Ik heb heel jaloers zitten kijken naar iedereen die Rotterdam gerend heeft! Zowel de 1/4 als de hele marathon. Ik heb zelf eindelijk 5km gerend met het start to run programma (in 35 minuten dus geen toptijd ofzo) en ben nu verder met 7.5km via de app. Ik ren het nu op hartslagzones waardoor ik heel langzaam ren. Stoort me mateloos, maargoed, langzaam opbouwen. Ik zou eigenlijk eind september/oktober wel ergens een 1/4 marathon rennen.
Mijn vriend heeft besloten volgend jaar een marathon te rennen, maar die is ZO fit, echt oneerlijk. Die heeft jarenlang topsport gedaan en die rent nu makkelijk op 13/14km/u, terwijl hij nog kan praten. Ik ben zijn marathonschema aan het maken, en we hadden een inspanningstest gedaan en hij kwam ZO bizar ver met gemak; dus ik dacht dat ziet er makkelijk uit, ik ga ook eens proberen
boy I was wrong. Nu komt dus voor mij de moeilijke fase om niet gedemotiveerd te raken door hem en zijn progressieā¦
Heeft iemand ervaring met trainen voor een marathon met sportrusten? Ik ben zelf te dik daarvoor (en te ongetraind) maar ik dacht dat dat misschien wel iets voor mijn vriend was (ook aangezien je daar nooit uren aan lange duurlopen kwijt bent).