Ik kan prima gelijk lopen na een banaan of start nuchter (heb ik wel getraind). Onderweg drink ik dan (met electrolyten en calorieën erin) en eet normaal krentenbol wel maar nu met de hitte doe ik van die kant-klaar smoothie dingen extra want nu verdraagt je maag minder.
Thanks! Ik heb hier vanochtend tijdens m’n rondje op gelet, zitten er best wat in de buurt.
Heb vanochtend wel 12km kunnen lopen ondanks de warmte. Zit nu met een drankje uit te puffen langs het parcours van een triathlonwedstrijd. Heb echt te doen met de deelnemers met deze hitte
Lekker bezig zeker met deze hitte ja pfoeeee. Ik deed mee aan een 10km hier redelijk in de buurt om 10uur. Het begin had nog best veel schaduw, maar na 3-4km ging de route ergens de hoek om VOL de zon in
Echt niet mijn ding hardlopen in deze temperaturen haha. Hoop ook dat iedereen er een beetje ongeschonden uit is gekomen, want of het nog echt verantwoord is met deze temperaturen vraag ik me wel een beetje af
Ik ben in het buitenland trainen, daar is het ook al weken heel warm en heb nu na 3 weken pas het idee dat ik er een beetje aan gewend ben met lopen. In elk geval voorbereid op warme voorbereidingswedstrijden nu🫠 2,5 uur gelopen vandaag ook, love it
Goed bezig!
Ik lees net toevallig dat in Maastricht deelnemers van een hardloopwedstrijd onwel zijn geworden. Ambulances en alles. Klinkt wel heftig.
Mijn vriend vindt het vaak fijn om juist te lopen als het erg warm is (niet zo extreem als vandaag) maar ik vind dat echt 3x niets, is toch een extra belasting van je lichaam
Als je de Dam tot Damloop uitloopt dan hoef je in principe nog ‘maar’ 5 km om de halve marathon uit te kunnen lopen. Dus hopelijk is de Dam tot Dam een goede generale! Mijn doel is gewoon uit te lopen, maar ik heb stiekem ook wel een wens voor een eindtijd van rond de 1 uur 25.
Ondanks dat het warm is, vind ik het heerlijk om nu te lopen. Al ga ik wel of heel vroeg, of later op de avond als het ietwat is afgekoeld.
Het was ook wel heel erg warm!! En de 5km was redelijk laat op de dag. De organisatie had de 10 EM laten vallen en alles vervroegd en ik denk dat dat een hele goede keuze is geweest.
Heb een hele fijne loop gehad. Helaas niet onder de 30 minuten maar het was zo warm! In het begin kwam ik niet langs mensen en na 1km begonnen mensen al te wandelen (midden op de weg?!). Na 2/3km zat ik er echt lekker in. Ben heel blij over de finishlijn gesprongen haha.
Ik wilde eigenlijk de halve lopen in Eindhoven in oktober maar twijfel nog steeds of de 10 niet beter zou zijn voor mij echt eeuwige twijfelaar hierover
Ik moet even motivatie vinden om straks de deur uit te gaan voor een training…
Oh dat moest geen quote op jou zijn @Eilish
Je hoeft nu nog niet te beslissen! Ga gewoon lekker trainen / een programma volgen / opbouwen naar langere afstanden en zelfs als je een paar duurlopen van 15-16-18 hebt gedaan kun je alsnog t.z.t. inschrijven voor de 10km.
Haha nou dan hier wel de motivatie om te gaan! Huphuphup!!
@oliverqueen dat is waar! Ben dan wel altijd bang dat het uitverkoopt maar misschien dat dat voor Eindhoven meevalt!
Ja dat denk ik wel eigenlijk! En anders een startbewijs overnemen lukt ook meestal wel. Je kunt de socials in de gaten houden want vaak kondigen ze wel aan als ze bijna uitverkocht raken of wanneer de inschrijving sluit.
Thnx! Ben helemaal blij nu! Ga meteen een nieuw schema maken
Erg lekker gelopen in de ochtend koelte
Ik ben een paar weken geleden begonnen met een schema voor beginners, maar vind het verrassend leuk haha. Vanochtend vond ik het wel echt al veel te warm
Hebben jullie toevallig nog tips voor fijne shirts voor dit soort warme dagen? Liever niet te duur, maar hoeft zeker geen budgetprijs te zijn. Van de shirts die ik heb is er maar eentje eigenlijk geschikt voor dit weer. Ik kan die helaas online niet meer vinden.
Zondagavond was ik gaan hardlopen en toen fietste er een man voorbij die riep “Ze hebben hem al hoor”. Dat soort opmerkingen vind ik altijd zo kansloos. Wat wil je er mee bereiken? En denken ze echt grappig te zijn? Zo veel mensen hebben die al opmerking gemaakt.
@lix Ik train het liefst in tanktops. Die zijn altijd luchtig en drogen snel. Vind die van de standaard hardloopmerken altijd wel goede kwaliteit.
https://all4running.nl/nike-dri-fit-race-singlet-dames-dd5940-010
https://all4running.nl/adidas-own-the-run-singlet-dames-hc6331
Ik heb mij ingeschreven voor een 10 km loop in november. Ik ben zeer benieuwd.
Ik ben dus hele tijd warmte aan omzeilen met keivroeg starten, lukt me prima (ochtendmens haha). Maar ik heb volgend weekend, precies op de dag dat het toch nog 30gr kan worden (je weet het niet misschien valt het mee he), een ultra staan en die begint niet zo vroeg als ik nu start.
Ik moet toch maar warmte training gaan doen, morgen maar wat later weg.
Laatst waarschijnlijk een verkeerde stap gezet en nu last van mijn voet. Had nog geprobeerd te intervallen maar vroegtijdig moeten stoppen. Duimen dat het weg trekt en gene blessure is