Mijne is momenteel rond de 55 (volgens garmin) en is zelfs richting de 50 geweest en nog steeds zat ik met hardlopen vrij hoog dus denk dat dat ook niet per se heel veel zegt!
Mijn hartslag is ook hoog. Ik heb de marathon met 85 procent in zone 5 gerend. Klinkt nogal heftig, maar zó zwaar had ik het ook weer niet dat ik bijna doodging haha. Ik ren vooral op gevoel, anders moet ik echt als een slakje vooruit gaan. Inderdaad heel persoonlijk.
Waarschijnlijk is het dan ook niet zone 5 maar eerder zone 2 of 3 Je kan de zones zelf instellen op je eigen hartslagen!
Goede, zou ik even in moeten duiken!
Ja ik heb ze nooit echt laten testen ofzo maar bij garmin kun je ze ook nog op verschillende manieren laten berekenen. Eén van die opties neemt ook je rusthartslag mee, die leek me het meest passend (al kan het nog steeds ernaast zitten natuurlijk). Alleen ik heb nu recent mn horloge te weinig gedragen waardoor mn huidige rusthartslag niet meer klopte en dan sloegen die zones weer nergens op. Gedoe ook haha. Ik kijk er eigenlijk ook verder niet echt naar
Edit: oh wacht ik kan gewoon zelf een rusthartslag ervoor instellen zie ik ipv dat ie mn gemiddelde neemt van de laatste zoveel dagen
Thanks voor je reactie!! Ik ga dit inderdaad de komende tijd vaker doen en hoop zo progressie te zien. Om in zone 3 te komen moet ik volgens m’n Apple watch onder de 163bpm zitten, dus ik zit er niet mega ver vanaf.
Soms bedenk ik me ook hoeveel leuker hardlopen als sport is geworden sinds we apps/smart watches hebben. Ik herinner me nog vroeger dat ik weleens ging hardlopen toen ik 16 was maar ik had echt geen idee hoe ver en hoe snel dat was. Je kan nu zo goed je eigen progressie bijhouden en daardoor doelen stellen. Maakt het veel leuker.
Haha ik herinner me nog mijn eerste Nike horloge. Die moest je eerst even in de vensterbank leggen zodat hij kon verbinden met GPS zo’n wit met zilveren was dat!
Veel wedstrijden dit weekend, staat iemand nog ergens aan de start?
Leiden marathon doe ik de 10 km. Heb niet echt een target tijd, omdat ik nog niet gewend ben aan de warmte. Volgens mij is er 20 graden voorspeld. Wat ga jij doen?
Welk type horloge hebben jullie van Garmin? En wat is er wel/niet fijn aan?
Vanavond omloop ter heijde. In weekend zelf wat duurlopen.
Veel plezier in Leiden!
11,5km in 58 minuten!! Garmin horloge kom maar door
Ik heb mij zojuist ingeschreven voor de berenloop; halve marathon afstand. Meer die de berenloop aanstaande november gaan doen?
Nou de post partum mom heeft ook weer hardgelopen hoor voor mn zwangerschap trainde ik voor de HM en heb tot 20 weken hardgelopen en tot week 40 gefitnesst.
Ennnn het viel me totaal niet tegen. Ik deed dan ook 9 x 1 minuut rennen op een tempo waar ik normaal niet blij van werd. Maar heel bewust om mn lichaam niet teveel te forceren (geef nog borstvoeding dus dan schijnen je gewrichten ook veel kwetsbaarder te zijn). En het voelde goed!!! ZO fijn. Was ook totaal niet buiten adem en voelde echt alsof ik op dat tempo prima weer een eindje kan rennen. Maar ja nu is de uitdaging om rustig aan te blijven doen om blessures te voorkomen haha.
Wel heeeel blij
Yay wat goed! Weet niet of je er nog wat aan hebt maar ik had een forerunner 735 en nu een 945, maar dat zijn specifiek wel multisporthorloges. Voor hardlopen alleen zou ik denk ik gewoon een horloge kiezen wat je mooi vindt, denk dat alle nieuwe varianten perfect zijn om mee te lopen!
Net spontaan bedacht met een vriendin een 5k race for Life te doen morgen en vind het zo cool dat ik dit nu zomaar kan doen. (Alhoewel ik het nog steeds spannend vind haha.)
Wil ook weer 10k training gaan oppakken.
Ahh wat fijn! Hoeveel weken post partum ben je? Ik ben nu zwanger en kan niet wachten om weer te gaan rennen!
Precies 4 maanden. Werd er helemaal emo van tijdens het rennen
Oke nou vind ik de kwart marathon sowieso een non-afstand (doe gewoon 10km), maar Utrecht maakt er voor volgende week nog wat mooiers van hoor;
De parcoursen van de Halve en hele Marathon afstanden zijn officieel nagemeten.
Het parcours van de ¼ Marathon is 10,870km waarbij er op het 10km punt een mat ligt.
De start van de 10,87 is ook nog eens om 9 uur op een zondag
Nu maar hopen dat we deze keer niet nog ergens de verkeerde route worden opgestuurd
Haha ik was er vorige keer ook bij toen we de verkeerde route deden! En inderdaad, wat een vervelende starttijd. Die is het me niet waard dus ik laat het aan me voorbij gaan haha.