Nou het is zo ver, ik ga sinds een jaar weer een keer hardlopen Elke keer start ik weer vol enthousiasme maar houd ik het niet vol vanwege drukte op werk en vermoeidheid, maar ik wil wel echt graag wat opbouwen!! Ik vind hardlopen op de één of andere manier zo veel zwaarder dan bijvoorbeeld rocycle klasjes.
Het voordeel van zo’n rocycle iets is dat het voor mij een stok achter de deur is om te gaan, dan moet ik wel zegmaar. Ook al heb ik nul zin van tevoren, terwijl als ik er eenmaal ben het prima is haha. Maar bij hardlopen kan ik het dan veel meer gaan uitstellen of helemaal niet gaan
Weet ook niet hoe je wilt opbouwen, maar zou ook in het begin vooral richten op consistentie en dan vaker zo rustig mogelijk gaan, muziekje of podcast erbij ofzo en vooral niet iedere keer zo snel mogelijk of sneller/verder willen gaan (op zn tijd natuurlijk wel prima!). Ook als je er achteraf niet direct moe van bent is het nog steeds goed! En dan lukt het misschien ook wat makkelijker om vol te houden?
Ik vind een Flipbelt heel fijn werken. Bij mij schuift of rammelt het helemaal niet en ik vind ‘m erg comfortabel.
Misschien wel handig om in een fysieke winkel te kopen want de juiste maat is wel essentieel.
Ik heb inderdaad zo’n klein hardloopheuptasje van Asos waar mn id, sleutels en evt telefoon in past. Meestal draai ik hem tijdens het lopen op mn rug of ik stop hem een beetje onder m’n legging dan rammelt/schuift het ook niet (ik draag hem dus onder mn shirt). Vind het ook niet per se zweterig oid.
Ik heb zo’n ding voor mijn arm waar mijn telefoon in kan en een sleutel. Vind het niet super vervelend lopen.
Telefoon in een zak in mijn broek, zakt mijn broek af.
Ik heb ook zo’n flipbelt maar dan een goedkope van de action (Sportriem met heuptasje | Action.com). Die bevalt me eigenlijk heel goed, blijft goed op zijn plek zitten en gaat niet los tijdens het rennen. Ook past er voldoende in. Ik doe hem zelf op mijn rug en voel er dan niets van. Voor het geld zeker de moeite waard om het te proberen.
Zelfde, het zakt een beetje meer af met lange mouwen maar over het algemeen zit het comfortabel.
Ik heb 100km ultra gelopen!!!
Wat ongekend knap gefeliciteerd!
Hoe is het gegaan?
Wooow bizar! Ben benieuwd hoe het was!
Ja, het was niet mooi (met kotsen onderweg, door stress waarschijnlijk) en het was prachtig. Zo trots!! Binnen mijn tijdsdoel ook nog.
Geen woorden voor, dat mijn lichaam en hoofd dat kan. Bizar
Zo superknap!!! Gefeliciteerd! Lekker nagenieten (en hopelijk goed herstellen)
Wauw, geen woorden voor, wat een prestatie! Mag je zeker supertrots op zijn! Gefeliciteerd
Net iets onder de 12 uur! Mijn doel was onder de 13 uur
De start was om 07.00! Nee, dit was mijn eerste keer 100km!!
Ja, komt zeker tweede keer!
Ik ben blij, wel beetje verbrand (was erg warm) en wat onprettige dingen. Maar liep net alweer trap, haha.
Wow super knap! Echt een prestatie! Misschien een stomme vraag, maar stop je dan ook keer voor een plaspauze/iets eten? En hoe lang stop je dan zonder dat je weer uit je ritme bent?
@anon81378386 echt wauw wat super goed joh! en niet alleen de 100km (al is dat al een prestatie op zich die ik je nooit ga nadoen), maar ook qua alle dingen eromheen met zo’n event lijkt het me op meerdere manieren echt een overwinning voor je!
Ik vind het hele ultra wereldje wel fascinerend en indrukwekkend. Ik zou me echt niet kunnen voorstellen zulke afstanden af te leggen. Dan is het allang niet meer puur fysiek he, ook heel veel mentaal (al is er wellicht sowieso bij hardlopen altijd wel veel ook mentaal ). Bijzonder wat een lichaam dan toch allemaal kan he!
Eten doe je onderweg, eventueel stukje ervoor wandelen. Deze route had een verzorgingspost waar ook een wc was, dus dat was fijn. Ook onderweg nog bij een camping geweest. Wildplassen is niet echt mijn ding
Het was een event dus er waren gewoon om de x km verzorgingsposten, dan kan je je waterzak vullen en eten.
Ik denk dat een truc is niet te lang stil te staan, in beweging blijven is echt nodig. Maar heb nadat we kniediep in plassen hebben gestaan wel de tijd genomen droge sokken aan te doen bijv. Dat soort dingen zijn ook belangrijk.
@littlenumbers ja, niet alleen de afstand maar ook alles eromheen maakt het extra. Door het autisme is het toch allemaal ingewikkelder om te doen.
Heel erg vet! Hoe is het met de spierpijn nu? Kan me er zo weinig bij voorstellen!!
Ik heb gisteren 35 minuten achter elkaar gerend (buiten)! Was echt heel warm… Thuis op de loopband ren ik vaak zonder shirt maar buiten durfde ik dat toch niet goed.
Hebben jullie korte broeken om in te rennen? Ik heb er eentje maar die kruipt steeds op waardoor ik moet stoppen vanwege de schurende bovenbenen.
Gisteravond een stabiliteitstraining van nike training club gedaan en ontdekt dat mijn buikspieren non-existent zijn vies confronterend zoiets toch altijd. Vond het wel een goede training en niet te lang. Iemand nog aanraders op YouTube voor stretches oid?