Niemand weet toch hoeveel kilometer je al onderweg bent of nog moet? ![]()
Met mān tempo denken ze misschien dat ik er al 50 km heb opzitten!
Als je pijntjes hebt zou ik alleen de langzame runs doen totdat je pijnvrij bent!
Gewoon doen als je het wil!
En toch niemand die weet hoeveel kilometers je loopt. Je kan ook nog andere heuptasjes proberen. Ik zag laatst bij de Decathlon toevallig een paar die iets ruimer leken dan de Flipbelt (niet 100% zeker hoor).
bij mij werd dit probleem en mijn lopersknie opgelost toen ik mijn pasfrequentie ophoogde (op advies van een hardloopfysio). sindsdien loop ik als een zonnetje, zonder oefeningen of warming up zelfs. rondje googelen / het proberen waard!
Mullerthal Ultratrail, 75km, volbracht!
En ik me maar druk maken over cut-off tijdenā¦
Ruim binnen de marge, 5e vrouw (45e overall)! ![]()
En het was prachtig!
Ik heb een paar weken terug een hele fijne van de H&M gekocht. Zo fijn, want nu kan ik alles meenemen. Rende eerst zonder telefoon.
Ik vind het echt zo cool wat jij doet!
Had je geen last van de hitte trouwens?
Nee, alleen op einde bij paar korte stukken door een weiland rest was bij/onder bomen en bergen. De start was 03.00 ās ochtends dus dan ben je de hitte ook wel goed voor. En er was extra waterpost neergezet, wel fijn.
@oliverqueen de hoofdlamp is trouwens geweldig! Heb alleen wat vage fotoās dus heb je net niks aan. Maar bijna 4 uur lang op felste stand en batterij was nog niet leeg. Heel blij met de aankoop.
Misschien tmi, maar zweten jullie de laatste tijd ook veel meer? Het is pas 21 graden, maar het zweet loopt in straaltjes van me af ![]()
Doet dat de luchtvochtigheid ofzo?
Edit: en vandaag voor het eerst weer 5 km aan een stuk, helemaal pijnvrij ![]()
Als ik een thuis een keer de trap op loop staat het zweet me al op de rug, haha. En ook na het hardlopen loopt het vaak in straaltjes overal, zelfs als ik niet echt iets intensiefs heb gedaan
sportbeha kan ik ook uitwringen haha
Weet niet of het per se meer/erger is, denk dat het met dit weer niet te vermijden is!
Ja ik denk eigenlijk dat echt pijnvrij pas kan als ik naar een fysio ga en het serieus probeer aan te pakken, want rust en écht langzaam opbouwen etc heeft nog nooit duurzaam geholpen⦠misschien moet ik dat eens doen. Heeft iemand toevallig een goeie ervaring in Amsterdam
?
@ezw ik heb jou daar eerder over zien posten en ik heb zelf vroeger wel eens geƫxperimenteerd daarmee, en merkte in elk geval dat ik dan met minder moeite sneller ging! Maar toch voelt het een beetje onnatuurlijk. Hoe hou jij he frequentie bij? Tel je dat zelf, op gevoel of heb je een sporthorloge/app die dat registeeert?
Oh zo heerlijk gelopen net nu het iets afgekoeld is
een interval, was even vergeten hoe heerlijk ik dat ook alweer vond.
Het moment is daar! 5 km binnen 30 minuten gelopen. Zo trots op mijzelf.
Voelt voor sommigen als een kippen-eindje ik vind het heel wat ![]()
ik heb een metronoom-app op mn telefoon geinstalleerd, maar ik heb op spotify ook een playlist gemaakt met 90/180 bpm muziek (was ff een werkje wel want als het een beetje afwijkt ren je niet lekker). ik doe nu vaak metronoom+podcast als ik wat verder ga rennen en gewoon muziek op dat tempo als ik korter ga. overigens heb ik de switch dus wel onder begeleiding van een fysio gemaakt, het opbouwen was best moeilijk en kut soms. ik ben van 160 naar 165 naar 175 naar 180 gegaan steeds met een paar weken ertussen. als je de sprong te groot maakt wordt het lastig en dat kan dan weer demotiveren
Heeft iemand toevallig tips voor een paar shorts dat aan deze eisen voldoet:
Legging, hight waist, met telefoon en sleutelzakje, inseam langer dan 4 inch / 10 cm ivm chafing, maar wel kort en niet tot mān knieĆ«n. En als het kan geen 50 euro en geen megagroot logo erop.
Edit: of gewoon tips bij welke merken ik nog kan kijken?
Is de perfecte lengte ja! En logo kan ik nog mee leven.
Ik ken dit merk helemaal niet, thanks!
die van fusion is mijn favoriet!
heb ook iets vergelijkbaars van nike en h&m maar die hebben maar 1 vakje dus als ik daar mn telefoon in heb zitten dan moet ik mn huissleutel aan mn veters vast maken - is wel prima maar soms vind ik dat irritant
Ninepine?