Ik loop met start to run nu het 7,5km schema, op hartslag en ik doe een groot deel op de loopband (woon in een heuvelachtige omgeving met weinig fietspaden en veel 70km/u wegen). Ik kan de loopband instellen op een bepaalde hartslag (gisteren op 149 voor 40 minuten) maar het irritante is dan dat je op het laatst steeds langzamer gaat omdat je hartslag hoger wordt en je dan niet meer zelf de snelheid kunt aanpassen!! Uiteindelijk ging hij een keer zelfs naar 6,5km/u, dat was gewoon grote stappen nemen…
Ik heb mij ingeschreven voor een 5km wedstrijd in juli! Twijfelde tussen 5 en 10 maar denk dat een 5 voor minder teleurstellingen zorgt… en dan in september maar de 10 
Ik ben trouwens op running tiktok beland en het is heel erg leuk en motiverend! Veel mensen die gewoon langzaam rennen en daar de focus ook op leggen. Daardoor wil ik nu wel eigenlijk zo’n hardloopvest (die ik op de loopband en bij korte afstanden helemaal niet nodig heb… ik ben zo beïnvloedbaar maar het ziet er zo leuk en profi uit haha)
@Keroppi lijkt me super leuk zo’n hardloopclubje! Zijn het allemaal mensen van jouw hardloop niveau? Heb ooit wel start to run in een groepje gedaan maar daar waren toen al mensen bij die 5km konden lopen en meededen om sneller te worden, dat was erg frustrerend…
@jahoor Misschien ook een deel deconditionering? Zeker na 2 zwangerschappen heeft je lijf toch echt wel wat “geleden”. Denk dat als je blijft trainen dat de snelheid vanzelf komt! En of de 16km haalbaar is ligt denk ik aan hoe snel je het weer opbouwt? Ik denk dat het wel haalbaar zou moeten zijn, zeker als je de 5km snel hebt kunnen opbouwen!
Gebruiken jullie een sporthorloge? Zo ja, welke en vinden jullie die fijn? Ik gebruik mijn Apple watch en heb eigenlijk geen klachten maar vraag me af of extra functies misschien leuk zouden zijn (of alleen maar totaal overbodig :P)