Hardlooptopic (Deel 1)

Vanmorgen 52km gelopen op de Veluwe mooie heide in bloei, goeie grote stukken zand en goeie singletracks. Echt zo mooi. Goed weer ook inderdaad! Echt zo ontspannen.
En tweede dame haha, maar ranking boeit bij deze nul, maar tempo zat wel goed ook.

17 likes

Hahaha, volgende week loop ik de Mullerthal Ultra (75km en 2000hoogtemeters) (Luxemburg) maar de start is om 03.00 ā€˜s ochtends. Dit word een avontuur. :saluting_face:
Doel word binnen tijdslimiet uitlopen.

Wel heel veel zin in!! :grin:

20 likes

Gaaf! Wat is de tijdslimiet voor zulke evenementen?

1 like

Limiet is 16uur30min

3 likes

Ahhh wat super tof!! Het is daar zó mooi ook! Veel succes!! Wel een extreme starttijd zeg

1 like

Ik heb een nieuw hardloopschema met daarin afstanden (bv 750m sprint). Maar hoe kan ik die afstand het beste bijhouden zonder telkens op m’n horloge te kijken? Heb ook niet zo’n zin om eerst een afstand te bepalen en dan elke keer hetzelfde sprintje te trekken tussen twee lantaarnpalen. Is hier een app oid voor?

kun je op je horloge geen rondeafstand instellen? zodat die een signaal geeft als je er een ronde op hebt zitten

1 like

Wat goed, dit wist ik niet!

1 like

@Nashville ik vind het soms makkelijker om ergens naartoe te lopen, ipv ergens een rondje doen. Als ik een doel heb dan hoef ik er verder niet meer over na te denken, en heb ik minder die mentale struggle (ik begrijp precies wat je bedoelt!).
Bv naar m’n werk lopen, of een mooie plek om een terrasje te doen, of naar vrienden. Zeker naar m’n werk of ergens met een afspraak is chill om niet te overwegen om te stoppen halfweg. Of samen met iemand lopen lijkt me ook wel wat, maar ik ken zelf eigenlijk niemand waarmee dat zou kunnen.

1 like

Kan je in je horloge de training zetten? Dan geeft ie geluidjes bij versnellingen/pauzes/etc

1 like

Oh nou wat goed, thanks voor de tip! Ik gebruikte een andere app maar net even Runkeeper geinstalleerd en kon er inderdaad super makkelijk alle tijd- en afstandintervallen inzetten.

1 like

Hoe is het gegaan? Het is volgens mij erg warm daar!

Ik heb net de live stream gekeken van die race, was wel leuk. Vooral veel aandacht voor Sir Mo Farah die zijn carrière gaat beëindigen. Volgende week nog 1 laatste race.

1 like

Zijn er meer die ook de UTMB hebben gevolgd? BI-ZAR wat Courtney Dauwalter gedaan heeft zeg! 3x een 100 mijl race in ƩƩn jaar.

Ik volg ook altijd de YouTube video’s van Ben Parkes en zijn vriendin Sarah Place, zij hadden beide een DNF vorig jaar omdat hij was gevallen en geblesseerd geraakt en zij is toen bij hem gebleven.

Dit jaar had hij weer pech, na 30-40 kilometer al problemen met zijn voeding, uitgestapt na een kilometer of 50. Terwijl hij zooo goed was voorbereid en goed had getraind met voeding. Zo jammer! Waarschijnlijk is het bij hem vooral mentaal, de druk om het te halen, ook in een goede tijd, en wat dan invloed heeft op het lijf. De laatste jaren heeft hij sowieso veel moeite met zijn koppie goed te houden, veel DNF en DNS’s en veel (kleine) blessures die roet in het eten gooien. Hopelijk kan hij er weer bovenop komen en sterker worden.

Sarah is nu bijna 42 uur onderweg. Ze is nu bijna bij het laatste check-point voor de laatste afdaling naar Chamonix en ze heeft dan nog 4 uur om binnen de tijd te finishen. Maar ik denk dat ze dat wel gaat halen! Ze loopt gemiddeld 4 kilometer per uur en het laatste stuk is zo’n 6,5 kilometer.

Ik hoop dat er een YT video van gaat komen! Ik wacht ook nog steeds op haar video (op zijn kanaal, zij upload niet meer) van de Comrades Marathon haha.

3 likes

Ja Queen Courtney. :crown:
Ook alle drie de 100milers gewonnen gewoon.

2 likes

Hoe vaak per week gaan jullie?
Ik nu 3 keer, maar vanaf volgende week start mijn dansles weer en ga ik 1x per week dat doen en wil dan 2x per week hardlopen.
(En eigenlijk op termijn naar 1x hardlopen, 1x zwemmen en 1x dansen), maar is dat goed genoeg of wat is lichamelijk gezien verstandig. Is 1/2x per week genoeg?

Ligt er helemaal aan wat je wil; als je elke week een half uurtje wil rennen omdat je dat leuk vindt is dat toch helemaal goed :blush: als je voor een langere afstand of tempo wil trainen dan heb je wat meer omvang nodig denk ik.

3 likes

Ben nergens voor aan het trainen gaat puur om te bewegen eigenlijk. Thanks

1 like

Ik ben eindelijk voorbij het punt dat ik het zwaar vindt.
Ik kan nu echt genieten van het rennen

And it feels good.

Duss wat vinden jullie lekkere nummers om op te lopen?

5 likes

Break my stride haha

2 likes

Was pittig maar wel erg leuk gehad (stukje Tower Bridge voelde een beetje onwerkelijk, zo vet)! Toen ik opstond voelden mijn benen meteen al moe. Ik had de dag ervoor te veel de toerist uitgehangen… :sweat_smile: Niet echt heel slim, maar ja, toch eigenwijs he. Ik had al snel mijn streeftijd een beetje losgelaten, ook vanwege de warmte (ben op de route zo veel mogelijk schaduw gaan opzoeken). Maar uiteindelijk toch onverwachts mijn doel behaald en dus een PR rijker. O en ook nog Mo Farah voorbij zien komen toen ik nog in de startwave zat. :slight_smile: Al met al een geslaagd reisje Londen! :smiley:

7 likes