Over korte broeken: ik vind deze heel fijn en leuk prijsje. Ik gebruik ze de hele zomer al bijna elke dag en geen enkele slijtage gemerkt, kwaliteit ook prima dus.
Ik heb ook 2 van deze en vind die heel chill idd!
Dit weekend werd ik eindelijk een ironmanđ„ș. De omstandigheden waren niet mild, maar heb mezelf enorm verbaasd en heel erg genoten! Zelfs van de marathon, door goed te sparen op de fiets echt een goede tijd neergezet. Echt het bizarste wat ik ooit heb gedaan, maar ik denk ook het allerleukste! Hopelijk valt de aftermath een beetje mee haha.
Gefeliciteerd! Welke heb je gedaan? Was het vanwege de warmte dat het zwaar was?
Echt knap hoor! Ik kan me zo niks voorstellen bij een Iron Man omdat het zo lang duurt, maar ik denk dat als je bezig bent dat de tijd toch soort van voorbij vliegt omdat je steeds gefocust bent op verschillende onderdelen. Alleen het nadeel bij triatlons is dat je vaak meerdere rondjes van hetzelfde moet afleggen en dan lijkt het me wel weer heel lang duren (mentaal).
Ik kan niet wachten om straks de finale te zien en of hij meekan met de grote jongens zoals Ingebritsen en Cheruiyot.
Kijk dan even dit mannetje op plek 122 van de wereldranglijst staan en gewoon de finale lopen:
In Zweden! Nee het was echt heel slecht weer, niet voorspeld ook dus super raar. Harde wind, veel mist en kou. En veel kwallen haha. Hitte was ook niet veel beter geweest, maar je kan er helaas toch niks aan veranderen.
Het is ook echt nergens mee te vergelijken, ook niet met een halve vind ik zelf, dit parcours was gelukkig maar 1 ronde zwemmen, 1 fietsen en 3 lopen dus wel te overzien. Als je mindset goed is dan vliegt het idd voorbij, gewoon van post naar post denken en niet dat je nog 226km moetđ€Ł. Het was makkelijker dan ik had gedacht! Wel zwaar en tuurlijk doet het pijn, maar dat hoort er denk ik ook bij. Gek dat het na het hele jaar voorbereiden nu klaar is vooral
Maakt het ook wel bijzonder met zulke zware omstandigheden. Heel gaaf in Zweden! En fijn dat het maar 1 ronde zwemmen en fietsen was, dat scheelt heel veel.
Ik herken de mindset ook wel met marathons en trailruns, dan ben je ook niet bezig met âhoe lang nogâ maar je zit echt in het moment (vooral met trailrunning omdat het parcours zo varieert), of je loopt van post naar post (in de marathon)
Top, ga deze eens proberen. Zit nu op de site van decathlon en zie dat het tegenwoordig net bol/zalando is, met items van andere verkopers. Zonde
Wat goed! Gefeliciteerd!
Ik ga over een week verhuizen en ben deze weken al regelmatig in mân nieuwe huis bezig en ik ben zojuist tussen het klussen door een klein rondje gaan hardlopen in mân nieuwe wijk en het was zo leuk ik ga niet perse heel afgelegen wonen oid maar denk dat ik hier genoeg leuke rondjes kan lopen, veel langere stukken zonder stoplichten etc is altijd fijn. Ik heb helemaal zin om nieuwe routes te gaan ontdekken
Ik voelde me afgelopen week zo ontzettend moe, werd ondanks 8/9u slaap niet uitgerust wakker. Vraag me af of ik niet overtraind was/ben? Had de week ervoor 31km (in 1week gelopen) met een rustige opbouw daar naar toe, dus volgens mij niet zoveel. In het weekend ook nog een nachtdienst dus maar besloten even niet te lopen.
Miste het lopen ontzettend en vandaag uitgerust wakker geworden en een rustige 7,5km gelopen op de loopband. Wat een rare hobby is hardlopen toch
gaaf! Kalmar?
Ik heb nu al meer kilometers gemaakt dan geheel vorig jaar (vorig jaar was ook beroerd jaar daar niet van). Als ik zo door ga kan ik echt nog veel lopen in laatste periode dit jaar en kom ruim boven mijn gewenst doel uit. Echt leuk dit!
Nu ik weer aan opbouwen ben en dus langere afstanden ga hardlopen, merk ik dat ik het soms wat zwaar maak in mijn hoofd. Dan denk ik: 'Pff, 12km hardlopen is wel lang, misschien red ik het niet of moet ik halverwege even bijkomen". Daardoor lijkt een rondje hardlopen ook zwaarder en stop ik dus soms halverwege een rondje om even bij te komen. Terwijl ik eigenlijk ook wel weet dat ik het kan en ook zonder te stoppen. Hoe gaan jullie om met het mentale aspect van hardlopen? En vooral het niet doemdenken over dat je het niet redt of het zwaar is?
Ik zeg altijd gewoon: we gaan voor 10, dat is maar twee rondjes van 5! En tijdens het rennen ben ik vaak van het aftellen. âNog tot de brug en dan zit ik op de 6. Daarna hoef ik nog maar 4kmâ etc.
Ik ben vaak wel mentaal bezig met het rondje voordat ik het ga lopen hoor, maar over het algemeen helpt me dat juist in de voorbereiding.
En als je echt niet meer kan en een pauze nodig hebt is daar ook niks mis mee toch? Misschien kun je de volgende keer dan wel iets verder rennen.
Misschien ligt je tempo te hoog voor de afstand die je wil afleggen? Het word letterlijk minder zwaar als je je tempo wat terugschroeft bij lange (langzame) duurlopen.
Edit en het word ook minder zwaar bij vaker doen. Nu klinkt die 12km als heel veel maar op een moment loop jij 16km en dan is die 12km minder een groot ding in je hoofd. Dan ken je leuke routes en hoop je bepaalde dingen te zien (bruggetjes/zwanen in de sloot/ik noem maar wat). Ervaring doet ook dingen hierin. Dat komt met tijd, hoort ook echt bij opbouwen misschien. Ik was dolblij dat mijn gebied waar ik heen kon met tijd steeds groter werd omdat ik het fysiek aan ging kunnen. Dat is groei. Dat je ergens altijd naar links moet maar opeens naar rechts kan omdat je die extra kilometer om aan kan!
En als je het een keer (of twee of drie) niet red, wandel terug. Volgende keer beter. Op een moment lukt het namelijk wel, gewoon door te blijven proberen en daardoor uithoudingsvermogen/conditie/etc te trainen.
Ik heb hier ook last van, zit te veel in mijn hoofd en dat is juist de reden dat ik ben gaan hardlopen, maar soms kan ik dat niet uitzetten en dan is het zwaar. Geen tips wel herkenbaar
Het is dus niet fysiek te zwaar, maar ik maak het zwaar in mijn hoofd. Maar goede tip om meer op de omgeving te focussen en de leuke dingen ervan! Ik loop wel in een mooie omgeving waar ik ook echt van kan gaan genieten. Het opbouwen speelt zeker een rol, ik was altijd fit en rende met gemak lange afstanden. Maar door een blessure weer begonnen vanaf 0. Misschien moet ik dat loslaten en het de tijd geven. Dank je wel!
Net weer gelopen!
8-10-8 minuten rennen en tussendoor 2/3 minuten wandelen.
Het ging zo lekker
Bij mijn lange trainingen vind ik het tempo niet belangrijk (of eigenlijk wel, maar dan om het juist slomer te lopen) dus ik hou mezelf altijd voor dat ik gewoon rustig mag lopen en ik dan makkelijk X km vol hou. Daarmee ligt voor mij de druk een stuk lager.
En met een podcast helpt het me vaak om afgeleid te zijn en niet te snel te lopen.
Verder hak ik het ook soms in stukjes dat ik bv 3x een rondje van 4 km loop ipv 1 rondje van 12. Of als ik geen zin heb tegen mezelf zeg dat ik minimaal ⊠km moet lopen en dan terug mag. Al valt het eigenlijk altijd mee als ik bezig ben en loop ik alsnog de hele afstand.