Hardlooptopic (Deel 1)

Ik heb net mijn allereerste hardlooprondje buiten gedaan! Ren met C25K en de eerste keer was op een loopband, maar buiten vond ik zwaarder.

Buiten hardlopen voelt mentaal ook zwaarder. Ik rende langs ramen en zag mezelf in de weerspiegeling en dacht “nahhh dit ziet er echt niet uit” en vond het daarom ook lastig om langs mensen te lopen.
Hoop dat die gedachtes een beetje zakken als ik het vaker doe.

8 likes

Buiten hardlopen is ook zwaarder ja. Knap gedaan! En lekker maling hebben aan anderen. Waarschijnlijk letten ze echt niet op je!

5 likes

Dat je een eerste keer bent gegaan is al heel wat (zat mensen die het niet eens zouden doen), dus je ben goed bezig. Mensen op straat zijn drukker met zichzelf bezig dan met anderen. Denk daar vooral aan als je de volgende keer gaat. :slight_smile: En vanuit mijn oogpunt… Ik denk nooit ‘dat ziet er echt niet uit’ maar vooral ‘he nog een hardloper’.

3 likes

Ik wil morgen weer gaan starten om 5 km te gaan hardlopen. Nu heb ik altijd opgebouwd met Start to run. Maar ben die standaard muziek die er bij zit een beetje beu. Nu zag ik dat Nike ook een hardloop app heeft de Nike run club. Is dit een fijne app? En zit er ook standaardmuziek bij een trainingsschema?
Of zijn er andere fijne apps die kunnen helpen met een schema om 5 km op te bouwen?

1 like

Late reactie, maar halve van Haarlem is echt heel leuk. Parcours gaat maar een klein stukje door de binnenstad, de rest voornamelijk richting de kust (Zandvoort) en door al het groen in de omgeving.

2 likes

Nike heeft wel begeleide runs in de app, maar daar heb ik nog nooit gebruik van gemaakt, verder wel een fijne app! Ik gebruik hem alleen om mijn rondjes en snelheid in bij te houden.

1 like

Zit echt al een tijdje te kloten met rennen, kwam steeds niet boven de 3 kilometer en geen motivatie. En toen dacht ik gisteren, fuck it, ga gewoon verder met c210k en 4x10 gerend en ging mega goed en zat opeens aan 5,7. Echt zo blij mee.

4 likes

Vaak is het ook een mentaal dingetje. Als je al een tijdje 3km kunt rennen, dan is een afstand van 5 km ook goed te doen. Het is misschien alleen een drempel die je over moet om iets verder te rennen. Hopelijk heb je nu weer de motivatie te pakken en heb je er weer plezier in.

2 likes

Hardlopen met Evy! Kan je gewoon Spotify bij afspelen.

Ik vind dit een fijne training + app

2 likes

Deze net geïnstalleerd. Je kunt helaas niet zelf doelen instellen (ik train voor de 16) dus koos dan maar de halve marathon. Even getest en na 3 minuten uit gezet want die stem blijft maar praten! “Leuk dat je een doel hebt, ga ervoor! Weet je je eerste run nog? Welke geluiden je hoorde, welke andere renners je tegen kwam?”

Echt stil eens even :joy: ik wil muziek en af en toe een kleine aanmoediging zoals Evy deed :cry:

1 like

Dat is toch Start to run, met Evy?

2 likes

Volgens mij wel inderdaad.

Je kan ook instellen hoe vaak je wilt dat Evy wat zegt.

2 likes

Maar volgens mij wilde tuthola juist geen Evy meer maar een alternatief.

1 like

Dit klinkt zo grappig. Tuthola wil weer per se een andere app :roll_eyes: forumnamen leveren leuke situaties op haha

5 likes

Ik gebruik de c25k app van zen labs fitness, kun je gewoon je eigen muziek mee afspelen, heel blij mee!

1 like

Hahaha mijn forumnaam in combinatie met mijn vraag werkt slecht. Ik vind Evy ontzettend fijn maar vind de muziek ontzettend oubollig! Als die op spotify een beetje meer muziek van nu heeft ga ik dat doen! Weet iemand dat toevallig? Dankjewel voor alle reacties!

Je kunt je eigen afspeellijst luisteren :blush:

3 likes

Ik was echt zo verdrietig doordat het hardlopen door allerlei omstandigheden niet lukte. Het opbouwen zat er weer lekker in en toen deed mijn hart ineens raar waardoor ik twee weken amper iets heb kunnen doen. Vorige week weer rustig begonnen en gisteren lukte het weer om 20 minuten aan een stuk (heel rustig) te lopen. Mijn lichaam is echt zoveel sterker dan ik soms denk. Ga vandaag weer even proberen buiten te lopen en heb weer kleine hoop dat de dam tot dam by night misschien wel gaat lukken.

9 likes

Ik heb pijntjes als ik ga hardlopen. Te veel last van mijn knie waardoor mijn been omhoog trekken pijnlijk is. Dus voor vrijdag maar weer een afspraak bij de fysio staan.

Zo onwijs frusterend, in november wil ik een 10 km lopen.

2 likes

Kun je hier een linkje plaatsen of de titel van de precieze afspeellijst? Ik heb gekeken maar zie alleen playlist en dan krijg ik alleen liedjes. Of ik snap het niet…

1 like