Hardlooptopic (Deel 1)

De zool droogt na verloop van tijd ook uit, dat gaat dan natuurlijk ten koste van het comfort. Volgens google is dat gemiddeld na 2 jaar maar ik weet niet of dat waar is haha. Als je ze in een kast zet gaat dat minder snel dan dat ze bij de verwarming oid staan, dus ook iets om rekening mee te houden :blush:. De gemiddelde schoen gaat denk ik best 800km mee hoor, dus daar zal het nog niet aan liggen. Ik vervang ze zelf rond de 750km omdat ik zelf dan verschil merk.

2 likes

Ja, niet minder dan anders. 2,5 uur van te voren pasta gegeten en een half uur voor start nog een banaan. Voel me nogsteeds niet top en had vandaag ook hoofdpijn dus denk dat ik toch iets van een virus te pakken heb. Jammer van de trainingsweek maar niet zoveel aan te doen :grimacing:

Ik zit te wachten totdat het buiten beter wordt, maar het gaat alleen maar harder waaien en er is ook telkens af en aan regen. De regen trek ik wel, maar heb vandaag even geen zin in de wind. Heb gelukkig de halve dag nog haha.

Wie is vandaag al geweest?

Ik! 10km en had gehoopt op een klein beetje regen (vind dat altijd wel lekker) maar is droog gebleven tijdens mijn run :rofl:

2 likes

ik heb vandaag per ongeluk een halve marathon gerend in 2 uur precies :face_in_clouds: ik wilde eigenlijk 14k gaan, had me ook niet echt goed voorbereid, bijna niks gegeten en ook niks bij me. ik had me vergist in de route, moest heel erg omlopen waardoor het steeds langer werd (maar omkeren en dezelfde route terugrennen vind ik zo stom dat ik liever langer doorren). ik zat op 14, zag dat het nog 7 was naar huis en ik dacht fuck it. heb nog nooit zo ver gerend, ben eigenlijk ‘gewoon’ nog aan het trainen voor de halve in oktober, en nu heb ik het ineens al gedaan :sweat_smile: geen pijn geen blaren :partying_face: :partying_face: :partying_face: wel 1 zwarte teennagel (zeker weten te kleine schoenen dus) en nu helemaal niks meer waard. ik post het hier want ik ken eigenlijk weinig andere fanatieke hardlopers, voel me een beetje een aansteller nu haha maar oke

27 likes

Wat goed
Had je al eerder boven de 14k gelopen?

Nu goed de tijd nemen voor herstel.

2 likes

Goed gedaan :clap: Lekker een middagdutje doen en goed bijeten!

1 like

Haha heerlijk! Goed gedaan hoor! Dat wordt zeker een succes in oktober. Wel snel nieuwe schoenen halen dan! :star_struck: die heb je nu wel verdiend

1 like

Haha oeps, ‘even’ 7 KM extra gelopen, supergoed! Op zich ook wel chill toch dat je het al gedaan hebt? Dan weet je dat je het in oktober ook gaat lukken als je zo doorgaat :smiley:

Ik heb net ook weer hardgelopen, les 2 van zo’n 5K schema. Ik ben eind april bevallen en tijdens de zwangerschap heb ik het nog 1,5 maand volgehouden en daarna ben ik gestopt. Dus is echt lang geleden en moet weer vanaf 0 beginnen. Best wel confronterend om dan spierpijn te hebben van 1 minuut hardlopen terwijl ik vorig jaar zonder problemen nog zo 13 km liep. Maarja, verstand op 0 en gewoon het schema volgen. Komt het vanzelf wel weer goed.

10 likes

Ik ben ook net begonnen met een 5K schema.
Vund het leuk om te merken dat 2 minuten rennen mij eerst moeite kostte. En ik dat nu met 3 minuten heb. En dan denk ik joh straks ren je 4 minuten en voelt 3 minuten weer makkelijk aan

8 likes

Dubbel post

Heb me net spontaan ingeschreven voor de 4-mijl van Groningen!

Mijn eerste wedstrijd. Loop nu 3 weken ongeveer. Maar heb zo wel een mooi doel voor ogen!

10 likes

Iemand een goede tip voor een leuke halve marathon aan het einde van de zomer of begin herfst? Met leuk bedoel ik geen route door alleen weilanden, geen irritante tegeltjes (daar ben ik bang voor met Haarlem) en een beetje sfeer aan de kant. Zat zelf eerst aan Eindhoven te denken, maar iets eerder zou eigenlijk leuker vinden. Ik woon zelf in regio Rotterdam :blush:

Op hardloopkalender.nl zijn heel veel halve marathons te vinden maar het zijn allemaal wel wat kleinschalige loopjes denk ik. Niet per se sfeer aan de kant, misschien alleen een beetje bij de start en finish. Daarvoor moet je echt naar de grote evenementen zoals Eindhoven of Amsterdam. Desalniettemin kunnen kleinschalige loopjes ook heel leuk zijn vind ik.

1 like

Jaa leuk is dat he?! Ik vond het toen ook tof dat ik nadat ik rende voor de trein ik helemaal niet meer na zat te hijgen op de stoel in de trein. En dat ik makkelijk sprintjes kon trekken. Van die leuke mijlpaaltjes.

2 likes

De kant hoeft uiteraard niet vol te staan. Lijkt mij leuk als je in ieder geval bij de start en finish een beetje gezelligheid hebt! Ik heb die site toevalig al bekeken maar vond het overzicht niet geweldig (een paar opties zitten er bijv niet tussen). En Eindhoven staat nog steeds hoog op het lijstje! Misschien wordt het wel iets in augustus/september én Eindhoven :slight_smile:

1 like

Ik weet niet wat er helemaal is misgegaan maar mijn oog is gevallen op een halve marathon in Londen (icm stedentrip!). Nou zijn de reiskosten met de bus best oké, maar ik wil dan wel op de dag van het evenement naar huis ivm werk de volgende dag. Dus dan zit ik met de kwestie: hoe zorg ik dat ik schoon weer in de bus zit? Misschien een dagpas bij een sportschool voor de douchrd? Ik ben het serieus aan het overwegen haha.

Ik ben wel benieuwd naar jullie buitenlandervaringen!

3 likes

Extra nacht boeken en eerder weggaan (afhankelijk van kosten), kijken of een late check out mogelijk is. Soms hebben hotels speciale marathon acties met late check out.

Ik heb best vaak ik het buitenland gelopen. De ene wat leuker dan de ander, maar nooit op dezelfde dag terug gegaan.

Ik hoop in april naar Londen te kunnen!

1 like

Ohhh superleuk!! Buitenlandraces zijn toch altijd een beetje extra speciaal. Weet niet hoe laat de start is maar misschien kan je idd bij je hotel vragen of je je kamer een (halve) dag langer kan boeken? En weet niet of de organisatie verbonden is aan / of de start is bij een sportclub? Soms zijn daar ook gewoon douches. Ben zelf ook nooit op de dag zelf terug gegaan maar zo lang je daarna je iig kan omkleden zodat je warm wordt en goed eet kan het helemaal prima denk ik.

Ik vertrek volgende week ook naar het buitenland voor een paar weken roadtrip en de ironman als hoogtepunt (hoop ik). Zoveel zin in!

3 likes

@Lovepink Goede van de late check out, helemaal niet aan gedacht! Thanks! Op zich heb ik een best prima budget, maar ik vind het zonde als ik een nacht extra moet bijbetalen. Een andere optie is eventueel goedkopere accommodatie doen en dan wel die extra nacht. En Londen in april
 Wat zou dat gaaf zijn!

@Aardbeitje Goeie tips ook, ga ik naar kijken. Een Iron man is wel echt heel stoer! Ben je nu bijna klaar met je voorbereiding?

2 likes

Ik weet niet of ik ooit klaar ben voor zoiets
maar voel me goed, geen pijntjes en al mn trainingen gaan nog steeds lekker. Volgende week de laatste echte trainingsweek alweer
 Hoe dichterbij het komt hoe absurder ik het hele idee vind verder haha maar aan de voorbereiding heeft het straks in elk geval niet gelegen!

2 likes