van de tijd geen zin wanneer ik gepland had te gaan lopen. En als ik nu mensen zie lopen denk ik pfff wil ik ook :sweat_smile:
En als het dan straks weer kan, zal ik ook wel weer geen zin hebben :joy:

1 like

Pff ja dat willekeurige oversteken inderdaad ook, dan ben je echt niet bezig met wat er om je heen gebeurt/waar het evenement om gaat
Op het eind werden lopers ook continu aangeraakt, in de vorm van “aanmoedigen” maar het ging verder dan een schouderklopje (wat al irritant is). Ik zou echt leip worden als dat dronken irritante publiek steeds aan me zit
Er wordt bij deze marathon altijd gepraat over de fijne sfeer en het leuke publiek maar ik hoop echt niet dat dit nu de trend wordt

1 like

Wat mij betreft mag er dan handhaving op dit punt komen, of afzethekken ofzo. Iets om maar het publiek bij de loper weg te houden.

Ik ben ook echt geneigd om dat filmpje door te sturen naar de organisatie dat ik het niet oké vind en het de veiligheid van de lopers in gevaar brengt.

1 like

Ik ben hier gelukkig zonder incidenten heen gekomen. Het was wel smal waardoor je net niet naast elkaar kon lopen, maar toen ik hier langskwam niks van aanrakingen of rookwalmen. Geen negatieve ervaring aan overgehouden dus (wel gehoord van andere deelnemers). Ik heb zelf veel support gehad van het publiek hier.

1 like

Ja klopt je verliest de flexibiliteit van het lopen als je het in groepsverband doet. Ik vind het zelf wel fijn dat het iets meer een sociale activiteit wordt zo. Maar dat komt ook omdat ik alleen woon en dan niet zo veel motivatie voel om ook altijd alleen te lopen. Ik denk dat het 1 keer per week met de groep, en 1 a 2 keer per week solo lopen wordt.

Net voor de tweede keer weer 5km gelopen en een minuut van de vorige tijd af :partying_face:

12 likes

yes ik heb m’n mojo terug!! net voor het eerst weer 8 km gerend, in 40 minuten, op 175 spm :partying_face: had eigenlijk nog wel door gekund, maar ik dacht calm yo tits ezw. en de truc was op spotify zo’n lijst op 175 spm, dat ‘mocht’ eigenlijk niet van mijn fysio omdat die ‘nooit helemaal kloppen’, maar nu dacht ik: wat een onzin eigenlijk. ja ik ben echt blij!! ik ken verder niet echt hardlopers dus daarom gebruik ik dit topic als dagboek haha

18 likes

jeetje zeg dit is echt niet okĂ©, ik zou het zeker naar de organisatie sturen. ik heb 1 x rotterdam gelopen en vond het niet zo’n leuke wedstrijd als iedereen altijd zegt. Ging zelf niet alleen te diep, maar vond het publiek terug na de kralingseplas ook heel vervelend. Inderdaad rijen dik op de weg, in je gezicht schreeuwen etc. Niet prettig als je stuk gaat om mensen aan de kant te moeten wuiven.

1 like

Welk merk heeft fijne hardloopshirts met een mooie, getaillieerde pasvorm? Het liefst met korte mouw, maar mouwloos is ook geen ramp. Ik kan ze in mijn woonplaats helaas niet vinden en online vind ik lastig inschatten.

O wat fijn!

@DoeMaar wat goed bezig!

@lix ik vind Compressport wel getailleerd, maar aantal van Decatlon ook. Ik vind all 4 running wel grote site waar veel merken staan met vrij duidelijke product foto’s, misschien daar paar uur scrollen?

1 like

Taperen valt me echt zwaar? Gewoon teveel tijd “over” om te piekeren over de 100km.
Ik ga maar lijstjes schrijven want ga anders dingen vergeten.
Ik kijk er zo naar uit maar zie zo op tegen deze week die zo lang gaat duren met maar mini beetjes hardlopen :joy:

4 likes

Ahh ja taperweken zijn the worst😭 heeel veel succes (en plezier) vast!

Voor mij is t nu nog 4 maanden tot de full distance IRONMAN en ik schiet elke week van “i got this” naar “hoezo wilde ik dit ook alweer” đŸ„č

5 likes

Is het je eerste full ironman?

Yes! Kwam nu toevallig zo uit dat ik een paar maanden vrij kan nemen om me op mn allerbest voor te bereiden dus dat is echt super fijn!

De training voor halve afstanden kon ik met werk nog wel goed combineren maar dit was echt niet haalbaar meer vorig jaar; dus door laten schuiven :blush: .

1 like

Leuk! Succes met het trainen!
Ik lees graag hoe dat gaat, ik vind triatlon echt super knap.

1 like