Hardlooptopic (Deel 1)

Ja hetnis een beetje aftasten of het “geen zin” is en je erdoorheen kan, of dat het echt geen zin heeft haha. Komt wel weer!!

1 like

Ah wat jammer zeg! Hopelijk lukt het een volgende keer wel om mee te gaan! Met zulke reizen is het volgens mij ook echt OK als je je een beetje terugtrekt in een eigen kamer of niet alles meedoet en soms je eigen ding gaat doen. Niemand zal dat erg vinden! En je hoeft je nu ook zeker niet te schamen.

Groepsreizen lijken mij ook heel spannend maar toch ook heel gaaf. Waar ik zelf bang voor ben is dat ik geen gespreksonderwerpen heb met de mensen die daar ook aan mee doen. :sweat_smile:

En, ben je gegaan? :grin:

1 like

Haha ja ik sta nu in het startvak. Op hoop van zegen dan maar :sweat_smile:

10 likes

Wat goed, veel succes!

1 like

Succes! :muscle:

1 like

Thanks!! Ik ben echt meerdere keren gestorven voor mn gevoel onderweg haha. Toch wel vrij benauwd weer en heb de afgelopen dagen vrij slecht gegeten, slecht geslapen en ook best wat bier gedronken… dat merk je dan wel :sweat_smile: maar qua tijd eigenlijk best prima allemaal en ben ook wel blij dat ik gegaan ben! Geeft denk ik wel weer even een motivatieboost om gewoon komende week het weer terug op te pakken allemaal.

17 likes

Ik heb nu een aantal dagen al strakke kuiten van het hardlopen van donderdagochtend. Gisteren dus ook niet gegaan omdat ik het idee had er niet uit te lopen. Ik strek wel goed na het lopen. Iemand tips of een chill filmpje van YouTube waarin je dit wat kunt oprekken? Ik heb overigens ook een foamroller ergens liggen!

Thanks!! Ga er gelijk naar kijken

Goed gedaan alsnog!!

Ik zag op insta dat er zo ontzettend veel mensen van de marathon na 1 ronde al gestopt zijn omdat het zo warm was. Dat is wel een nadeel van 2x dezelfde ronde, je kan “makkelijk” uitstappen i.p.v. een knop omzetten en heel rustig verder hobbelen. Maar ook een voordeel want het risico op uitputting is ook wel groot.

Ik heb hier heel veel last van (gehad)! Ik heb als kind altijd op mijn tenen gelopen dus hele korte kuitspieren en achillesspees! Had dan ook pijn aan mijn kuit en vlug shin splints. Zeker bij te snel veel lopen of heel veel intervallen achter elkaar.
Die oefeningen die hier genoemd werden waren ook onder andere de oefeningen die ik van de fysio kreeg. Er staan ook wel goede filmpjes op youtube! Maar inderdaad constant proberen te rekken (bijvoorbeeld in de douche of op het werk) en uiteindelijk langzaam opbouwen heeft het best gewerkt!

1 like

Heeft iemand al eens de marathon (of een andere afstand) in Eindhoven gerend? Hoe beviel dat? Wilde eigenlijk mijzelf inschrijven voor de 10k maar twijfel nu over ik niet toch de halve zou doen; maar zie dat de inschrijvingen nog niet eens open zijn :sweat_smile: Heb nog nooit 21km gerend dus weet ook niet of ik dat zou kunnen. Aan de andere kant is het nog lang genoeg om te te trainen (oktober).

Ik heb nu een schema om de 5km sneller te gaan lopen (heb me in juni ingeschreven voor 5km) maar vind er echt niks aan. Veel interval en weinig duurloop. Denk dus dat ik meer plezier in trainen voor langere afstanden dan in veel interval traingen.

1 like

Ik heb m ooit een keer gedaan jaren geleden en vond het een leuke om te doen! Volgens mij wel redelijk wat mensen langs de kant, zeker de laatste kilometers naar de finish. Gezellige sfeer! En zeker als je dichtbij woont is het ideaal. Voor mij is het best een wereldreis dus het is niet dat ik ieder jaar terug kom, dan kies ik sneller voor Amsterdam.

Nu heb je zeker nog genoeg tijd om te trainen! Ook nog genoeg tijd om evt. je basisniveau uit te breiden qua omvang voordat je specifieker voor de halve gaat trainen.

1 like

Echt love mijn watch, had nog ~20% batterij en heb training van uur en beetje kunnen doen zonder dat ie leeg was onderweg.

5 likes

Super laat om hier nu nog op in te haken, maar lees dit nu pas :sweat_smile:
Zou zo’n massage gun hierbij ook helpen denken jullie?

1 like

Ik heb m nog nooit gedaan, maar ga ook de halve lopen van Eindhoven in oktober! Ben nu bezig met trainen (nog niet zo ver haha, kan net 5km lopen) maar valt nog niet mee door shin splints die telkens weer terugkomen. Maar wel leuk, meer dan genoeg tijd idd!!

Ik zou gwn voor de halve gaan :))

1 like

Cool!!
Zit nu even tijdelijk met een blessure; runners knee. Dus deze week wat rustiger aan en hopelijk gaat het dan snel weer beter. Denk ook dat ik me voor de halve ga inschrijven als de inschrijvingen open gaan!

Hoe gaan jullie tot nu toe met deze warmte? Ik merk dat ik het steeds lastiger plannen vind omdat ik buiten het warmste van het dag wil hardlopen.

Vandaag na mijn rondje ontdekt dat ik door het hardlopen stiekem al best bruin geworden ben. Ik zie de afdruk van mijn tshirts op mijn armen, terwijl ik dus echt vrijwel niet in tshirt buiten ben geweest (buiten het sporten om dus). :sweat_smile:

Een vriendin van me zweerde hier wel bij. Heb het zelf overigens nooit gebruikt

1 like

Soms ga ik pas wat later op de avond of vroeg in de ochtend (dat lukt me niet zo vaak). Maar voor mij is het vooral een kwestie van accepteren, dus wat rustiger aan doen of af en toe wandelen tussendoor. En vooral accepteren dat ik me kapot zweet haha.