Hardlooptopic (Deel 1)

Ik denk dat je hetzelfde probleem blijft houden. Misschien is een heuptasje fijner? Ik heb zelf al jaren SpiBelt maar ik zie dat die website offline is. Maar deze van Gato Sports is ook fijn, heeft een stevige band die niet snel gaat lubberen.

Gato sports belt waterproof kopen – Zwart

3 likes

Ik gebruik een Flipbelt. Was in het begin wel sceptisch of het niet zou gaan ‘hopsen’ of verschuiven. Maar het zit als een huis en is tegelijkertijd heel confortabel.

Heb er mijn telefoon en sleutels inzitten.

3 likes

Túria Park is helaas net iets te ver weg vanaf hier, maar vanochtend om half 7 wel (met 25 graden al) een rondje van 5k over de boulevard gedaan!

Samenvatting

@Fruitcake ik heb ook zo’n zelfde als @oliverqueen. Heb een horloge dus hoef niet op m’n telefoon te kijken, maar als je dat af en toe wel wil is zo’n heuptasje wellicht iets onhandiger maar nog steeds wel te doen

7 likes

Hier ook een tevreden fliptbelt gebruiker. Ik heb de normale flipbelt zonder ritjes, maar heb wel één kant zelf dichtgenaaid zodat kleine dingetjes er niet uit vallen (1x gehad met een gelletje). Heb altijd sleutels, een telefoon, oortjes en een flesje water bij me. Enige nadeel: de flipbelt kan in de zomer wel aan de warme kant zijn als je die op de huid draagt. Ik heb daar zelf bijna geen last van omdat vrijwel al mijn broeken high waist zijn. Wel iets om rekening mee te houden dus.

Ik vind de flipbelt juist helemaal niks. Maar dat ligt misschien meer aan dat m net te strak is en l net te groot.

Ik heb een broek met een ritsje waar ik ( als ik mijn telefoon) mee neem in doen. Sleutel knoop ik vast aan mijn schoenen.

Tegenwoordig heeft ook bijna elk merk wel tights met zakken op de bovenbenen voor je telefoon + een vakje voor een sleutel dus eigenlijk hoef je voor korte runs nooit een armband of heupband te dragen.

1 like

Mijn telefoon is daar blijkbaar te zwaar voor, die zorgt dan echt dat mijn broek afzakt.

Ik heb wel in een hoesje om mijn arm, maar helaas krijg ik daar ook schuurplekken van. Ik heb nog niet echt een goede oplossing helaas.

Ik vind m sowieso te warm zitten in de zomerperiode en ik heb twee verschillende maten maar ben vaak toch de hele tijd bezig het ding weer naar beneden te schuiven (zeker als ik sneller loop).
Misschien ligt dat ook aan mn bouw ofzo? Maar hij blijft eigenlijk nergens goed zitten.

Ik heb inmiddels genoeg leggings en korte broeken met zakken voor mn telefoon en heb een losse huissleutel die ik aan mn schoenveters kan rijgen.

Heel soms ga ik ook wel zonder telefoon (bij wedstrijdjes wel vaker), maar vaak wil ik toch mn telefoon meenemen. Vooral voor muziek, en bij echt langere afstanden ook wel om evt te kunnen bellen of het OV te kunnen nemen oid als er onderweg iets mis gaat.
Mn horloge zou ook wel goed genoeg zijn voor muziek maar ik heb een beetje ruzie ermee met die muziekfunctie. (Net als trouwens mn hartslagzones voor het hardlopen, die slaan nergens op bij dit ding en krijg t nog niet helemaal goed geloof ik :sweat_smile:)

Zo’n armband vind ik helemaal niks. Heb ook wel eens mn telefoon in mn hand (heb ook een soort hoesje daarvoor ooit bij de decathlon vandaan) en ik heb ook wel eens gewoon mn telefoon in mn sportbeha gestoken trouwens. Maar qua zweten is dat ook niet per se ideaal haha

1 like

Ik heb er dus nu wel een paar die dan alleen één zijvak hebben voor mn telefoon, dat ik wel denk joehoeee hadden jullie er niet nog ff een klein zakje in kunnen maken voor mn sleutel?

Maar goed die rijg ik dan maar aan mn veters voor ik ze strik en dat werkt op zich ook prima

1 like

Ik vind al die tasjes en armdingen uiteindelijk toch net niet fijn. Heb er genoeg uitgeprobeerd.

Nu koop ik alleen nog broekjes met zakken groot genoeg voor een telefoon. Die van Ninepine vind ik erg fijn, die heeft er aan elke kan een en achterop nog een heel klein zakje.

1 like

Een goed passend hydration vest kan misschien ook nog een optie zijn, daar heb ik persoonlijk nooit last van tijdens het lopen :D.

Verder hebben mn broekjes van lululemon en fusion zakken die groot genoeg zijn (en ze zakken ook niet af!)

Ik heb ook broeken van lululemon met zakken, loop eigenlijk nooit met broeken zonder grote zakken. Heb wel broeken een touwtje in mijn middel nodig anders zakken broeken bij mij sowieso af :sweat_smile:

Heb nu ook pas zo’n vest gekocht van lululemon zodat ik ook straks gels, water, sleutels enzo kan meenemen maar heb ik pas 1x getest. Er is ook een goedkopere op amazon (of alieexpress) te koop die via tiktok goede reviews krijgt maar die heb ik dus zelf niet geprobeerd

Het voelt zo uit balans als ik in 1 broek zak m’n telefoon mee heb. En heb ook nog een mega kleine en lichte iPhone. Ik ben daarom al jaren heel erg fan van spibelt. Past naast je telefoon ook wel 1-2 gelletjes in en m’n sleutel doe ik wel in m’n broek of evt aan m’n veter om krassen te voorkomen. Verder totaal geen last van die riem en makkelijk verstelbaar en om te doen met de klip.

Heeft iemand van jullie al eens meegedaan aan de halve marathon in Eindhoven?
Zijn er veel toeschouwers langs het parcours? Is het een vlak parcours zoals ze beweren?

Ik heb een aantal jaar geleden in Leiden de halve marathon gelopen en daar was het langsheen heel het parcours ambiance en dat motiveerde mij toen heel erg.

Ik zelf niet maar heb wel positieve verhalen gehoord volgens mij. Misschien vooral indirect haha. deze podcastaflevering gaat er als het goed is wel over! Spotify

1 like

Heeft iemand hier misschien een goede tip voor een sport-regenjack, dat een béétje ademt zodat je niet helemaal stikt haha?

Hmm volgens mij heb je twee opties: of een hele dure van een trail/mountain running merk die echt waterdicht en ademend is, of een goedkopere maar dan alleen waterafstotend en ademend en dat je er een goede base layer onder draagt omdat een gewoon wijder sportshirt vaak aan je huid gaat plakken.

En wanneer loop je echt langer dan een uur in de stromende regen? Heb je het echt nodig? Mijns inziens heb je het alleen nodig als je in de bergen loopt, of als je langer dan 2 uur in de regen in temperaturen van onder de 5 graden en gure wind gaat lopen.

1 like

@oliverqueen Thanks voor je reactie! Ik doe soms aan hardlopen (wel eens in de drup, maar niet in de stromende regen inderdaad) maar vaker aan teamsport op vaste tijden en soms dan ook 1,5 uur in stromende regen.

Ik denk inderdaad dat een waterafstotend jack voor die enkele keren genoeg is. Mocht iemand suggesties hebben voor een merk, dan hoor ik het graag!

1 like

Ik heb deze, heel blij mee!

3 likes

Thanks!! Ziet er goed uit!